JOM TERJAH~

Jumaat, 25 Jun 2010

MANDI MANDA DI SUNGAI CONGKAK




Hijau dan cantiknya anugerah alam yg diciptakan Illahi ini..

betapa sejuk mata memandang dan tenang jiwa seketika berada disini..

deruan air sungai dan unggas2 kecil sangat2 menghiburkan ..

pic br sampai.. kami yg kdua tiba sebelum tu ada sbuah keluarga lain.... :P

apa lg ko tunggu tu? angkt la brg!!! miahaha
woah cantikkann sungai yg mengalir ni buat sejuk je mata memandang

-mmg sejok pn airnya-

tngokla bersih n tade satu sampah pn kt cni...CAYALAH!!!

Apa lagi tngu? dah dpt pondok tukarla pakaian..

n lov tawarkan diri utk jd org dapo kali ni..

-kasi can kt mak ngn ayh g mandi mande..

- kalo x mak je yg sbok msk2..-

-dah rupa org asli je- lol

miahahaha itu ler rupe pondok kami..ble nmpk rege nyer kt ctu RM25..!!!

-mhl ek?- tp ok lah ble tdo2.

.tukar bju..golek2..

hhehhe ko dok la ctu spnjg hr acik tu xmrh punya...

sbelah tu jiran kami..xkenal pn.. senyum2 jela.. :P

mula2 psg api nk bako2..hip2 hurai!! nk buat jagong bako..

jagong tu lov da rbos dlu kt umah..

bako sket2 patu sapu mntega..NYUM2!! -tukang msk kne mkn dlu- :P


eh!!! jaga2 mak ayh!! licin tu..hehehee -romantik kome mndi bsame yer-


yeyy!! jagong lov n aym bako dah siap..

tgok bby mkn aym bako - aym tu da diperap-..sdp tau!!!!

-xsgka sdp jgk lov msk- miahahaha

tgok r lov mkn jagong.. ble plak lov kopek sbiji2 jagong tu..

-mcm org tade gigi lak en-


tu diaaaa ank dara sudah turun men air...syok ahh...

jernih je air tu..ade pulak org mancing kt tepi tu.. -dpt ikn ko jgn tak tau-


ahaha..sbgai seorg ank, ibu, kakak,

lov rasa sronok bila tgok ahli2 dlm keluarga gembira..

mcm budak2 ni..teringat zmn kecik2 dlu..

mak sebok msk kt ats sambil tgok kami mndi..

urmm tgok tu siap baring2 g dlm air..ngehh..



ayah ngn adk ..part tu dlm sket..

so kne mntk tlg ayh kalo nk g sn...huhuh

slalu nyer dak2 laki suke tejon2 dr ats batu tu ke bwh...fiuhhh bahye dekk non..

thehehe..tat's me!! erm..yup2 tgh jaga bby..

papanya siap buatkn kolam lg tu xbg dia g kwsn deras/dlm..takot ko...

ank aku tula sorang..

ahhhh bby dok dlm tu noo slamat.. -da aku pn kne join - :P

kolam yg kene tinggal..huhuh 

tp skejp je pastu ada dak2 kecik len yg masuk...hahahah sonok mmg sonok..

Setiap kali perjumpaan keluarga, mksd lov bila semua ada..

adk2 cuti skola, cuti u, cuti keje..

mzt kami sekeluarga akn berkelah di Sg Congkak yg terletak di Daerah Hulu Langat.

Suka tmpt ni coz tmpt kelahiran ayh lov.. 
g pn tmpt ni masih terpelihara dgn kehijauan flora faunanya..
air sungai yg mengalir cantik dan jernih je..mmg sejuk mata memandang :) 

Yg special kite ble sewa pondok2 yg dibina khas disini..


tp kena dtg awal lah..kalo x...xdpt tmpt yg best cam lov n family dpt ni..hehehe.. :P
kt cni tade kedai mkn, so awl2 lg kt pekan tu korang kne bungkos nasik..

lauk dia sdp2 jgk..kalo xpon bwk jela bekal dr rumah..

lg best sronok tau!! kita ble bako2... :p

antara mknan yg lov bwk bila ke sg. congkak ni..

  • nsk putih -bwk ngn tmpt nsk tu skali br ble thn pnsnyer-

  • smbl aym/ smbl suton/ smbl udg

  • kuah lmk / asm pds

  • sandwich sardin / telo

  • puding / spagetti -itupn kalo rajin-

  • 3 in 1 (nescafe, kopi, teh, milo) amk ko sume ada...tekak masing2

  • termos - ltk air pns la pe lg-

  • sudu. pinggan. cwn.

  • air mineral tesco -dlm botol tu je senang-

  • pemangang n arang

  • aym perap, udg perap, suton perap, kerang. hotdog..

  •  -perh idangan ni paling laku-

  • sbiji dua bntal ..ble baring2..

  • telekung n sejadah.. - ble solat dlm pondok-

  • gayong/calong patu bwk timba skali !!!! 

  • -ni penting coz jmbn dia kdg2 tkde paip..

  •  so korang nk cebok pakai pe? LOL

  • sabun/syampu... -sronok smpu2 dlm air- heheehe

  • plastik smpah!! -jgn buang sampah merata2- 

  • jge la kbrsihn sungai kita.. ^^

  • sabon bsh pinggn..senang..

haaaa skunk dah cukupp bolehlah korang g piknik 

ke sg. congkak!!! 




bai jumpe lg...

Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang