Khamis, 16 April 2020

EPISOD BARU BERMULA





Assalammualaikum,

aku nak ceritakan pengalaman aku di pejabat baru yg aku masuk sejak 2017

baru je masuk, aku dah kena warning dgn sorang dua dari staff dkt situ

katanya, kenapa aku masuk situ..pejabat tu paling sibuk dlm dunia. 

semua orang yg pernah duduk dkt tempat aku tak pernah kekal lama


even bos aku pun dah warning aku, mesti awak kerja sini 3 bln je xlebih dari tu.

aku pelik la kan, aku cuba cabar diri aku sendiri. jgn 3 bln. ko cuba bertahan 3 tahun dkt sini

itu paling sekejap..paling lama ikut suka hati kau lah..

tahun 2017 adalah tahun paling teruk buat aku. aku rasa aku kuat tapi tak.


byk benda yg jadi, dan paling teruk  aku dianiaya oleh siapa.. aku pun xtahu.

yg aku tahu semua dipanggil oleh bos dan disoal mcm kes bunuh. (byk tgok filem)

sedih gile..baru seminggu kerja org buat kau mcm tu..aku xkenal lagi nama2 staff kt ctu

tp nama aku dah naik tinggi sbb hal tu.


hari-hari aku menangis dlm tandas, yela orang perli2 aku..bg kerja byk2 pada aku

pulaukan aku..byk weh..aku bkn jns senang2 nk menangis cmtu je..

tp bila aku menangis maknanya something yg betul2 buat aku xthn dah jd.

aku xpernah takut untuk masuk mana2 pn...dgn kerja byk ke..kerja baru ke..

sbb aku tahu aku jns hardworking, xtahu aku sanggup belajar..

nak settlekan kerja aku sanggup bermalam sekali pun dkt pjbt 

asalkan kerja settle.


bkn senang nk dptkan kepercayaan org, setelah 3 tahun aku masih mencuba

dont give up! aku tahu aku boleh..kerja2 settle. byk perkara2 baik yang dtg kemudiannya.

dptkan kepercayaan org bkn utk perkara yg xsht. aku suka org percaya dan boleh 

beri kerjasama pd aku. then segala kerja pn jd mudah. itu pd aku lah. itu cara aku. 

aku bkn jns yg suka membodek, tegedik2..sory ye aku xpandai.

aku xcakap aku hebat or pandai..tp aku pasang niat 1..



aku kerja ni utk bantu  fmly aku. utk ank2 aku...

org xsuka xpe. tunggu..aku tunjukkan dlm kerja aku. aku buat sehabis baik

sehabis daya aku boleh. aku bantu org lain, aku mudahkan kerja orang..

In Sya Allah mzt boleh..percaya pd kebolehan diri sendiri.



setiap pengalaman, kebolehan yg ada pd diri kita xdtg semudah itu je..

byk perkara lain yg telah kita tempuhi utk mdptkannya.

yakin. usaha, jgn tunjuk pandai walaupun kau pandai, dengar,

try n error, byk bertanya, sesekali belanja kwn2 walopn ko jwtn rendah..

org xbenci sbb kebodohan kita, diorg cuma cemburu kenapa kau boleh.


so teruskan usehe, 





syg korang.

Tiada ulasan:

PENGALAMAN NGERI DALAM BILIK BEDAH

Assalammualaikum, lov sambung lagi cerita dari yg ni pengalaman-mengandungkan-anak-kedua masuk je bilik bedah semua dah...