JOM TERJAH~

Selasa, 23 April 2013

KUCING YG BUKAN AKU PUNYA




Assalammualaikum,

kali ni lov nak cerita psl kucing, dari kecik lg lov mmg ske kucing..

dah berapa ekor yg lov bela, lov pn da xingt..

ada yg mati, ilang, org curi, dan mcm2 kes lagi..


then now, pwincess plk gile nk membela kucing,

ayhnya mmg xkasik bela2 binatang ni, tkot kami menyeksenya plk nti..

haiwan ni bkn utk dikurung, haiwan ni kn hidupnya bebas

perlu bergaul, ada keluarga, dan hidup dgn cara mereka sndiri..


so bila da dibela, mzti akn dikurung..kalo xdikurung pun haiwan itu tidak

akn dpt hidup bebas seperti kbiasaannya,  

then kalo kami g keje, skola,, sape nk mjaganya? ltk dlm sangkar?

dlm rumah? rumah kotor dgn najis nti mcmna? 

mzt berbau kurang best kan..


mcm2 alasan kan..hahahaha 

nk jadi cerita, jiran sebelah kami ada kucing yg baru beranak..

ado ompek anaknya..Ya Allah comel2 sgt anak2nya tu..

lov ngn pwincess dok maen2 la hari2 ngn meke2 ni..

tp maen nyorok2 je....lol


tuan kucen2 ni xtau la, kdg2 mcm dia xjaga je ank2 kucen tu..

kelaparan, ada yg saket n mcm2 lg..

nyorok2 lov bg diorg ni mkn nsk + ikn bilis

letak air minum kt tepi pasu bunga..n diorg mcm tau2 je


tiap2 kali balik kerja, diorg berkejo2 dtg jumpe lov

mnja sgt..sampai la bunyi pintu pun diorg tahu..mesti berkejo2 dtg 4 eko tu..

syg sgt, smpai abg lov pun siap beli kan friskies setiap hari utk diorg ni..

hahaha memule mcm xbg last2 dia pun syg skali..


tp lani diorg da berpindah ikut tuannya, lov siap minta izin lg nk jga

tp dia xbg...dia bg kalo ambk sekor itupun yg xsehat tu..

lov xsampai ati pulak nk pisahkan diorg..so lov xjd ambik..

T_T

friskies diorg ada lg kt uma ni, kesian dia masa bwk masuk kereta tu

semua mengiau2 mcm menanges je..

siap lov n pwincess pun nk nanges mendengornya..

itula abg lov da pesan.. kalo syg tu jgn syg betul2..

semua bukan milik kita kt dunia ni..


uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 
 ni je kenangan yg tinggal dari diorg.. T_T



siabu ngn citam tgh mengendap si bubu..adek beradik diorg..

hbs pago2 bunga lov diorg sepahkan..

tp tape..diorg ni knk2 lg..hahaha 



bestfriends


si abu yg manjer..si citam yg giler2.. si bubu yg malu2..

dan..


 si tompok yg xbrape nk sht..ehehe

seme lov da letak nama..

mcm kucen lov plk kan..tp da pergi da sume ni..sob sob..





Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang