JOM TERJAH~

Rabu, 11 Ogos 2010

INIKAN BULAN RAMADAN... T_T

Pagi td sewktu dlm prjlnan ke pjbt lov tgok byk kedai disekitar kwsn klang ni yg bukak..
kalo kedai runcit tu tapela kan. ni tidak..yg byk buka adalah kedai mamak -restoran-

ada lg satu jln tu lg best..kedai mamak nyer satu barisan selang beberapa kedai je..
tp dua2 bukak..sedangkan tidak ramai pn pelanggan yg ada..-pelanggan yg bkn islam la-

lov mmg pelik sgt2 kenapa manusia mcm ni boleh tidak menghormati bulan yg mulia ni..
sedangkan nama kedai menunjukkan pemiliknya adalah org ISLAM..
tp rupa-rupanya mereka2 ni hanya menggunakan nama ISLAM utk menarik pelanggan ISLAM..
yg semata2 hnye utk mengaut keuntungan
boleh bayangkan tak btapa teruknya perangai diorg ni?


kenapala mereka tidak berfikir nama restoran bismillah..tp bukak pd buln puasa..teruk betul..mmg lov mrh sgt dgn org mcm ni..
tp xboleh nk buat apa dgn mereka2 yg mcm ni.. coz bkn lov ada kuasa nk sekat perbuatan mereka ni..

hnya menyatakan je perasaan lov pd perkara2 mcm ni..


sekurang-kurangnya hormati lah bulan ramadan yg mulia ni..


kenapa lah pihak berkuasa tidak menarik lesen mereka2 mcm ni..

terang2 logo halal dipampang terang ayt2 suci digantung dmerata tmpt..tp masih beroperasi seperti biasa.

perbuatan mereka ni boleh menyebabkan mereka2 yg beragama lain memandang rendah pd agama ISLAM ni..
selain dari tu ia juga membolehkan mereka2 yg beragama islam dgn senang2 tidak berpuasa dan senang mcari mknan diluar sn ..

kalo da dkt satu baris kedai je ada 3-4 kedai mamak yg bukak..mmg xdpt disangkal lg perkara2 mcm ni akn tjadi.
ntah lah..kata abg lov "kita xde kuasa nk sekat ..hnya boleh menegah didlm hati..dan byk2kan beristifar"..
huhu..
mmg btol pn kan kata abg lov tu..erm..lov hrp sgt lah ada pihak2 tertentu yg dpt kaji benda2 ni..
or hentikan perkara2 mcm ni pd bulan yg mulia ni.. yg jarang2 kita jumpa..hnya stahon skali..
thn dpn tatau jumpa lg ke x..

Ya Allah Ya Tuhan ku pnjgkanlah umur ini agar dpt ku bertemu bln ramadan di tahun2 mendatang Ya Allah..

Kau Yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihi..Amin.








Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang