JOM TERJAH~

Isnin, 4 April 2011

PWINCESS KENA BULI LG DAN LAGI..





Mcm biasa hntr pwincess g skola 1st dy mngu ni so dia agk mls2 gitu,
so dia ajk lov hntr sampai dpn kelas jgk -ada time2 dia wt cmtu-
da nk dkt sampai tu dia ckp
"mi ari ni mi ambk adek eh?''
"lorh, kn mmg setiap ari balik skola mi ambk adk?
"bkn la mi, skola pg ni nti balik mi ambk la adk..adek xnk balik sndiri"
"kenapa ngn adk ni? mi kn kje? tau la ofs mi dkt ngn skola adk..tp mi xde knderaan nk hntr adk g skola ptg kn cmne? esk2 adk kne balik nek van gak kn?"
part ni dia da start nanges.. lov pn benti lah tgh2 pkarangan skola tu pujuk dia.. dia ttp xnk bckp.. da lama2 tu bru dia ckp
"ada org buli adek ke? ckp je ngn mi.. bkn mi nk mrh adek..mi nk tolong adek kalo ada sape2 yg usik ank mi..ckp la..".
"a'ah, ada...". nanges lg
"lah... yeke ni? sape? kt mn? laki ke pompan? nama sapa? umo?".
"kwn adek jgk mi".
"kwn?? ermm dia pompan kn? besau kan?".
"a'ah.." still xmo ckp tros terang ni.
"sape ye nama kwn adek yg bdn bso2 tu mi lupalaaa" saja je tnye cmtu.
"kakak ........".
"haaaa dia la yg usik adek kn? dia kn baek ngn adek? dia buat apa kt adek ni?"
"dlm van dia pukul2 adek, cubet2 blkg adek, adek saket, adek takut"..
"terdiam kjp lov xsgka budak tu wt dia cmtu coz bdk tu dpn lov punyala baek"
"xpela nnti balik mcm biasa, lps antr adk mi g jumpa tcher okeh -driver van-
masa lov tinggalkn dia kt skola tu mengalir laju air mata dia, ksian sgt lov tgok ank lov ni.. dah la bdn dia kurus kering di buli dek budak2 beso dr dia pulak..ermm naseb2.
msa nk masuk kete bdn lov da mengigil, yela tinggalkn ank dlm keadaan cmtu, ati lov berkecamok tau.. serasa nk menanges pn ada.
sampai je kt tmpt pjbt tcher -driver van- tu teketo2 lov nk bckp..yela nk ckp pn kne jga xmo la nnti tersaketkn ati org plak kn? kite gak yg ssh.
"maaflah tchr, saya ni ada je nk buat aduan kn, rsa2 dah 3x sejak ank bersekolah ni..". kata lov
"ehhh xpela puan, kalo xckp saya xtau ada mslh..ssh plk saya nk tlg uruskn..".
lov pn pum pang pum pang story mory kt thcr tu..
"lorhhh ye ke ni puan? sumpah saya xtau langsung perkara ni puan, dia pn xde adukn apa2..".
"xpela tcher myb tcher drive mn nk nmpk kn? diaorg kt blkg.. mntk tlg sgt2 ngn tchr tlg pantau budak2 ni".
"yela puan, lps ni saya suruh ank puan duduk dpn la dgn saya, budak tu, dia yg paling besar dlm van tu, drjh 3 saya dah pesan dkt dia byk kali jgn usik ank org..tp xsgka ada jgk dia buat..".
"ermm..xpela tcher..mntk tlg ye, time kaseh."..
ooooo ati lov mmg pns sgt tp seb bek la thcr pn memahami n prnh adaank2 laen pn kne buli ngn minah tu..ermm sabo2..maseh di thp boleh bsabo ni.
mmg slalu ank lov balik skola dia ngadu budak tu suruh dia bli mcm2 mknan tp lps tu budak tu yg mkn mknan ank lov..
bwk bekal budak tu jgk yg hbskn..blikn ank lov 100plus coz msa tu dia dmam punnn budak tu yg hbskn. bila dia da hbskn air tu dia g letak air suam dlm botol gnti air 100plus td..
lov xprnh mrh semua tu...tp dah sampai thp pukul2 ni mmg haku angen satu bdn..
bdn bso? pmls? mkn byk..bile agknyer xckup mkn, dwet blnje xckup ke g buli ank org, curik mknan, mnuman,, n bile xdpt pukul2 plk..eeeeeeee mmg ada nk tgok lov btukau jd ijo ni...
tnguu tnggu.. -bukak lagu ninja turtle sbagai bckgrd- >:P
























Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang