Khamis, 16 April 2020

RINDU AKU PADA MU KWN - ARWAH NANA





Assalammualaikum,

pada 2017 juga aku mula berhubung balik dgn kwn2 sekolah

sebab arwah nana, nana ni seorang yg becok..dia byk ckp, 

kelakar..suka bfesyen pn ye jgk..suka mkn mcm aku..

dia jns mulut je bising..tp hati baik.


dkt sekolah dulu kami kwn atas kwn. jd aku dgn dia xla rapat. 

cuma kenal cmtu je. nana start tubuhkan group wssp ats nama sekolah kami

n invite semua kwn2 sekolah..termasuk aku.

aku rasa aku dah 3-4 kali keluar dari group tu..


tp nana masukkan jgk balik. dia je kenal aku mcm kami dah berkawan

dari lahir plak gayanya.


dia kata, aku tahu engkau tu mcm mana. kau tu nampak je mcm sombong

mcm nk marah org, tapi engkau tu sebenarnya pemalu..

penakut..ko jgn keluar2 group tu lagi ye..ko jgn la malu..aku ada.

ko janji jgn keluar lg. janji ye..


sedih bila teringatkan arwah.

dia sakit. kanser.

teruk dia sakit dgn anak2 yg masih kecik..bby lg..

walaupun kami buat2 happy kami xkuat mcm kau nana..


rindukan bebelan kau, rindukan nasihat kau,

rindu kena marah dgn kau, sedih sgt bila tgok kau menangis

thn sakit..semoga syurga tempatmu kwn..


kau ssh pyh temukan semua kwn2 balik..

kau suruh kami jaga silaturahim ni sampai mati..

kau minta tgok2 kan ank kau..kau minta aku jgn sedih2.

tp bila kami semua dah bersama..kau yg pergi.


kau pergi tinggalkan kami semua.

al fatihah, buat mu shbt

kami menyusul nanti..kita sambung lepak n buat benda gile2 lg ye nana..

aku post ni agr kau sentiasa ada dlm setiap bhn bcaan yg akn aku bca kemudian nti..

aku rindu kau kwn.



Tiada ulasan:

PENGALAMAN NGERI DALAM BILIK BEDAH

Assalammualaikum, lov sambung lagi cerita dari yg ni pengalaman-mengandungkan-anak-kedua masuk je bilik bedah semua dah...