JOM TERJAH~

Isnin, 14 Disember 2015

Komik Bisikan Paradoks - Ito Junji




Assalammualaikum,

Komik seram kali ni lov nk siarkan pasal komik

BISIKAN PARADOKS

harganya RM8.50


Muka depan x berapa nk cantik..bagi lov lah...

mungkin bagi korang dah cukup cun bagi genre seram..

lov beli pasal nama penulis dia tu..ITO JUNJI.. pelik..ehehee

eh tak lah, sebenarnya pasal tulisan bwh nama tu,

'seram terbaik jepun'

nk jgk baca yg cmne dikatakan terbaik jepun tu..hihihi
 


ITO JUNJI ni adalah seorang bekas doktor gigi ok...

bkn calang2 orangnya

beliau mula ceburi bkecimpung dgn manga genre seram ni dari

pengaruh kakaknya sendiri & karya  kazuo  Umezu



dasat x....dasyat..dashyat  ooo ok lov dah lupa cmna nk eja dasat..


T_T



Memang tidak melampau kot kalo lov katakan dia mmg hbt..

dan sememangnya layak sgt dinobatkan mangaka genre seram tbaik jepun

ceritanya seram dan bukan sesuatu yang kita boleh baca

apa jd selepas tu..


seronok dan tak rugi korang kalau beli komik ni..besttt..



tat's all..


papai~~~~~ 



 

Komik Seram Sumpahan Anak Patung - Makihara Wakana




Assalamualaikum,

Tengok je ilustrasi kulit komik ni, menarik & cool gila..

seram weyh...korang x seram ke.. :P
 


Harga komik ni RM7.50

Lukisan watak2 dalam ni macam dalam komik lama-lama dulu..

xde la comel ke hape..myb saje nk bg watak tu nampak serius dan seram

ikut tema komik seram kan..hohoh


dalam komik ni pun ada beberapa cerita pendek, 

cerita utama tu ( tajuk) biasalah dia lebih panjang sikit dari lain-lain



komik ni agak popular di kalangan anak sekolah rendah

macam ank lov (11 tahun) dia dgn kwn2 dia (sekolah men. bwh) 

iaitu tingkatan 1-2 selalu baca dan pinjam komik ni



diorang akn baca berkali-kali, cerita dekat kawan2..then esok lusa pinjam lagi..

dan lagi.. -..-


anak lov kata kwn2 semua kata cerita ni yang paling seram..

lov gelak je..myb pada peringkat awal diorg baru baca 

satu dua cerita je diorang dah anggap seram..


terus lov hulur komik cinta puaka simpang 4

melalak lari xnak...haahahah


mcm lov paling lov xminat pn lov still akn baca 2x satu2 cerita tu..

yang minat jgn cakap lah, time bosan, sedih ke, nak jalan jauh ke

memang dah ada dalam beg utk bacaan kt mn2 pun..


selalu kalau g kursus member2 kursus akn pelik  tgok lov

:P

 
cerita laen plak...hahahahaha


ok tat's all 4today...



papai~~~

Komik Seram Si Kembar Furou - Yuki Shiwasu




Assalammualaikum,

 Kulit komik ni je dah menarik hati lov, tengok plak watak tu..

nama je komik seram, tp watak 2 orang tu nmpk cute habis.. :P

harga RM7.50



Dua orang ni adik beradik kembar, tgok tajuk lah kan..

lelaki tu adik, perempuan tu kakak..

diorg ni tak boleh berjauhan, kena bersama-sama kemana pun..



Sebabnya diorg ni pernah sakit teruk

sampai diorg boleh nampak hantu, sejak tu diorg xboleh bersendirian

terpaksa bersama je, coz kalau diorg bersama diorg tak akan 

nmpk or diganggu oleh hantu2 tu..

 Oleh kerana kena selalu bersama, mcm2 masalah yang diorg hadapi..

di sekolah, di rumah..mandi pun bersama...korang bayangkan lah..

kisahnya menarik, semua ada dalam satu komik ni..


ilustrasinya pun cantik, cerita kemas dan unik..

watak2 dlm ni dilukis dgn kemas dan comel, best!

tgok pic belakang komik pn cute je kan hantu tu..hahahaha


mzt korang menyampah kan..sket2 comel.. sket2 comel.. 

:P



papai~~~


KOMIK WARKAH MOMOK - SUGAWA MAKI 1




Assalammualaikum,

 Komik Warkah Momok ni ada 2 buah ye..tp lov beli satu je..

yg lagi satu bertajuk warkah momok paradoks

 

Dalam komik ni ada 9 tajuk kesemuanya,

pic muka surat pertama pun dah seram..:P

harganya RM7.50

kata penulis komik ni dihasilkan dari kisah-kisah seram peminat yg 

berutus surat pd nya.. peminat-peminat  byk menceritakan pengalaman seram sebenar

yg diorg prnh alami ..so cerita2 tu pun diadaptasikan lah dlm komik ni..





 Kebanyakannya kisah - kisah seram di dalam sekolah.

biasa lah tu kan, sekolah siapa takde kisah seram.. :P

kdg2 tgok ckgu pn seram, tgok makcik kantin pn seram..hahaha :P

dah dah merepek pula lov ni..


lps beli komik ni, lov pun sibuk ngn kerja dan kursus di sana sini

so ketinggalan utk beli komik ni yg tajuk paradoks tu..

dah lama-lama lupa terus..


myb coz cerita dia tidak bersambung antara satu sama lain

tu pasal lah takde gile nk carik jugak utk tahu kisah selanjutnya..

muhahaha..lov agk gile bila xtau penghujungnya..


dalam ni kisahnya pendek- pendek je, dan tidak berkait antara

satu sama lain.


silalah beli utk dapatkan komik ni di pasaran..rasanya ada lagi kot..

rasa lah...


papai~~


Selasa, 10 November 2015

(SERAM) Sangkala Puaka - SERAM THAILAND




Assalammualaikum,

 Komik kali ni adalah dari Siam Inter Comics

cerita seram Thailand yang diadaptasikan ke dalam komik



Macam lov dari kecil memang takut dengan cerita-cerita seram Thailand

selau tengok dengan arwah nenek di rumah jiran bila 

keluar cerita seram Thailand ni..


Rumah kami tiada tv, jiran2 plak ske tengok tv ramai2..mkn2 borak2..

budak2 longgok dekat dpn tv, memang tgn melekat kat muka jela..

takut..


Gambar dalam ni lebih kemas, dan ceritanya pun tersusun cantik

ceritanya mendebarkan, kadang-kadang boleh rasa macam benda yang kita

baca tu ada je berada kat sekeliling kita..lol
 


 setiap tempat ada kisah seramnya yang tersendiri

kalau nak tahu kisah seram Thailand boleh miliki buku ni

dan baca sendiri..kalau baca kisah seram janganlah duduk 

dekat tempat ramai orang, memang xde perasaan langsung nanti..


hahaha itu lov lah..korang cmne plak?

oh ya, waktu lov beli buku ni harganya RM7.50 sahaja..

kini dah naik mendadak kan harga2 komik di pasaran..urmm


ok lah papai..





(SERAM) Dari Alam Angker - Warisan Puaka - Nizam Bachok




Assalammualaikum,

Komik 'Dari Alam Angker - Warisan Pusakan' 

ini adalah karya Nizam Bachok

ye ini adalah karya orang tempatan kita di Malaysia ni



siapa kata kartunis2 kita x berbakat mcm penulis pelukis komik japan

cume kita ni lebih suka memilih komik2 luar kan..

macamana komik tempatan nk mendapat sambutan..

cakap org diri sendiri pn sama jugak

 Dalam ni ada 7 cerita seram yang berlainan

cerita seramnya tentulah yang memang kita sudah tahu

seperti orang minyak,  susuk, toyol, dan beberapa tajuk lain

ceritanya seram memang la seram tapi sebab kita dah memang


di momok-momokkan dengan cerita ni dari kta kecil lagi, so dah jadi xheran

bila baca pun macam dah boleh agak apa jadi selepas tu

so macam xde perasaan lah baca..


lagi satu pandangan lov pasal buku ni, cara lukisan dia 

yang buat kita rasa kita sedang membaca majalah or katun bujal

kalau korang pernah baca lah..


jadi di sebabkan itu kurang sikit rasa berminat nak membeli or

baca kisah ini seterusnya, lagi dan lagi camtu..

tapi lov tetap beli, baca sekali then simpan...


