JOM TERJAH~

Ahad, 13 November 2011

UJIAN vs PENGHAPUS DOSA


Sedang duduk menunggu abg untuk makan tengahari bersama 

pada 8 Nov 2011, baru-baru ni..

tibe2 telefon bebunyi..

dgr suara abg "awk g mkn sndiri la ye, g ngn kwn2..abg eksiden".

bagai nk luruh jntung ni..rsa nak nanges, nk mjeret sume ada..

tp xla jeret pun, kt ofs time tu..

tros tnye bertubi2 dia cmne.. dia ktne, luke ape.. then mcm2 la..

syukur bile dgr dia kata dia ok lg, n odw nk g spital ..

masa eksieden tu abg baru kua dari ofs dia di kelana jaya..nk ke klang..

tpkse la ari tu lov g skola ank ambk ank then drive pulang sndiri..

agk mengigil jgk, coz ptama kali ambk ank n ikut jln lain,

bkn xboleh tp coz pwincess mmg takot bile lov yg drive..

so lov pn rasa xyakin nk bwk bile dia ada

takot jd laen plak..

Alhamdulillah , Allah lindungi kami.. selamat adanya.

balik2 tgok abg rsa nk nanges je.. tp xkn la nk wt cmtu..

bile org saket sbenarnyer kite yg dtg tgok, or kite sbagai ahli keluarga

kne lebih kuat, utk org yg sakit tu.. T_T

mgkin ini dugaan Allah nk menguji iman hambanya..

or boleh juga dikatakan sebagai balasan dosa..

yg sengaja atau tidak sengaja kite lakukan..

or myb dosa2 silam..

Alhamdulillah masuk hari ni dah seminggu abg kt uma..

dia dpt mc dari hspital..

lukanya pun xbaek2 lg..

nak dibuat cerita, coz dia mc, kononnya dia nk g melepak 

rumah kakak ipar lov, then balik2 dari ctu dia ekciden lg..

selasa eksiden moto, rabu eksiden kereta..

selasa dia jatuh langgo lobang, rabu bas awm langgo dia..

mcm kelako pun ada, tros lov ambk el hari tu teman kan dia g balai..

g balai klang kne tolak g balai kapar plak..

sampai balai polis kata abg lov yg salah coz xbg laluan pd bas awm

thn sebab bas tu brada di laluan terus walopun masa tu

bas tu menggunakan laluan kecemasan dgn lajunya..

erm, lov ckp ngn abg..terima je,

semua ni Allah s.w.t dah tetapkan, benda ni dah berlalu

dah terjadi buat apa nak dikenang2..

-bg semangat tp dlm ati pun ttp bsedeh gak-

kite manusia biasa, x prnh terlepas dgn semua ni..

kuatkan semangat, insyallah lov jga abg sebaiknya..

kuatkan iman, lov bersyukur abg masih ada bersama kami..

lov sempat tgkp pic ni lps lov buboh ubt..

abg xkasik tp ambk jgk :P



lutut kiri

lutut kanan

tangan kiri (siku koyak)


siku kanan 


tapak tgn kanan (koyak)

belakang badan



time ni abg still mkn guna sudu, 

mndi pun kne tolong jiruskan coz tgnnyer xble agkt..

solat, abg dok kerusi je.. 

slalu gak nmpk abg mnahan saket,

lov hrp abg kuatkan semangat  ye..

utk diri, kite sekeluarga, kerje dan paling penting utk beribadah kpdNya..


Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang