JOM TERJAH~

Ahad, 6 November 2011

PETUA UBAT DARAH TINGGI (2)

 
Bila ada sanak saudara yg dah terkena penyakit ni,

barula semua org sebok2 nk carik penawarnyer..

mmg la tahu perkara ni, n mmg sudah diamalkan oleh ibu kpd arwah nenek dlu..

kata arwah org dulu2 mkn bende pahit2 ni cmtu je buat ulam, buat ubat..

tapi kite ni, maksud lov diri lov sndiri lah..

xpernah nak ambik tahu pun coz dlm pale otak piker..

ala ubat dokter kan banyak..sakit mkn lah ubat..

kdg2 ada sesetengah org tu xsesuai mkn ubt dokter..

bkn soh gi jumpe bomoh ye... itu haram.

buat apa nk berbomoh2?

sedangkan bomoh itu pun manusia biasa.

kejadian Allah s.w.t jugak..

dari jumpe bomoh... -mcm ko da xde pilihan laen plak-

baek ko dok ats sejadah berdoa byk2.. 

-btol ape lov ckp ni-

tppppppp,

ada kalo nk ikut amalan orang dulu2 kala,

mcm ni,


ambil sebiji peria katak lalu dipotong dua..

buang isi didalamnya (biji2 dia ke, lendir2 ke)

then blend dgn air kelapa muda (bajet utk satu cwn)

then minum kemudian amalkan..

insyaallah, xkn ade drh tinggi ni..


pss : lov tnye gak kt nenek,

kenapa kne buat satu cwn shja... kenapa xbuat byk2 skali..

mcm buat jus then letak dlm peti sejuk..

bile nk minum kan senang..

~ kata nenek dulu, air ubt xbleyh buat byk2, nti dia xmjadi.. 

coz dah lari dari sukatan...



****************************


peria mmg kenal ngn rasa pahitnya, tp kata nenek..

(berpandukan cerita makcik yg mengamalkannya)

air ubt ni xrasa apa2 cuma mcm air jarang je..


CUBALAH!!!!







2 ulasan:

fakhrurrozi berkata...

wahh..beznya ptua awk..petua kcantikan xde ke??hehe

lov_note berkata...

oh best ye? x try xtahu maaa..

ptua kcntikan? lol.. cntik bia smule jadik..

redha je ngn pembberian Allah..

-tetibe jd ustazah plak-

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang