JOM TERJAH~

Ahad, 14 Ogos 2011

KEMATIAN






Salam, perasan tak bila tiba bulan-bulan besar selalu terjadi kehilangan dlm anggota keluarga.
perasan atau tak, perkara tu memang selalu terjadi.
lov perasan sejak beberapa hari berpuasa ni mcm2 kes kehilangan/kematian org tersayang oleh kwn2 terdekat..
tak kira lah samada keluarga, saudara, kawan, jiran or seseorang yg kite kenal tp xrapat..
itu yg berlaku pd lov,
dlm bulan penuh kemuliaan ini byk pula mjls
kematian or ziarah yg kami sepejabat lakukan..
mula2 dgn peristiwa kematian ibu, kemudian kes lain pulak kematian ank yg baru berusia 15 tahun.
memang takde kene mengena langsung dgn lov,
tp memberi tamparan yg hbt pd diri lov sndiri
yela kite or lov sndiri tak tahu sampai bila Allah bg pinjam nyawa ni..
risau dan takut bila ke mjls kematian...
coz rasa mcm kematian terlalu dkt dgn kite.
sedangkan pahala tidaklah sebanyak mana
erm entah ada ke tidak pun tak tahu jugak bah kan dosa je yg ari2 dpt..
dgn fesyen berpakaiannya sana sini ketat2..
tudung ats
dadanya, sikap egonya, mrh2 xtentu arhnya.. sombongnya,
even dlm bulan pose ni pn maseh mengumpat n mengutuk org laen...
haizzz..
diri kite ni terlalu lemah untuk melawan nfsu diri sndiri.
salam takziah buat kwn2 yg telah kehilangan ahli keluarga tersayang..
semoga diri kwn2 dan diri ini tetap tabah menghadapi segalanya,
sebelum kite juga kembali kpdNya.
bye..

4 ulasan:

zainab_baniaz berkata...

Rasa sedih bila ingat balik org yg telah meninggal dunia. Tahun lepas Mak cik saudara saya, lepas tu adik saudara saya pulak meninggal dunia... sedih rasa hati. Time puasa x ada lagi kelibat mereka. Rasa ada benda yg kurang. Tapi saya kena terima qada & gadar. Semua ketentuan Ilahi kan Kak Lov?

zainab_baniaz berkata...

"Qadar

zainab_baniaz berkata...

Saya faham perasaan Kak Lov...

lov_note berkata...

tenkiu zai.. itu sudah ketentuan Illahi. Hanya dia yang Maha Mengetahui atas segala-galanya yg terjadi

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang