JOM TERJAH~

Rabu, 25 April 2012

PATONG HAPE? AHH APA?




Assalammualaikum,

hish btol2 sgt mengganggu akl dan fikiran tau si pwincess ni..

sape lagik kalo bkn ank dara lov yg sorang tu..

balik2 sekolah, dia dok bebel2..

v

v

pwincess : umii tolongla adek nak jgk patong tu..adik tringin sgt

-si pwincess ni kalo bckp kalah org tua2-


umi : erm? patong ape lg ni? bkn abyh da xbg adek maen patong lg ke?


pwincess : ala ni boleh punya, dia xda kaki, tangan, dia comelllll sgt..


umi : haaa? patong hape yg xda kaki tangan ni? patong rosak ke hape?


pwincess : ala umi ni saje je.. adek tringin nak ada patung tu umi..patung telo nama dia


umi : aahh?? apa? patong hape?


pwincess : patong telo la umi,... penat la adek ckp ngn umi ni..


umi : lorh dah tu umi xphm adek ckp hape.. patong telo hape?

-mmg xble nk bygkan patong tu patung hape-


pwincess : ala umi niiiiii!! patung telo la umi, telo tahu tak telo?


umi : hish adek ni, umi tnya je da nk mrh2.. cuba ckp betul2..patung tu nama apa?

adek nmpk dkt mana? mcmn rupa dia?


abyh : ala yang, patung telo yg dia buat isi tnh liat msa dia kcik2 tu.. yg ayg mengamok2

bagai nk gila tu..


umi : erkkk oooooo patong tu yg umi tros lempor klua umah tu ke? lol

-baru tringat balik-


pwincess : aik? dulu2 masa adek kcik adek ada patong tu ke abyh?


abyh : adeeeeee adek tu kcik2 semua adaaa, tp xreti jaga.. umi blikn adek mcm2

sume adek rosakkn..last2 umi adek yg tension hbs sume dicampak nya..


pwincess : umi ni jht la, kenapa umi buang mainan adek?

-muka da sedeyh, mata da berair2-


umi : amboi2.. sedapnyer mulot..umi jht ye? yg adek tu xreti jga brg? umi bli mhl2

then bos abyh pun slalu bg mainan, adek tu yg xreti jga.. samada adek bg org..

or adek jahanamkan.. so tindakan trakhir mi adalah lempaukan..fhm?


abyh : hahahahahaaha :P


pwincess : adek yg rosakkn? patong telo tu pun ke?

umi : yeeeeee ingt senang ke nk carik bnde tu? bli kt penang totak..

pwincess : ala miiiii tolongla mi, adek nkkkkkk sgt patong tu..plis3..


umi : -diam dribu bhsa- + -dok pikir kt mn lg ada jual patong tu bdekatan cni-


pwincess : miiiii? mi dgr x mi? plis mi adek nakkk..


abyh : dah tu adek, g mndi..esok2 ada la tu..tau sgt umi ko tu..



uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mmg sgt2 menyentap!!!

abg lov pn tau pangai lov ni xske org bhrap cmtu..lebeyh2 lg fmly

aduhhhh manolah teman nk carik patung ni dgr kadar segera kt selangor ni weyh...

tulon2 kalo ada sesape yg tahu..


ni uh patongnyer..




patung ni ukiran kayu, yg slalu diukir dgn tgn bkn mesin oke..

patung ni slalu diukir dlm rupa bentuk seorang petani.. why petani ?

petani digambarkn sbgai s'org yg kuat bkerja demi keluarga yg dipikulnya..

psal tu patung ni slalu nya yg paling bso adalah ketua keluarga (ayh@ibu)

then dlm2 patung beso tu ada ahli keluarganya yg lain.. selalunya patung ni ada 7 ahli..

coz kata org jepun no.7 tu nombor bertuah.. -katanya la kan-

ala kalo korang nk tau lebeyh lnjut lagi carik la kt tenet ye..huhu

byk beno kalo nk diterangkn..  :P




 
puas da carik dlm tenet baru tau nama dia


MATRYOSHKA - patung ukiran tgn dari negara rusia upanya..hohoho

lov panggil patong telo je..

ala kan ada cita katon dia kt astro tu..

 

aahhh HIGGLYTOWN HEROES.. dia nengok cite ni kot..

hish budak2 skrg ni mcm2..

lov ske patong ni coz msa kcik2 dlo lov ske nengok DORAEMON

ada dlm satu episod tu si nobita ni memunggah mainan2 lama dia

then entah mcmn dia tjumpa patung telo mcm ni tapi rupa pahlawan jepun la..

nenek dia yg bg msa dia kcik2..patung semangat katanya..

patung tu kalo jato mcmn pun dia ttp akn bgun semula -bdiri balik-

so dlm khidupan ni walo jatoh byk mn pun kite ttp kne bgun semula mcm patong smngt tu..

lol -da lebeyh2 plk citenye-



so kalo ada kwn2 yg tahu psl patong ni, dijual kt mn? harga skali ke? tolongla bgtau ye..


trimas!~~~~




5 ulasan:

kak ina kl berkata...

masa gi majlis aqiqah rakan blogger ada sorang wanita russia bagi hadiah patong ni..

Ezad Skytech berkata...

ingatkan patung apa la tadi...patung telur..hee..rupa2nya patung ni ye..hee~

lov_note berkata...

nakkkkkkkkkkkkkkkkkk.. :P

kak ina rasa2 kt mn wanita rusia tu skrg ek? hohohoh >..<

lov_note berkata...

haip-haip!! ingt patonk hape uh? ha la ptong tolo ni.. ktne bleyh dpt eh?

lov_note berkata...

aik? -gonyoh2 mater- uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hihihi rasa bangga nih.. kak ina kl yg fofiler sudi singgah n mengomen di belok syaye... -gile skjp-


owh ezad, tebbaekk pong adew...owh trase kecik benau saya skrg ni bile diterjah blogger2 fofiler..

-nk maklumkan org kampung la- :P


terime kaseh ye..

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang