JOM TERJAH~

Rabu, 6 Jun 2012

JOM MAKAN MEE UDANG SPECIAL







Rancangan nk g berkelah ke sungai congkak

pd mngu lps tpkse dibatalkn..

coz tetibe adek ipo dr kg col kata nk dtg ke slngor..

-pemandangan tepi laut-


pjok punye pjok si budak pwincess ksygn mjadi jgk akhrnya..

ksian dkt dia, tp nk wt cmne..



xkn la lov n abg nk bia MFIL wit adek dtg naek bas kn..

dah la MFIL tu baru je sehat sket dari saket..





so odw nk g tu mmg kami akn singgah kt Sabak Bernam,

salah satu daerah di N. Selangor ni..




sampai2 je kt simpang 4 Sabak Bernam tu

dah ada pun PAPAN TANDA YANG BESO BAPAK KT CTU..




Masuk je kt simpang Bagan Nakhoda Omar

masuk2 tu jalan je terus sampai jumpa gerbang beso bpk..



mcm pkampungan nelayan..-rumah2 chinese kbnyknnnya-

tros je sapai ujong.. jumpela..

-korang google jela eh- hihihihi




jom mkn mee udang, or apa2 shaja berasaskn udang..sedappp..

abg mcm biasa mesti oder mee udang..



lov plak lebeh suka nsk goreng udang dia..mintak pedas2..

perghhhhh xtngok kiri kanan daa..

lagipun nsk goreng udang dia byk..sgt sdp utk prot yg sgt lapo..

kahahkahkahkah




sblum2 ni prnh ajk MFIL mkn kt cni..tp tkot xsempat smpai kami bungkoskn dia

MFIL mmg suka mknan kt cni..

tp kne pantang2 sket coz dia ada GOUT..




xrugi dtg mkn kt cni... puas hati la..

tp skrg kalo tgok kiri knan jln kt Sabak Bernam tu mmg da ada 2-3

selain tu ada juga ode kerang bakar, coz smbl pencicah dia sgt sedap


-hasilnya-


kedai mkn yg mjual mee udang, mee udang banjir n mcm2 lg..

yg pasti yg original hnye kt BNO shaja oke

-Bagan Nakhoda Omar-




 -siap tapau-

ksemua tmasuk mkn mnum n tapau 40 lebeh..

sgt berbaloi ... sedap, kenyang puas ati..


cume kerang dia byk xmasak.. :P







ps : di setiap helaian mee  ada udang.. hehehehe



5 ulasan:

kak ina kl berkata...

jarang lalu kat sabak bernam..jadi tak merasalah nak makan sedap-sedap kat situ.

jadilah merasa terbang di awan walaupun sekali seumur hidup.

lina berkata...

lov mmg cadangkan akak bwk fmly or sume kwn2 blogger mkn kt sni kak.. makanan dia mmg sedap dan puas hati..rasa mzt nk dtg lg..

tp jgn slh tmpt kt sbk bernam ni ada byk tmpt mkn mee udg..coz depa bdekatan ngn laot n pkampungan nelayan..udang2 fresh...

mane tau akak buat review psl mee udg ni nnti bole popiler lg tmpt mkn ni..hehehehe

Meebandung Kuah Kacang berkata...

sedapnya :)

Azahar berkata...

saya mengunjung BNO untuk makan mee udang, amat sangat mengecewakan saya.
Layanan yang buruk dari tuan punya gerai mee udang, bila saya tunggu 5 minit untuk membuat order saya terus ke kaunter untuk membuat order.
Apa yang saya dapat saya di herdik sebab tak sabar menunggu oleh isteri tuan punya gerai. dengan kasarnya isterinya berkata "SABAR LAH" sangat mengecewakan.

Apabila saya ajukan aduan saya ke kaunter, seorang wanita tua berkata memang disini lambat.
Masaalah saya bukan lambat tapi isteri tuan punya gerai ni tidak ada budi bahasa.

Apabila saya kata saya tak puas hati dan tak akan datang lagi, isteri tuan punya gerai menjerit "ALHAMDULLILAH". Sangat memalukan, saya tak pernah hadapi keadaana sebegini.

Tuan punya gerai datang jumpa saya bertanya apa yang berlaku, tapi apa yang saya dapati dia sokong isterinya. bukan nak mintak maaf.

Saya sudah berumur lebih 50 tahun tak pernah saya hadapi keadaan sebegini seumur hidup saya.

Saya harap rakyak Malaysia tidak berlaku biadap sebegini, jangan lah sokong orang2 yang biadap sebegini.

Harap maklum
Pengunjung hampa

Lov Note berkata...

En. Azahar,

di BNO mmg kdg2 tpksa mnunggu lama utk mgmbil oder, lg2 pd wktu cuti mmg rmai pelanggang dr merata tmpt.

mule2 saya dtg ke BNO pn saya rasa isteri tuan kedai mcm sombong, dan rsa xnk dtg lg. tp bile da selalu kesana, da masak dgn huru hara pekerja n tuan kedai yg xmenang tgn melayan tetamu yg dtg.

saya tunggu je sbb da mmg nk mkn dkt ctu, tp xdela sampai 20 - 30 min dibiarkn bgitu je..

bila nk byr sempat berbual dgn istri tuan kedai tu, kami siap ckp kami ni dtg dari jauh smata2 nk mkn dkt ctu.

dia pn phm, dia ckp elok2, ucap trima kaseh, alhamdulillah, dan sbagainya.

adat org berniaga, xsemua pelanggan bole dijaga atinya, coz tlalu ramai. saya bkn menang kn kedai BNO dan saya juga xsalahkan en Azahar kerana pertama kali kesana saya juga trima laynn yg sama.

ramai pelanggan xpuas hati dgn lynn dkt sna, tp pikir2 balik ramai sgt pelanggan, mn nk memang tgn..xkn dia xnk untung semua pelanggan dia nk serve kalo diikut2 kn..

ada satu masa tu saya dan mnunggu 10 min dan abg tu baru je sampai dlm 5 min dan mengamuk2 macam dia yg sampai dlu. then tros dia bwk fmly dia blah dari ctu..

kite dtg kedai mkn, kite bole tgok ooo ada lg yg xdpt hidangan, mknanya kite kne tunggu turn kite plk, btol x? xkn dtg2 je org tu nk teros hidang, xkn dtg2 je org nk berderet2 lyn kite mcm raja2..


wktu yg sbuk n org yg ramai dan kita juga perlu byk bersabar, tenang je nikmati keindahan pantai dkt ctu..

en Azahar pergi la lagi, mungkin layanannya tidak sama sprti sblm ini. smoga en. azahar sekeluarga hppy n dpt merasa msakan BNO nti ye..


ps : istri tuan kdai tu ckp mmg mcm kasar, tp dia da mmg biasa ckp mcm tu kot. maafkan dia ye..

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang