JOM TERJAH~

Isnin, 4 April 2011

AL-FATIHAH BUAT ADEK

Salam sume kengkawan,


erm dlm ksibukan masa ni lov nk jgk coret rsa sedeh & hibanya ati ni pd keluarga arwah adek Saiful Syazani Saiful Sopfidee yg brusia 7thn yg meninggal setelah koma selama 3 hari di ICU.


Bkn ape sbagai seorg ibu, lov turut merasai kehilangan adek kite ni yg baru kenal erti sekolah..erti kawan itupun belum tahu apa2 lg.. kalo cikgu yg dah berumur tu pun xde otak apatah lagi knk2 kecil mcm arwah adek ni..


mmgnya dia penghuni syurga kerana tiada apa2 dosa, malah suci bersih. tp sedehnya ati ni maseh ada lg kes2 pukul budak sekolah rendah ni.. tergamak memukul tnpa belas kasihan apatah lg dia diikat di tingkap tnpa boleh mempertahankan dirinya sndiri..


nk mengalir je air mata ni bile bca kisah adek ni.. tibe2 tbyg pulak wjh ank di sekolah sana.. yela kite letak kpercayaan dan amanahkan nyawa serta diri ank pd guru2 yg mengajar.. tp xkn or xprnh akn sgka akn tjadi cmni..


sanggupnya manusia ni melihat budak tu kesakitan, menjerit, menggelupur, menahan sakit? benci sgt ngn manusia bwajah anjen cmni.. elok dia tu diikat dan dibalas tindakan yg sama seperti mna dia buat adek kecil ni..


xsanggup rsanya lihat wjh arwah di metro harian td.. sayu sgt ati ni.. kpd keluarga beliau terutama ayahnya kerana dia ank yatim tnpa ksh syg seorg ibu smoa ayhnya terus sabar dan berkuat semangat..


Allah lebeh sygkn dia, dia akn menanti dpntu syurga kelak.. sabarlah..




Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang