JOM TERJAH~

Rabu, 30 Jun 2010

Sandwich Telo yg Sedap n Mudah



Semalam.. mkck lov yg tinggal satu lorong ngn uma lov tu 

mntk resepi sandwich telo (ST) yg selalu lov buat ..kdg2 bwk ke ofs, 

kdg2 bawa ke tdika bby, 

kdg2 soh abg bwk ke pjbtnyer. thn kdg2 tu saje buat nk bg kwn2 n jiran rasa.

-time rajin ler- :P
bila mkck tnye tros lov buat muke pelik. 

bkn sume org tahu ke buat ST ni..bkn senang je ke buat mende ni?

nape nk resepi2 lak.. -soalan xda perasaan-


tros mkck ckp "ala ko ni kedekutlah..mn plak sume org tahu? 

sume org kt cni tnye mkck cmne ko buat..sedap tau..

sume suka..xsama mcm kt kedai.." kata mkck dgn muka yg dah agk bengang..LOL



ok2 cmni la resepinye nk kongsi ngn kwn2 sume..

kalo da tau jgn gelak ek..lov ni budak br blaja -hal2 msk ni la-
  • Roti putih/roti emping tu -biasa guna roti gardenic-

  • Telo berapa biji yg korank suka -selalu buat 7 biji utk satu bgkos roti kecik tu-
  • Mayonis


  • planta

  • serbuk lada itam -blackpepper-

  • beberapa keping keju -chesdale- <>


  • secubit garam



CARA-CARANYA : -----




  • reboskn telo sampai msk -xya letak pape k-

  • sapu roti 4segi td ngn planta -kesemuanya-

  • kopek telo thn masokkn dlm mgkok sedang besarnyer.

  • patu cedok 2-3 sudu mayo dlm mgkok tlo td
  •  
  •  -mayo ikut ske nk boh ble xnk pn bleh jgk-

  • patu korang hncorkn semua tlo2 tu n mayo tu ngn sendok ke sudu ke..

  • telo da ancor mayo pn da sebati..

  • boh secubit grm - xya pn tape coz blck ppr pn da msin-

  • then taborkn blck ppr ikut byk mn yg korank ske..
 
  • -nk pds ltk la lebeh- tp slalunya xtrasa sgt coz telo n mayo tu da manis..

  • korang ble sapu kt roti yg dsapu plnta td.. katopkan then potong 3segi.

  • dah siap..ble mkn!!! sesuai utk budak2..tp semua pn suke kn... :P





selalunya kalo ada lebih telo ancor tu 

lov akn simpan dlm tapawe n masokkn dlm peti sejok..patu nk mkn kuarkan la..sdp..


  • kalo mak lov dia suka tmbh ngn daun salad n tomato..
  •  
    tp utk ank lov yg xbrapa nk mkn nasik tu..

    dia ske bnde2 cmni cumaaaa.. 

    lov akn tmbh keju chesdale1keping keju tu potong 4..

    then ltk la satu potongn tu dlm satu roti..

    -ltk byk2 nnti dia tahu dia xnk mknso...cubalah..best tau..LOL






    cam dlm pic ni, sndiwh telonya ditmbh dgn kepingan ham dan keju..yg ni pn bleh..


    - ikut kreativiti masing2-



    bg lov plak, daging ham tu budak2 xmkn sgt coz dia mcm ada bau..

    so bila buat sndwh tlo mcm xbape sesuai ngn ham..-dua2 bnde tu berbau-



    thn keju xble nk letak byk2 cmtu 1 keping?? mcm xsesuai..

    coz ianya da sndwh telo..nanti cpt muak..or xble nk mkn..







    mcm kwn2 lov diaorg ske tmbh dagen bege kt sndwh tu...mmg sdp..

    cuma mcm berat je dah jadinya sndcwh tu kan?? -da jd bege- >: xsesuai..





    selain tu korank ble bako roti tu then letak telo td...bg lov ltk byk2 blck ppr lg sdp!!!

    pakai lah roti emping ni..yg byk serat tu..sesuai utk org diet2..or yg nk jaga pemakanan..



    pakai roti benggali pn sedap -roti bggali tebal2- jgn lupa sapu planta tau...lg sdp.. 

    ank kenyang ibu pn senang..





    selalu kita akn jumpa sndwch telo yg dcampo dgn daun salad n tomato...


    mcm kt kedai2 tu..bkn xsedap cuma roti diorg da keras coz dah terlalu lama kt lua..


    -da jd sejok-


    then mayonis diorg kurang mnjadikn isi sndwch tu kering..






    nyum2!!!! sdp3...n sehat!!!...


    selalunya lov akn buat pd hr cuti atau bila ada tmpahan dr kwn2..


    kalo ank plk lov akn bg skeping sndwch tlo -mcm dlm gmbr-


    ni ngn air susu.. wow ckup kenyang utk dia sblm lov msk mkn tghri..sesuaiiii.

    kdg2 bnda ni lov tukar jd mnuman wktu petang..



    tgok tu..ltk daun salad je..kalo ske ble ltk tauzen island sos.. :P


    tp mkn cmtu je la dah ckop..




    kalo rajin masa jamuan ke luckypot ke..ape ke..


    buat lah sndwh ni..patu potong kecik2...kalo rajin cocok ngn lidi kecik2 tu..comeiii..

    xprnh sndcwh ni xhbs tau..selalunya sndwh ni la yg hbs dlu dr lain2 mknan..syokkk..



    yg ni da diperbagaikan mcm2 sayoran dia ltk..tp nnti xsdp la..

    ilang rasa tlo mayo n blckppr tu..


    rupa dia cam ni je...kuning...cntik n menyelerakan.. :P



    cubalah k...kalo sdp ckp..kalo xsdp pn ckp kt lov..biar lov perbaiki lg..



    mn tau kalo ada sape2 yg tau resepi len lak..ble jgk bagi..lov suke mcuba.... arios!!!












    Tiada ulasan:

    Layan Iklan Lakk

    Cik Nap Kus Shayang