JOM TERJAH~

Rabu, 7 Januari 2015

SUMBANGAN / YURAN PIBG





 
Assalammualaikum,

hai semua, mezti parents sume skrg ni sibuk uruskan hal2 persekolahan

anak-anak kan..walopn sekolah dilewatkan seminggu dari tarikh asal

segala mak pak pengurusan semua tetap berjalan mcm biasa..


so bg mak pak yg berkerja lg la serabut nk kne lari2 sna cni nk uruskan

pdftaran n sbagainya.. xkn awl2 tahun nk ambk coti kan?

-eleyh ckp org aku da coti awl2 lg- T_T


Tp yg x bole bla or yg lov xphm kenapa sekolah wajibkan pembayaran

sumbangan PIBG tu ye? da la mahal sampai RM50

kata sumbangan tp wajib pulak..xbaik tau paksa2 org..


dulu yuran sekolah, tp da dimansuhkan sbb tkot mbebankn mak pak

tp tolak sna..pibg plak naik mhl2..skali mntk xpe jgk..

 
bg org len myb korang rsa stahun skali je byr, bkn mhl pn kn..

tp bg lov mcm ati pns sket coz nti bile ada apa2 lg

nk buat itu ini nk diorg ttp mntk dwet sumbangan lg..


lps tu xde la sgala kmudahan yg kite buat aduan

or kite bg idea tu phk skolah buat pn..

yg lov nmpk setiap kali msyrt pibg tu mknn je dsediakan..

apa duit yuran tu untuk makan2 tu aje ke?

rasa mcm mesyuarat kjp2 mcm tu xpyh nk sebuk mkn2 la..



lg bgos buat atap utk parking basikal budak2 ke..

laluan pejalan kaki budak2 ke..

dah la dkt dataran budak2 beratur tu kereta cikgu cikgi beracing stiap pg..

klua masuk bagai xmahu..

ari2 mcm tu..blom nk kne je lagi..mak bpk yg menengok ni bdoa je dlm ati

 xde ank tkne lggo kt ctu..



haiz mmg xpuas hati...bile ckp byk disuruhnya pegang jawatan pulak..

tp yg da pegang jawatan pibg tu buat apa? apa bnda je yg dbincangkan

dlm msyrt ngn pjumpaan tiap2 mngu tu?

bnda xjln, duittttttt aje tau nk mntk...saket pulak ati kita...



smpai ada ckgu sorang tu ckp, sbenarnya bnda ni xpyh nk wajib2 pn..

tp saya pn xfhm kenapa diorg suruh jgk mintak mak bpk

byr bnda ni..bkn diorg ada buat apa2 pn...

-lagi saket ati mendngonya-



bkn kedekot, bkn nk bkira sgt, untuk ank2 apa slhnya..

mmg xde slh langsung, tp hal2 3 - 4 tahun lps pn korang xjlnkan lg..

tahun ni apa cite plk? bnda yg sama berulang2 sampai ank2 nk hbs skola..


haisyooo xde seni btol tau...

ksian mak pak, bg xmampu nk byr tu sampai cikgu2 stress kan budak2

mrh2 dlm kelas coz mak bpk xbyr yuran pibg..

ari2 mintak..denda bdiri luar kelas smpai bdk2 nk g skola pn malu..

 serius mmg xphm sunggoh..


last2 hujung tahun semua ahli2 pibg yg thormat g mkn2 kt hotel..

dasat ye....itu mampu pulak...


haiz sabo ajela...teman redhakan aje, teman anggap itu satu hadiah

buat korang..




mood : sabo itu indah, tp saya rasa bnda ni xadill...



3 ulasan:

copis ahoo berkata...

salam,
saya adalah salah seorang ajk pibg merasa kecewa dengan cara pemikiran anda....tiada jawapan yang panjang lebar,cuma kalau anda rajin cubalah bertanya kepada rakan rakan kaum cina anda berapakah kadar yuran PIBG yang mereka bayar untuk anak-anak mereka yang bersekolah di sekolah kebangsaan jenis cina ?Pastinya lebih banyak drp di sekolah kebangsaan melayu?sebab itulah anak-anak mereka pandai-pandai sebab PIBG mereka boleh merangka segala program yang baik untuk anak-anak mereka.

ab.rahman berkata...

SAYA RASA LOV_NOTE TIDAK PERNAH FAHAM DAN TIDAK AMBIL PEDULI HAL2 KEBAJIKAN ANAK DI SEKOLAH...CUBA PERGI BERJUMPA TUAN PENGETUA SEKOLAH ANAK ANDA DAN YDP PIBG SEKOLAH ANAK ANDA JANGAN MENYALAK TAPI TIDAK PERNAH AMBIL TAHU . RM 50.00 SETAHUN SEBULAN BARU RM4.15 APA LAH SANGAT UNTUK KEBAJIKAN ANAK2 ANDA....

Lov Note berkata...

macam yang lov ckp, apa yg dijanjikan untuk ank2 disekolah tu xdibuat pun, misalnya pejalan kaki yg berbumbung, tv utk bilik IT dan mcm-mcm lg jnji ketika kami ibu bapa smpaikn sumbangn,

ibu bapa bkn hnye mnyumbg hnye pd pmbyrn pibg shja, namun pd setiap kali pjumpaan n meeting yg diadakan. jnji hnye tinggal jnji. kmudian mcm2 pula permintaan baru yg tiba utk itu dan ini.

kalau jnji2 yg lama sudah tertunai utk ank2 tntu lov pn tidak mnules sbegini tuan puan..

utk ank2 tu apa shaja. yg mrh sgt tu mn sume kmudahn yg dijnjikn. setiap msyrt psti akn disoal. tp ada shja alasnnya. smpai ada ibu bapa yg mrh2 n tinggalkn msyrt psl hal2 mcm ni.

namun hjg2 tahun ada shja boleh shaja adakn mjls2 keramaian utk ajk2 ni di hotel. bimbang saluran yg disaluran disalah guna shaja.

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang