JOM TERJAH~

Rabu, 23 Mei 2012

BULAN REJAB, HUTANG LAMA DIBAYAR SUDAH?


Assalammualaikum,

Alhamdulillah, semalam selamat menjalani ibadah pose sempena 1 rejab..

sebelum2 tu sedang berusaha membayar pose tahun lalu yg ditinggalkan

-secara tidak sengaja oke- biasalah orang perempuan..




cuti? bln  penuh? bndera puteh? haip2!!

kedatangan haid itu bkn satu masalah oke..

tapi itu juga anugerah buat kaum wanita sebenarnya..

yela keluarnya darah haid tu membersihkan sistem di dlm tubuh wanita..


lagipun dari ctu jugak kaum wanita,

ibu2 ini merehatkan diri dari bersolat n mengaji..

tp kadang2 tu bila dah biasa mengaji slps solat dlm time cuti2 tu pun

kite rasa nak mengaji jgk kan..




then time2 tu la kita ada masa utk memasak..

ada selebeh waktu tu kita boleh berehat awal..

ermmmm sronok kan jadi kaum wanita ni? btapa sygnya Allah kpd kita..


lov xtau kwn2 yg lain, tp lov setiap kali datang haid ini mmg akn

alami sakit perut yg kronik.. boleh berguling2 menanges2 dibuatnya..

sehari sebelum n ari pertama kedatangan haid.. mmg azab.

dlm pada tu kita maseh boleh berzikir harian cam biasa..




xkn la sebab dtg haid semua amal ibadah nk ditinggal cmtu aje kan?

takot woo setan byk dok keliling nih.. hehehe..

pd sesiapa yg belum byr HUTANG puasa tahun lepas boleh la bayar

wajib kita membayarnya, dah nama pun HUTANG..

boleh je kalo nk lakukan ibadah pose sunat di bln2 mulia ni


tp amatlah cantek sekali sekiranya kite mmbayar dahulu apa yang wajib

sebelum mlakukan yg sunat.. kita tak tahu bila tarikh kematian kita kan?

kalo xsempat nk bayar cmne? HUTANG kepada ALLAH tu..

ermm pesanan ini utk diri lov jgk xde niat nk sakitkn hati sesiapa..




trasa laen sgt kan bila datangnya bulan2 mulia ni..

bulan Rejab dah tiba..xsabar rasanya,

sempat ke idok ye utk lov sambut ramadhan

smoga dipanjangkan umur dan berpeluang beribadah didlmnya..













1 ulasan:

zainab_baniaz berkata...

a'salam...

Kak lov apa khabar sihat?
Saya pun belum abis bayar hutang lagi... tinggal 3 hari... 2 bulan lepas ada buat tapi sikit je sebab masa ....

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang