JOM TERJAH~

Rabu, 25 Julai 2012

JUADAH BERBUKA PUASA, BELI KE MASAK SENDIRI?


Assalammualaikum, slmt tghri..

ari ni la baru 1st time lov rasa lembek tghri2 ni..

tau la pose kan, tapi sebelum2 ni kuat je..hehehe


tghri2 ni gatai nk menules coz ati pns dek

mndengar radio kt ofs ni dari pg td..

knon2 pose2 xnk dgr rdio nyanyi2..

coz nnti lov pn turut nyanyi bsama..ahaha


bkn pe dlm bln2 pose ni la nk btsbih ke, selawat ke..

buat amal byk2 kn..tp,

redio kt ofs ni mmg da tsedia dipasang bg semua org dgr

kite nk buat cmne kn?


topik kt radio tu td, siapa antara pompan n lelaki

yg lebih byk mmbazir dlm bln pose nih..

dlm mmbeli juadah le tu kan..


maka, ramailah yg col..

yg pompan col nyalah laki

yg laki col nyalah pompan.. :P


bile piker2 kn balik mmg ada btolnyer,

ikut kemampuan seseorg tulah kan, kalo kaya raya

duit sampai dipijak2 nk buat hape lg..membeli la kan..

yg xde tu mksudnya yg kurang tu berjimat2 la hndknye..


lov xtau lov ni kategori mn..kategori jimat or mbazir..

ari ni nk masuk 5 ari kite berpose, setakat ni baru beli


 
roti john (3ketol) - pose kdua, ketiga n keempat,

then mee sop.. itu lov la..


pose ptama langsung xbli..semua dimasak sndiri.. thehehe

-rajen la konon-



abg lov plak stakat ni dia baru beli,






puding jagong (2ktol), kuih cara (2ketol)

air limau asam boi (1bungkus) < kwn dia bg 





 
pwincess plk, kuih tepung pelita (6 dlm 1set baru beli 2x)

otak2 (6pcs) n air sunkist (1bungkus)



haaaa itulah dia juadah berbuka yg fmly lov beli utk

4 ari bpose nih..bg lov xbyk tu..sgt2 bjimat rasanya..

coz kami mkn nasi time sahur shja..laok msk sndiri

mmg xbeli, mhl sgt..


dulu2 boleh la beli "makcik nk kuah lmk tu 2inget"

skrg?? matilah boleh jadik makcik tu marah ko..

"skrg mana ada laok 2inget lg dik? 5inget boleh.."

waaaa nk siket je pun nilai ditetapkn 5inget..ambek ko..


so baek bjimat je..msk!!!! ^ ^

lebeh bersih, ckup rasa ikut perasaan kite..lol

tp budak2 la xboleh bwk ke bazar ni..rambang mata dia..

kite plk xsampai ati nk bia budak nk mkn .. tpkse beli..

so lebeh baek xyah bwk..kalo tringin sgt


lov soh je abg g bli sorang..kt uma kirim siap2 apa yg tingin

beno nk mkn ari tu..hahahahah


slmt berpose... ari ni ari kelime kite semua bpose...indahnyer

rezki alhamdulillah melimpah ruah dari Allah..





gmbr ayu la  kononnyer kan..

rasanya da soplo kali lov gune pic ni.. lol





papai~~ assalammualaikum..







1 ulasan:

Haslina Harun berkata...

akak memang masak untuk menu utama..tapi kueh mueh semua beli..sebab selera anak-nak ni nak makan itu dan makan ini..tak kuasa nak buat bermacam-macam jenis kueh

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang