JOM TERJAH~

Ahad, 19 Oktober 2014

SEMINGGU ABG LOV SAKIT



Assalammualaikum,

halu halu.. apa khabar?

lov sibuk giler seminggu dua ni, coz jaga abg lov 

dah seminggu dia jatuh sakit.


mula-mula dia cirit birit je, myb coz byk g knduri tahlil

coz lov kt uma ngn pwincess mkn apa yg kami msk 

xde apa2 pulak..abg lov pulak yg teruk..


keesokkannya tu, terus abg xboleh bangun, demam panas.

bdnnya pns sgt, dia pun menggeletar satu bdn.

risau jugak.. lov ajk g hspital dia xnk..

bile lov da siap2 nk pergi kerja tu baru dia ajak..coz xthn..

lps tu dia takut tinggal sorang..


abg lov jarang sgt jatuh sakit, tp skali sakit mmg teruk..

sampai xboleh bgun..

lov drve dia ke klinik je, coz dia xnk kehospital

biasanya hspital rmai org, lps tu kne mnunggu lama baru dpt rwtn


doktor sahkan abg demam, pnsnya tinggi. bg ubt cirit birit, dmam

n mc 2 hari..lps tu smpai umah lov pn mskkan bubur

dgn sup daging.


tp tekak org sakit, dia langsung xslera mkn.

balik tu terbaring je, langsung xboleh bngun..bila bgun je melambak2

muntah..

sampai dia dah xlarat, lov tkpsa sediakan tong sampah kecil

utk dia muntah..lps muntah je lov bwk g basuh..

bgitulah seterusnya..


teruk jgk kne urus semua sorang diri. ngn anknya, rumah, makan pakai

semua kne urus sndiri.. slalunya tugas tu kami bhagi 2..

jadi ringan sikit tugas masing2..bila jd cmni..lov yg rasa terukk

skrg ni Alhamdulilah..genap seminggu abg cuti sakit..


baru hari ni dia boleh bgun, bjalan, drive mcm biasa...

tapi masih xlalu mkn, muka pun pucat..

then lov pun sama jugak hari ni myb coz da telalu penat sgt

stress kot, rsa mcm nk tumbang..


buat kerja rumah pg2 td rsa berpusing kepala ni bila bngun..

rasa gelap je pandangan ni..aduhhh

mcm2 dugaan buat kami..

smoga lov kuat hadapi semua ni...


korang semua pun tlg jaga  diri baik2 ok...

hati2 dgn makanan2 luar ni, lagi2 kenduri2...

minum air byk2..




babai..



 
 

Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang