Khamis, 16 April 2020

KERNA NILA SETITIK






Assalammualaikum,

masih lagi dlm tempoh kwln pergerakan yang ketiga, doa2 semoga semua ni  dpt berakhir 

segera sblm menjelang ramadan.


oh ye, nk cite.. setelah aku berpindah pjbt baru tu aku ingtkan segala urusan aku dgn  pjbt 

lama dah settle tau. rupanya idok...


dtg pula cerita hangat di pasaran katanya aku bertukar sebab bergaduh dgn bos,

aku lawan ckp bos, bos xsuka aku, aku minta tukar senyap-senyap dan 

mcm-mcm lagi.


 bos aku bg kepercayaan 100% pd aku

untuk uruskan stor pjbt. siap bagi kebenaran ikut suka hati aku nak bertugas dkt pjbt hari 

apa, dkt stor hari apa..(stor dan pejabat lain tempat)

kerja aku syok gile. bebas sgt2.


aku mntk tukar sbb da bosan buat kerja stor. selain kerja stor aku jugak penulis buku servis.

buat kursus, lawatan, dll. kerja aku syok gile kot.

cuma satu hal yg aku xboleh blah bila kami di bhgn pdtabiran di arahkan pakai uniform

aku mmg xboleh terima langsung. rumah aku berdepan dgn rumah ustaz

tmpt aku belajar mengaji wei..



ko rasa? apa kata dia dgn isterinya bila nmpk aku pergi balik kerja pakai baju ketat2 

sendat2 mcm tu? yela aku ni baru nk menimba semula ilmu2 agama..xkn la aku nk tunjuk

perubahan aku cmtu. aku bertudung labuh. aku siap tnye..saya boleh pakai uniform kalau 

dibenarkan tudung diluar..sbb tudung labuh kan..bos aku kata mn ada org pakai uniform 

tudung dkt luar..tudung kena masuk dlm baju..ooo maaf mmg xla.

aku tnye suami aku. suami aku kata kalau kerja sampai kne mbukak aurat, menampak2 

kan aurat..baik mama berhenti jela..(berhenti terus dia suruh)



dlm stress tu aku call hq, katanya dia boleh proses coz permohonan aku masa tu berada di 

no.2 xde org lg yg mhon lokasi aku tu..so mmg cpt gile..

aku pun xsangka..akhirnya dpt tukar..

pjbt lama aku tingkat 3

pjbt baru tgkt 2...lawak plak rasanya. ttp bjumpa org2 yg sama.


hari last aku nk ngadap bos aku..nk ucap tq..nk ucap maaf n mcm2 lg..

sbb dia aku dpt bljr pengurusan stor. dan sebab dia selalu push2 jgk la stor kami

terpilih antara 10 stor terbaik dlm malaysia. alhamdulillah juruaudit yg dtg pun 

byk yg puji dan ambk gmbr stor aku utk dijadikan contoh kpd stor2 mereka pula.

ada jgk yg ajk aku bertukar ke pjbt mereka..biar stor mereka pn cantik n terurus jgk..


semua tu psl  bos aku. aku syg bos aku..walopn kdg2 ada slh fhm..yela kita kena fhm

dia bos kita pekerja..dia nk yg terbaik kdg2 kita rasa xmampu..

aku xde masalah pn dgn bos aku..cuma tula hari last tu

buat aku rasa bersalah sket..



aku nk jumpa dia tp kebetulan ada pegawai luar yg dtg mlwt utk bjumpa bos aku..

diorg ada dlm bilik meeting berjam2 jgk..aku tunggu punya tunggu..xdpt la..aku pn kne blah 

dah..coz kne pergi lapur diri tmpt baru..masuk tmpt baru langsung bz thp gaban..


terserempak dgn bos aku time balik..aku balik lmbt..so kami berdua je dlm lif

aku tnye kbr dan dia pn tnye kenapa aku xjumpa dia hari last aku kt ctu..

skrg dah pencen dah pun bos aku tu...


tgok la aku pakai uniform yg tu pun dah rupa mcm hape..

inikan pula uniform yg mmg fit..dgn bdn yg xfit..hohoi..

aku yg tengah hoke..kikiki

(pic swktu lthn / kursus)



apa- apa pun, tmpt jatuh lg dikenang..inikan pula tmpt kita mcari rezki..menimba ilmu..

bertemu shbt lama n baru..

xpyh la kerna nila  setitik hbs rosak susu sebelanga...

mslh aku keluar bkn mslh org lain pn..itu mslh aku sendiri

jgn rosakkan nama bos, nama org lain. xbaik.








Tiada ulasan:

PENGALAMAN NGERI DALAM BILIK BEDAH

Assalammualaikum, lov sambung lagi cerita dari yg ni pengalaman-mengandungkan-anak-kedua masuk je bilik bedah semua dah...