JOM TERJAH~

Isnin, 10 Oktober 2011

LAMBAKAN PENIAGA ASING / PENDATANG ASING

 

Bca x tajok crita dlm metro ari ni, ari la kot.. :P 

-Lambakan peniaga asing satu masalah besar-

lov xpasti benda ni semua baru sedar atau..
dah diketengahkan mslh ni tp tiada jalan penyelesaian yg diambil..

xpyh nk ckp jao2, dkt bndr klang ni mslh indon yg paling byk

sudah bertahun2 xpergi ke bndr klang

bkn xpergi langsung, pergi tu pergi jgk tp cume bile btol2 ada 


bnde penting nk carik baru lov pergi.. itu pun dgn kwn2 scara bramai2..

tmpt kite ni dah penuh dgn pendatang asing, termasuklah dipasaraya2 

kalo diorg lalu sbelah tu, HAISYOO!! bau ketiak jew..

bleh termuntah2 belalak tau..

kedai2 pulak mmg orang ni je yg memonopolinya

dgn keadaan mereka yg bagai tidak terurus, berpakaian mjolok dada, :P

pcakapan yg kuat2 mcm ini bndr mereka, ngn gaya samseng nyer..
Ya Ampun mmg takot kalo turun kt sana,

pelik mmg pelik ngn peniaga2 bangsa/negara kite ni..

dah ada peluang tp TAMAK

nk cekau kt tmpt lain punya pasal or MALAS

so bg kt indon2 or bangla kedai2 mereka

yg penting hjg bulan dia tahu pungut duit sewa je..

mmg gile la..

kesian aku tgok kt orang2 melayu yg cube sdaya upaya nk dptkn lesen

nk dptkn tmpt utk bniaga..tp xdpt..

org laen yg dah dpt, dah ada senang2 nk lps tgn then bg bgsa asing monopoli



harga jgn ckp la... cekek drh dia bg...ngn sombongnye..

kalo org laki yg minta punyer la dia menggatal kt ctu..

kalo org kite yg turun kt ctu, mcm nk MAKAN dia perhatikan kite

sedangkan kite kt tmpt kite sndiri tp mcm dijajah oleh bgsa asing plk..

bilelah agknyer kerajaan nk ambil tindakan

xkn la xde tindakan lgsung..

rampas je lesen2 perniagaan bgsa kite yg xsedar diri diuntung tu..


dijajah dinegara sndiri.. sedeh2..


3 ulasan:

zainab_baniaz berkata...

tu la.. rasa macam negara kita ni, macam negara yg asing je bagi saya.. sebab terlampau banyak warga nepal, bangladesh, indon... kadang2 takut juga kalau ada sesuatu perkara yg akan berlaku dekat sini...

Noor Wahidah Mahat berkata...

mmg.. i kalau pi jumpa my tailor kat klang tu mmg dah rasa mcm bukan kat malaysia jek..

zainab_baniaz berkata...

hehe.. sumanya dah di banjiri oleh warga2 asing.. tengok sahaja dekat mana2 tempat, pastinya mereka ada.

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang