JOM TERJAH~

Rabu, 27 Jun 2012

MENGUMPUL SETEM - KOLEKSI


Assalamualaikum,

scara tetibe lov menaruh minat mengumpul setem

yg sebenarnya adalah hobi yg sgt diidam-idamkan oleh lov

sjk zmn knk2 lagi,


korang bleyh jengah di SINI

utk tao lebih lnjut psl setem koleksi ni..



tp coz xde pndapatan sampingn so tpkse lupekn je.. lol

so dulu menengok kwn2 je dtg skola

bwk 2-3 album setem milik diorg

yg mmg diorg warisi dari nenek n mama diorg lg..



mmg minat ngn gmbrnyer yg unik, n jarang2 ada..

then potongannya yg kemas, lov suke sgt setem..

so thn 2012 ni mmg mberi lov peluang utk mula mngumpul setem


lov tidaklah bermula dari awl2 tahun 2012 lg..

then ada jgk setem koleksi yg lov xdpt coz tpkse kerja awl..

kalo nk mndapatkan setem koleksi ni kita kne tnggu

seawal pg2 bute kt pjbt pos tu..

org mmg ramai brator da oke.. ada jgk yg ske berebot2..



ramai jgk pembeli setem koleksi ni rupanya

setiap cawangan pjbt pos tidak byk yg ada setem koleksi ni

kalo ada pun bilangannya sikit je.. so mmg kne CEPAT!!


Ini dah keluaran yg keberapa ntah, lov xdpt nk kumpul semua.

ngn kerja, ngn kursus lg..



so ini adalah setem koleksi pertama lov ada, tahun 2012 ni..

mknanya setem pertama lov la ni kan..

sgt cantek, lov suka sgt..

bertema " Warisan Tenunan"



ada pelbagai bangsa di malaysia

dgn tenunan masing-masing..

nama, jenis corak n rekaan yg unik sgt..

semua cantek2..



klik gmbr kalo nk tgok lebeyh jelas oke..

lov beli 2 keping, sampul surat hari berpertama dah hbs..

xsempat..

1 keping ni bhrga RM12.00

2 utk RM24.00 la


nk mngumpul setem ni kne ada pengeluaran kewangan la..

tp kalo da minat tu xpe je kn,

then x semua keluaran lov ada,


ada tema yg lov minat je beli,

kdg2 ada yg lov minat tu xdpt coz mcm lov kata td la..

kerja, kne g kursus, so masa tu xmncukupi

utk mndptknnya..


siapa ada pengalaman mgumpul setem ni

tolonglah bg lov nasihat

ttg pnjgaan setem2 ni, agr tidak rosak..


then lov xde masa lg nk bli album..

n xtau cmne, or kriteria mcmn kalo ada utk mbeli album..

lol pelik je kan lov ni..

xtau tp nk buat.. huhuhu


ala mgumpul setem ni lebih kurang mcm lov

mgumpul komik jgk.. cume setem ni bnde kecik..n mahal..hehee

yela coz kite xtahu brapa hrga dia..until masa kite nk beli tu..

then setiap setem harganya berlainan

mcm setem lov kt atas tu sekeping RM0.60..



smoga lov dpt kumpol setem yg unik n comel2 lg lps ni..hihi..


^^






Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang