JOM TERJAH~

Rabu, 23 Mei 2012

TERUK BETUL PERANGAI LOV




Assalammualaikum,

lov sekarang ni dah tersangatlah rajin utk bercucuk tanam oke..

-ayt xble bla-

dari satu biji pasu jadi 5 pasu dari 5 pasu jadi 10 pasu..

skrg ni ada belas suda..



pokok la tapi, bunga2 lov xbape nk minat..

bukan hape bunga2 xbrapa nk ngan la ngn tgn lov ni.. kaso katanya

tanam la munger hape mzt mati..bazir dwet den yo..




so ngn gtl tgn mntk pokok dari kakak ipo, lov bjinak2 ngn pokok2

ada pokok pisang merah, mkck bg coz katanya tgn lov power.. lol

 pokok limau kasturi, mmg lebat daunya tp cuma skali je dia berbuah

sempatla merasa buahnya, just diperah je dlm smbl blcan

pokok daun kari, -nk msk petik je dek- mmg lebat sgt pokok ni..

ble buat niaga ko.. :P



laen-laen pokok biasalah pokok2 hiasan je..

semua yg berdaun je tade munger ma..

tp ada 1 pokok munger yg kecik2 tu..slalu org tnm dlm pasu pnjg..

apa org kata pokok bunga pukul 10? haa agknyer la..



nk jadikn cerite, tiap2 kali balik keje n sblm g keje mmg lov siram pokok2 ni..

syg ko..satu ari tu lov balik2 lov tengok simen bertanah2..




xjauh dari ctu lov tengok pokok2 bunga tu dah tercabut2 dari pasu panjang

tros ngn tidak semene2 lov menjeret? arrghhhhhhh pokok mi... T_T
  
terperanjat abg n pwincess, tros lov kne mrh..lol

yela da la time tu nk masuk maghrib kn kejadah plak mnjeret tetibe kan.. :P

tp mmg sedeyh sgt, ati tgh pns..



"ank sapela cabot2 pokok aku ni? kalo aku dpt aku patah2kn jari dia.."

"ada mak bpk pn xreti jaga ank sampai masuk kwsn rumah org"

"ank bio je merayau2 ssh sgt nk jaga masukkn tadika je"

"kalo dpt pukul je trok2..eeee geram btol la"

-lov biseng2 kt lua uma-




bkn ada org pn, sume kt dlm da gelap..lol

abg mrh, abg kata bnda da jadi dibising2 dpt hape?

patu tros lov masuk ambek towel tros mndi..

dlm bilek mndi nanges.. wahahahahahaha

-muke je keras dlm ati byk taman-



lps solat2 tu, still nanges psl pokok -mcm bungok je kan-

mrh pd diri sndiri nih T_T

yela pokok je kan, tp lov da jaga dari dia kecik lagi..

dari idup, mati, idup balik,.. usehe bli baja..dok pns tmbh tnh..

ehhh mcm2 la..


ala pokok je, mungkin itu dugaan buat lov..

dugaan kesabaran lov sndiri.. tp lov gagal..

balik2 tu nmpk je tros lov ngamok..astaqfirullah sedeh plak

buat apa nk marah2 kan?


lps solat telefon berbunyi, tgok2 ada msj "mesti ko ngamok psl pokok ko mati kan"

alamakk spupu yg dok sbela rumah msj..

Ya Allah, mesti dia dengar lov ngamok2 tadi..malu sgt rasanya..

xsesuai ngn pewatakan lov yg da brubah skrg ni..

-mzt org kata alim2 kucing kan- T_T nanges lg...




bak kata pepatah,

tlajak perahu boleh diundur,

telajak kata buruk padahnya..


msj spupu tidak lov bls..malu sndiri..

tros keluar nk tgok pokok td.. abg jeling je dari jao..

-jeling ingtkn jgn biseng2 lg- lov fhm tu..

kdg2 mulut ni xboleh nk disekat2 bile mrh..

syaitan da kuasai diri..




klua2 tu tros ambek air siram tnh2 yg btaburan..

kutip balik batang2 pokok bunga yg da kelayuan..

rasa nak nanges tgok pokok tu layu, pokok tu pn hidupan..

pengubat jiwa nan lara ..hohohoho


tibe2 spupu kua, dia ble gelak2 kan lov?

org nak nanges dia ble gelak..tp da puas nanges tp lov pn tgelak sama

lps tu katanya suami spupu ni da tego mak bpk sorang budak tu -2 org gegirl tu-

coz anknya mrayau kt umah org usik brg org..

-tp mungkin itu elok juga kan bia mak bpknya tahu-


then makcik lov pn ada tego mak gegirl yg lg satu ni..

tp yg xsedapnya, lov dgr lps kene tegor tu

parents dua2 gegirl ni tros pukul ank2 nya trok2..




tersentap perasaan ni, Ya Allah apa yg aku ckp td?

psl pokok  tu bdk2 yg baru brusia 5-6 tahun trok kne belasah..




pokok2 tu kalo dibaja semula, disiram dijga

mungkin akn tumbuh segar semula..

tp luka ke sakit budak tu aku xtermampu nk perbaikinya semula..

lov terdiam sribu bahasa..menyesal..




sambil pokok2 yg btburan tadi lov kemas dan cucuk semula

lps  basuh simen lov masuk.. sedeh sendiri..

keesokkannya lps balik kerja lov tgok pokok2 hidup semula

segar megar je..tp budak tu? nmpk je lov dia lari..

kami berjiran...lov sedih sgt..


lov xdpt nk kwl kemarahan sndiri..

lov ingtkn lov da brubah..Allah baru uji sdikit je

lov da gagal..



kini lov dlm usehe utk btegur sapa ngn parents budak2 tu smula..

diorg oke je ngn lov cuma lov trasa sgt bersalah ngn insiden tu..

pokok2 tu elok je hidup semula, tp bdk2 kecik tu tpkse dipukul bntai

utk sedapkan ati org laen.. rasa mcm nk minta maaf je ngn diorg..

then nk ckp lov xkesah ngn semua tu..





Ya Allah kuatkan semangat ini,

Yakinkan diri ini, Tunjukkan lah Jalan yang DiredhaiMu..

Jauh dan Padamkan Api Kemarahan dalam Diri ini

Timbulkanlah Keinsafan dan Saling Memaafkan..

Agar kami sentiasa tenang menghadapi segala rintangan 




Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang