JOM TERJAH~

Ahad, 22 Julai 2012

SALAM RAMADHAN 2012

 

Assalammualaikum dan selamat beribadah 

di bulan Ramadhan yang penuh kemuliaan ini..


Alhamdulillah hari ni dah masuk hari kedua kita 

umat islam menunaikan ibadah puasa


Alhamdulillah yang tidak terhingga kepadaNya kerana

masih sayang dan masih lagi memberi 

kita, diri ini peluang untuk berada di bulan yang mulia ini..


tahun ni lov dah bertekad untuk berjimat

sejimat-jimatnya dlm berbelanja utk juadah

berbuka dan bersahur 


semalam, kami terima banyak sgt juadah

dari jiran like air soya pns - jiran mmg mjual soya-

then spupu pn bg bubur kacang hijau with durian

then dia bg juga kuih tepung pelita - kgemaran pwincess-



ada lebihan smlm nasi lov goreng je, tp tekak teringin

nak makan roti john, hehehe so, tpkse jgk suruh suami g beli

sampai pasar member suami berniaga bg lagi air asam boy with lime

mmg sedap,


then akhirnya byk giler juadah kami berbuka utk 3 org..

kami mkn kuih2 then bersolat,


lps hbs terawih n ngaji semua baru kami mkn nsk goreng plak

nsk grg xbyk pun, lebeyh kurang 8 sudu besar seorang..

ckup la kan, coz da kenyang mkn kuih muih td..


alhamdulillah jgk pwincess puasa penuh pd ramadhan ptama..

walaupun kejap2 dia berulang ke dapur bukak peti ais..lol

kjp2 dia merungut nk minum, tp kite pandai lah pujuk dia..



pwincess paling gembira skali time nk berbuka

time lov sedang goreng kt dapo, dia dok dpn tv tsenyum2

datau time berbuka da dkt.. pkl 7 da dok dpn meja hidang..

sabau ajelah kan.. hehehe

 

itupun harap dia ttp teruskn di hari2 persekolahan nnti

tkot jadi mcm thun lps, time dia drjh satu,

ckgu dia col kata dia saket n suruh kite ambik bwa g spital


woshh agk kelam kabut lov time tu,

yela dgn masa tu xreti drive lg, tpkse mntk tlg kwn

rupa2nya dia xthn nk puasa tp xnk berbuka..


odw balik tu lov blikn nsk kfc n soh dia bukak juga

puasanya di ofs lov, skrg da drjh 2, hrp dia kuatkn smangat..

 



teringin rasanya nk bersolat n berterawih 

di masjid, sronok dgr cerita dari kwn2 yg bersolat n btrawih 

di msjd, ramai, meriah dan terasa laen sgt katanya..


tp alhamdulillah jugalah, maseh boleh buat dirumah

sudah tanggungjawab kite sbagai isteri n ibu

kwn2 bgaimana? solat terawih di rumah ke di masjid?

mana2 lah kan janji buat dgn hati yg ikhlas..


selamat menyambut ramadhan ye,

bsama2 lah kite mengejar pahala yg berlipat kali ganda

di bulan mulia ini..


ada tersalah silap tutur kata, terasa di hati ke, -mane tahu kan-

kite manusia biasa, hrp kwn2 dpt maafkn,

tkot bln pose ni nk mengejar pahala je sampai tlupa 

dosa2 lama yg maseh belum dibersihkn lg..

maaf ye, salam ramadhan..


 

Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang