JOM TERJAH~

Khamis, 9 Jun 2011

HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA @ THE MALAY CHRONICLES

Yes! dah dapat pun tengok Hikayat Merong Mahawangsa ni..


memang dari mula lagi dah berminat sangat nak tengok & tahu lebih lanjut pasal cerita ni..


erm? nonono bukan pasal hero dia ke.. heroin dia ke? -xtau pn ada heroin- :P


tapi berminat sangat nak tengok coz NAMA dia...


yela..cayekan ajelah.. :P


tp bile dah tengok tu rasa mcm xcukup je cerita ni...??


kenapa aku rasa cerita ni pendek haaa?


ke sronok sgt sampai xprasan...?


alah...nak lagi, ada adegan2 mcm pendek sgt..


mcm kejar masa sesangat.!!!


huhuhuh sedeyhhhhhhhhhhhhh


lov rasa cerita ni boleh menjadi panjang dan tersgt panjang...


ngn lebih kisah merong ngorat awek dia ke...


masa dia berlatih berlawan ke...


masa dia jd nakal pada mula2 tu ke...


hahahaha suke ati aku je ni bkn filem aku weiii


:P





mcm biasa bile dpt komen dari kengkawan slps diorg menonton..


"erm alah biasalah cerita melayu"


"apa cerita tu? pelik betul aku xfhm langsung"


"aku rasa dia nak buat cam pirate's of Caribbean"


"merong hape? mereng adelah"


"haaa? boleh la..best la" ???


"ko tgok la sendiri!!!"





Hikayat ni katanya, -wiki- Merong Mahawangsa ni merupakan seorang pahlawan beragama hindu


yg telah membantu pihak2 lain -keturunan raja2- dlm membuka kerajaan baru..


-negeri baru- korang carikla dlm wiki eh.. :P



ni pic kulit buku teks Merong Mahawangsa dlm tulisan jawi... wow dah lama ni..



pelakon yg terlibat mmg lah sgt2 kena ngn watak masing-masing..


adegan puteri negara china yg cuba melarikan diri


dan akhirnya terserempak putera dari rome sangat menarik..


putera rome cuba membantu puteri melarikan diri..


-tp kenapa? tgok lah sendiri :P-


putera n puteri ni tidak mengenali antara satu sama lain


mewujudkan perasaan benci antara mereka


-sedangkan mereka telahpun dijodohkan untuk berkahwin-


namun dlm operai melarikan diri itu


mereka telah jatuh cinta..


-wowwwww sronoknyer... so sweet-


putera ni lah yg telah mengupah Merong Mahawangsa utk melindunginya dari pejahat


dlm operasinya bertemu puteri China yg akan dikahwininya...


banyak lagi watak-watak yang dikenali dalam filem ni...


mereka melakonkan watak mereka dengan baik...
-bg lov la sebagai penonton, korang lov xtau la-



lov paling ske waktu ni... pandangan antara mereka tu 'hidup btol'


rsa mcm diorg btol2 bcinter... huhuhuh -gatainyer aku- :P


gandingan berani dan mantap!!!


diorg ni memang sesuai!!!!!! :P




awww... masa ni Merong cedera terok sebelum diselamatkan oleh pawang dan ank agktnye...



last sekali, mestilah lov akn kasi 10!!! tepukan yg byk sekali


and sekali lagi buat KRU!!


kerana berani buat dan mengetengahkan filem2 sebegini..


kalau boleh buatlah lagi filem2 hikayat melayu camni..


ramai anak-anak muda sekarang ni dah lupa sejarahh..


-tunjuk kt diri sndiri ni bkn kata korang-


n xsabar nak tunggu filem trbaru dari korang!!!!


best!!!!!!





psst : xnk buat filem romantis komedi ke??


u ols amek la heroen n hero dlm pilem ni gak eh...mehehehe



1 ulasan:

mamawafi berkata...

bleh la movie ni...

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang