Jumaat, 17 April 2020

DEMAM TERUK, RUPANYA..





Assalammualaikum,

Masak apa hari ni? cuti-cuti pkp ni byk masa mak2 dihabiskan di dapur kan..

sejak beberapa hari ni jugak lov ada update blog psl kehilangan lov 2-3 tahun ni. lol


So nak sambung balik post2 sebelum psl tahun 2017 dah settle.

start januari 2018, lov asyik demam on and off dekat bbrp bln yang bermula

dari awal Disember 2017 lg..sehingga Januari 2018 tak baik-baik jugak.


kerana desakan kerja di pjbt baru, lov jarang pergi klinik or hospital utk demam tu.

lov cuma makan panadol je bila dah xthn sgt. desakan kerja lebih berat time tu.

so sambung balik pada pertengahan Januari 2018 tgh mlm demam lov

tiba2 rasa terlalu kuat sampai seluruh badan rasa lemah sangat.


suami paksa jugak lov ke hospital bhgn kecemasan. tgh2 mlm buta kami pergi.

sbb ada rekod asthma dan lov rasa mcm xboleh bernafas doktor bg lov 2x sedutan 

oksigen dan rht lebih kurang 2 jam dkt situ. lov tnye doktor kenapa saya rasa xsedap jugak

bdn rasa xsht lah doktor..tolong bg saya ubat kuat sikit..saya kena kerja esok..


doktor tu cuma snyum, katanya semua org kalo sakit sebok mintak mc, u mintak ubat kuat 

sbb nk keja..baguslah u ni. aaa xboleh cuti doktor..keja saya byk sgt..aku jwb selamba.

ok kalo mcm tu saya nk buat ujian drh dulu then kalo xde apa2 lepas tu u boleh balik

aku pn setuju je la..leteh jgk duduk hospital.


duduk menunggu lg dlm sejam cmtu result keluar. doktor panggil aku then dia

dia senyum2 je. kenapa doktor? aku tnye.

you ni mmg xtahu ke cmne? tahu apa doktor ? aku pelik..

ooo tahniah u mengandung ni..2weeks. aaaaA?


aku keluar dari citu dgn perasaan xpercaya. aku ketawa sendiri.

ank aku masa tu dah 14 tahun umurnya..aku ingat aku da x boleh mengandung lg..

suami aku tnye..doktor ckp apa..sakit apa..ujian drh cmne..

aku jwb..xde apa2..konon nk sorok..tetiba suami aku kata..

eh lupa la nk mintak time slip..ngantuk ni..dah pukul 3 pagi..nk masuk lmbat sikit

pjbt pagi ni..terus dia berlalu masuk bilik doktor..


xsempat aku nk panggil dia dah blah nk mntk time slip..

keluar2 dari bilik doktor dia tersenyum2..terus dia peluk aku..

ya allah mama...mama mengandung rupanya..alhamdulillah..




Tiada ulasan:

PENGALAMAN NGERI DALAM BILIK BEDAH

Assalammualaikum, lov sambung lagi cerita dari yg ni pengalaman-mengandungkan-anak-kedua masuk je bilik bedah semua dah...