itu lov lah, ada jugak kawan-kawan lov yang lebih sukakan buku2 

yang di lukis dan di tulis cmni..setiap orang tu kan berbeza

kalau nak tahu tak salah mencuba, beli satu baca sampai habis then 

tentukan sendiri..



tat's all

Ahad, 8 November 2015

(SERAM) Komik Pemburu Igauan Ngeri - Arimasa Osawa




Assalammualaikum,

Kalau kita tengok pada gambar memang tidak akan nampak yang ini

adalah komik seram


oh ya, lupa nak maklum..pada yang dah ada atau 

tidak pernah ada komik genre seram ni

ada tulisan 'komik seram' di atas komik 

berwarna merah tu


seperti komik seram yang lain, ada diantara komik-komik ini hanya di tulis

komik seram semata..dan yang ini pula dan ada di antaranya pula

disamping tulisan komik seram turut disertakan pangkat usia yang sesuai

untuk membaca komik tersebut..iaitu "bacaan 18+ sahaja"


so faham- faham jela..sila ikut undeng-undeng tersebut ye...
 


dalam komik ni ada unsur ganas, penggunaan senjata api..

kekerasan, pembunuhan, persengketaan..

so sape2 yg dah usia 18+ je boleh fikir benda tu baik ke tak ke..

then korang tidak mudah terikut-ikut kan?

 hope so.. harga komik ini RM7.50


xde la seram mana..cuma macam lov ckp kt ats tu je..

ada sikit-sikit macam CSI, ada sikit-sikit macam Man In Black

hahah

 
oh ya, dalam ni ada 4 tajuk yang korang bole baca..

 tapi lukisan dia mmg real, nmpk gns, nmpk comel, nmpk sesuai dengan tajuk dia lah

takdelah tajuk ganas hero macam comel2 gitu kan...

pendek kata ceritanya boleh tahan, boleh layan lagi lah..



tat's all



(SERAM) Komik Jangan Pandang - Imai Yasue




Assalammualaikum,

Komik Seram Jangan Pandang Belakang Congkak ni ada 6 buah cerita

di dalamnya tau..


1. Wajah

2. Pandemik

3. Refrain

4. Duniaku

5. Foto Roh

6. Jangan Pandang

So tajuk utama komik ni ada di last sekali..dan ceritanya pun lebih panjang

 

Cerita-cerita lain pula lebih pendek dan kalau korang semua selalu

atau ada menonton cerita-cerita anime seram korang akan

dapati ceritanya sama or lebih kurang je dengan jalan cerita dalam komik ni
 


 Gambar di dalamnya hitam putih dan lukisannya pula

lebih epik dan berserabut seperti kawasan kemalangan yang dasyat

untuk menimbulkan suasana seram tu..


ada komik seram yang tidak serabut, lebih tersusun namun berbeza

dengan komik Jangan Pandang ni..harga RM7.50

so kena la beli dan baca sendiri untuk pengalaman tu..



tat's all





Sabtu, 7 November 2015

(SERAM) Dewa Pencuri - Mizuto Aqua




Assalammualaikum,

 Dewa Pencuri ni bagi pendapat lov sendiri tak patut masuk dalam 

kategori SERAM


kenapa tau, kisah dia lebih macam kisah cinta je..

bagi lov xde apa pun yang seram

watak Dewa Pencuri tu nampak comel, nakal cmtu

xde seram punn..



dalam komik ni ada 2 tajuk 

1. Dewa Pencuri

2. Jampi Merah Jambu Merbahaya



Tajuk pertama tu ada byk siri dia.. cerita dia pn lebih panjang lah coz dah

jadi tajuk utama kan..

sekali lagi..memang xseram ok..



 Begitu jgk dengan kisah kedua tu...watak dalam komik ni nampak cam bdk nakal,

comel, ensem cmtu..haizz di manakah keseramannya..ha ko..

tengok mcm2 ayt aku klua bile xseram..

korang plak seram baca komen lov kan..hahahahaha


cerita lebih lovely, cinta2 monyet gitu..cinta2 bdk nakal gitu..aisyo..


xSERAM..





(SERAM) Selubung Puaka - Nao Maita



Assalammualaikum,

 Dalam komik ni ada 6 tajuk kisah seram

bagi lov kisahnya lebih seronok dan seram la jugakk..


kata anak lov xseram pun, lov jwb..baca betul2 ikut petak dan dialog

jgn la bca xde perasaan, xmendalami watak..mmg la akan rasa xseram kan..


lps tu lov ambk komik ni dan bacakan 2 - 3 cerita..

smpai dia tutup2 mata dan telinga bila part2 seram dan suspen tu

ha amek kau...tadi kata x seram...hihihihihii *sore antu* :P


 Kat mana-mana pn pasti ada kisah seramnya yang tersendiri kan..

lagi-lagi dekat kampung, tempat lama-lama, tempat tinggalan



berbaloi kalau beli komik ni, luaran dia xnmpk seram kan

mcm tu la mule2 tggapan lov masa nk beli komik ni..

 but i put my trust on Shogakukan comic..ceyhh tetibe ter speaking la plk..


hohohoho nta btol ke idok letu kan..muahahah



dari cerita Magis Manis Coklat bagi lov 

cerita lagi seram 3 - 4 kali lebih la..mmg best, mmg fell keseramannya itu..

ok smakin lama smakin merepek bahasa lov guna..

lov mnta diri dlu ye..hihi



tat's all



 

(SERAM) Magis Manis Coklat - Mizuho Rino




Assalammualaikum,

 Komik Magis Manis Coklat yang ni kalau tak salah lov 

adalah komik Magis Manis Coklat yang pertama

coz dia takde tajuk kecil macam yang lain-lain


lov pn dah lupa coz dah lama sangat..kena tengok balik senarai komik

dekat Gempak Starz


Jemputlah ke kedai ku segala hajatmu akan termakbul..

sebagai bayaran, sesuatu yang paling berharga dalam hidup mu

akan aku ambil.. >:)
 


 kisah suka duka yang penuh misteri..

nak cakap Aikawa Shokora ni jahat tak jugak..ada juga cerita yang dia

tolong orang dlm komik2 nya



ada juga kalo kita baca kite akan

haaa padan muka kau...jht sgt.. kikiki


*aura jht klua* :P






(SERAM) Magis Manis Coklat - Bitter Sweet - Mizuho Rino




Assalammualaikum

Macam biasa watak muka depan ni adalah watak utama si pembuat dan pemilik

kedai coklat yang kononnya dapat menunaikan segala hajat terpendam

jom temui pemilik kedai misteri ini, Aikawa Shokora 



kali ni Magis Manis Coklat bertajuk 'Bitter Sweet'


Dapatkan kamu menikmati coklat yg boleh memakbulkan segala hajat

kerana setiap hajat mu ada bayaran yang perlu kamu bayar..


sesuatu benda terpenting dalam hidupmu..


hei fakta yg mungkin anda tak tahu, penulis komik ini iaitu Mizuho Rino 

dilahirkan pada 1 Disember...jadi dia berbintang Sagitarius..

sama mcm lov...hahahah


oh ye dlm satu2 komik Magis Manis Coklat ni selalunya

ada lebih dari 3 cerita..dlm bitter sweet ni plak

ada 6 cerita menarik menanti anda semua..


tat's all :p








(SERAM) Magis Manis Coklat - Creamy Sugar - Mizuho Rino




Assalammualaikum,

 Magis Manis coklat, Creamy Sugar

pic kat muka depan ni lah pembuat dan pemilik kedai coklat tu

Aikawa Shokora


Setiap orang pasti ada benda or perkara yang dia nak sangat 

dalam hidup ni tp tak dapat..


setiap orang pasti mahu menikmati coklat yang lazat berkrim yang

lebih penting ianya dapat memakbulkan segala hajat di hati..

tapi benda yang xsepatutnya kita dapat dan kita tetap 

nak dapatkannya pasti ada bayarannya...


apakah segala hajat yang dihajati dapat dimakbulkan??


dalam siri ni akan muncul lagi seorang pembikin coklat yang akan menyingkap

kisah silam pembikin coklat Aikawa Shokora..


Pembikin coklat Aikawa Shokora akan memakbulkan hajat di hatimu

dgn coklat buatan khasnya..


tapi, dia juga akan meragut benda terpenting dalam hidupmu..


berhati-hati dengan apa yang kau hajati..



eh..cam seram plak ye...hahahahah so kalau nak tahu cerita lebih lanjut

sila dapatkan ok..



tat's all..




Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang