JOM TERJAH~

Rabu, 11 Ogos 2010

Hari Pertama My Girl Berpuasa



Semlm swktu ambk my girl tcher dia siap pesan lg.."Akak nanti biar ank puasa ye..kena ajar dia umur mcm ni". masa tu lov angguk2 n senyum je la..


naek2 moto my girl berceloteh la...



girl : umi umi..td kan ada ustz dtg skola adek..ustz crita psl puasa..



lov : ye ye,,oo ada ustz dtg? baguslah..so adk da tahu la psl puasa ni?



girl : dahhhh adek tahu semua..xboleh mkn. xboleh korek idong. xboleh minum.


lov : -gelak-



Balek2 je dr keje lov ckp ngn girl..



lov : mlm ni kt tv dia istiharkan tarikh puasa..nanti adk tgok ye..adek xprnh tgok sblm ni kn..


girl : buat apa tengok? xnk la adk..



lov : lahh mn tahu esok puasa..adk kn nk puasa?


girl : yela..tp kena tgok ke..


lov : tengok la..sronok tau bila dgr pengumuman ni..berkobar2 nk puasa..


girl : ermm yela yela..


lps tgok pengumuman tu girl ckp "lahhh itu je? xsronok pun". hahaha sabo jela budak2 ni..



so pg td kol 4.50 lov da bgon pns2 kn je lauk mlm td..goreng telo sket.. buat air milo then tros kejot abg n girl..


abg bangon2 solat sunat dlu ..so lov g kejot kn girl..ermm punyala pyh dia nk bangun..


tp xble ckp kasar2 ngn dia..or berkeras..nti dia nanges pulak kan.. so lemah lembut la ibu ni memujuk anknya..hahahaha



last2 girl bangun jgk..agkt dia dok kan ats meja then suap..dia mkn..tp 3 suap nasi je... -erm jadila- pg2 lg mztla dia xslera kan..



bg dia minum milo then soh minum air mineral pulak..patu soh dia g tdo balik..masa tu baru kol 5.10..



kol 7 girl bangun mndi2 lps siap pakai baju tadika dia memekak mntk air milo dia..
hahahaha mmg da tiap2 pg dia minum milo sebelum g skola..so dah terbiasa agknyer..



sampai sekolah dia da lembik..bila diberitahu kt skola mmg xmenyediakan mknan coz diorg nk melatih ank2 ni..



sampai kt tcher girl tros lov bisik "tcher tlg tgokkan girl hr ni hr pertama dia berpuasa..time kasih".




tcher girl pn gelak2 mgkin tnda fhm mksud lov td tu..



erm skunk ni tatau la mcmn ngn girl kt skola tu..hrp2 dia boleh thn puasa hari ni..
walo pn mcm tu lov xrisau sgt coz kalo dia xthn..pihak tadika ada menyediakan mknan pd sebelah tghri ni..


apa2 pn mmg lov hrp sgt girl boleh berpuasa penuh hr ni..Amin..

2 ulasan:

indahhouse berkata...

salam ramadhan kak lov,
comel puteri kak. moga dia kuat utk belajar berpuasa. ;)

lov_note berkata...

wslm...slmt mnymbut ramadan juga.. trima kasih. itupn liat tp alhamdullilah kena bsbr dgn nya..insyallah jd..

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang