JOM TERJAH~

Selasa, 26 Oktober 2010

KE KLINIK JUGA




time keje smlm lov maseh lg trasa sakit kt dlm prot ni.. saket sgt2..tp bkn saket nk pied..



lov msj abg n i tell him i really2 nk g klinik mlm tu jgk..i nk make sure if evrythg ok or not wit me..




then pndkkn cite..




mlm td lov pn ke klinik, masuk2 je lov cite sume2 psl klua drh beku tu..then doc suruh lov buat scan..




byk kali doc scan kt satu tmpt tu..then i ask her "wut? wut is it?"




doc tros pusingkn screen scan tu pd lov.. then lov boleh nmpk ada satu ketul bende or somethn kt dlm tu..bende tu pnjg n lebar n bulat jgk..


i dunt knw wut to say nk gambarkn bnde tu k.




so doc pn kata "xble nk sahkn apa2.. tp kalo tgok mmg mcm ada janin kt dlm tu".




so? lov apa lg..klua je dr bilik doc utk cek air kencing menitik2 air mata aku..




pengunjung klinik tu mmg ramai. dah sume tgok lov menangis2 klua bilik doc..




tros test air kncg then doc kata "air kencing xmnunjukkn lov hamil".




lov tnye doc "saya gugur ke doc?"




doc said " nooo..myb 'dia' belum besar lg..then kita xdpt nk kesan..".




lov said " doc? dia tu apa? janin? saya mengandung ke?"




doc "ermmmm saya xboleh nak sahkan lg..boleh x puan dtg minggu dpn? kita akn cek sekali lg.. samada itu adalah period or kguguran".




OMG doc u buat i nk giler la... -dlm ati la-




lov said "doc?? u tatau apa benda dia tu? tapi kalau i xngndung apa yg i nmpk td? i saw it doc..".




doc " yeah.. i knw...sabar puan, kita tunggu seminggu dari sekarang..kalau esok2 tiada turun darah lagi means u bkn period..n u kguguran..




then kalo u ada turun drh esok lusa..means u period n u bkn mengandung..u fhm puan?".






lov da tatau nk buat apa..hari ni lov cuti..sepatutnya cuti utk perkara lain..tp d jd cuti rehat..




rehat nk mnnggu kalo2 ada klua drh lg..tp da 2hr ni drh tu xklua2 dr kali pertama ia klua tu..




perot asyk sakit je...sampai msk pn lov mntk tlg makcik mskkn mknan tghri ni..




seb bek aku ada mkck.. n thnks to kwn2 yg byk msj bg nasihat n kata2 smngt..

Isnin, 25 Oktober 2010

PUTERI KESAYANGAN UMI

Pic A'lia ketika di kampungnya, di Perak.


dgn umi dia..manje budak ni.. -opss ada pic muke lov plak..jgn mrh eh xla cun mn- :P




muaxxx!!!! -heheh- mrh2 jgk tp ttp syg..dah ank aku kan.. :P



***************

rndu...


rndu nk jd ibu skali lg..


rndu nk melahirkan lg..


rndu nk rsa ksakitan melahirkn..


rndu nk belai bby..


rndu tangisan bayi..


rndu kn senyuman abg bila tgok bby..


rndu sgt2 semua tu..


rndu ke ats sgalanya..


rndukn pengampunan Allah..


Ya Allah peliharalah hati ini dari kerinduan ini..


MAKSUDNYA BEST , SEDAP SUARANYA


INSYAALLAH BY MAHER ZAIN
***********



Everytime you feel like you cannot go on





You feel so lost





That your so alone





All you see is night





And darkness all around





You feel so helpless





You can't see which way to go





Don't despair and never loose hope





Cause Allah is always by your side




Insyaallah 3x





Insyaallah you'll find your way





Everytime you commit one more mistake



You feel you can't repent



And that its way too late



Your's so confused, wrong decisions you have made



Haunt your mind and your heart is full of shame



Dont' despair and never loose hope



Cause Allah is always by your side





Insyaallah 3x





Insyaallah you'll find your way






Insyaallah 3x





Insyaallah you'll find your way



Turn to Allah





He's never far away





Put your trust in him




Raise your hands and pray




Ooo Ya Allah




Guide my steps don't let me go astray





You're the only one that showed me the way





Showed me the way 2x




Insyaallah 3x





Insyaallah we'll find the way





BELUM REZEKI KU YA ALLAH..





Mahu je mengalir air mata ni nk bercerita disini. sudah sebulan lebih ni lov da xperiod.



lov ingt myb dah lekat..


lov da yakin mmg ada di rahim ni..mybbb



lov asyk sakit je 2-3 bulan ni..itu rezeki atau dugaan buat lov pada dosa2 yg lalu..



n lov pn kje kuat pd bln ni..even sbtu ahd lov akn kje jgk..

lov xslhkn smua tu..



stela pnt ke hulu ke hilir bkerja lebih masa pd hr sbtu tu, balik pn da kol 8 lov tros bersihkn diri thn bsolat isyak..



hjtnyer nk tros berehat coz da pnt seharian..tgh2 baring tu tibe2 rasa pns je

kt celah kelangkang..Masyaallah..



lov raba2 tpegang beberapa ketul bnda.. dlm kepala da pelik...



lov tros on lampu tgok2 kt tgn ada beberapa ketul darah..



selalunya kalo nk period lov akn saket sehari suntuk sebelum dtg period tu..tp ni xrasa apa2 pn



dan kalo period mlm tu je keluar drh2 beku tu..pd siang hari langsung xde apa2 drh pn

...Allahuakbar..



air mata ni da mengalir laju..cpt2 ingt pd Allah..cpt2 kuatkan diri bzikir..

smoga diri tidak terus menyalahkan takdir Allah..



nta kenapa terlalu sedih sgt..sehingga lov diamkan diri shja dan pd mlm td baru lov bgtau pd abg mengenai hal ni..



mgkin bkn rezki lov..hari ni lov akn ke klinik..tgok kalo boleh buat apa2.



mmg rasa kurangnye dan teruknya diri ni, rasa mcm bslh sgt pd abg n pwincess yg da lama



inginkn seorang lg teman dlm keluarga kami..



tp alhamdulillah abg ttp beri smngt dan tidak menyalahkan..



insyallah hati ini tidak akn bhenti bhrp, berusaha dan bdoa..pd mu Ya Allah..








semoga kau akn hadir jua permata ati bunda, byh dan kakakmu sedang setia menunggumu

Selasa, 19 Oktober 2010

PENGALAMAN NGERI YG MENJADI IGAUAN

Tepat jam 8 mlm slps solat mgrb. lov, abg n bby yg msa tu bru je pandai jln seronok2 utk ke kedai berdekatan dgn rumah. iaitu rumah parents lov yg menunggu masa utk dijual.


parents lov da pn bpndh ke tmpt laen so parents mntk kami 3branak ni tlg jagakan rumah tu. rumah tu bsr sgt walopn rumah kampung tp mmg cantek. -syg rumah tu-











smbung balik g kedai td. so msa nk keluar dr simpang rumah tu lov prasan ada kelibat 3-4 org manusia di ats jmbtn dpn rumah lov tu.tros lov ckp abg "eh tgok tu..ada org la..risau pulak nk tinggalkn rumah xde org. -coz semua prabot2 parents masih ada lg tmsuk jeep ayh lov-










abg kata "xpela itu org lepak2 je tu, ala kite g kedai je..bkn jauh pn". so masa balik dr kedai tu lov tgok org2 tu da xde ats jmbtn td. mmg rsa lega. tp mcm takut2 lg.

rumah parents lov ni ada 4 bilik tp coz kami je yg ada, abg agkt tilam bso gjh tu letak kt lua. kami 3branak tdo la kt ruang tamu.

tepat jam 3 pg, lov terbau satu bau yg busuk menusuk ke dlm rongga hidung ni..lov bukak mata. bukak2 je mata lov tgok ada 4-5 org kt sebelah n ats kepala lov tgh acukan parang suruh lov diam.










lov jeling abg yg sudah diikat dan ditutup mulut serta matanya. lov terus menangis2 ketakutan. lov carik pwincess tp xde dkt sbela..lov pndg skeliling lov tgok ada slh seorg dr mereka sdg dokong ank lov tu..










tgn lov diikat kebelakang. dgn wayar dan kain tudung, mulut juga diikat sama. terus rambut lov ditarik disuruhnya berdiri.








air mata ni xhenti2 mengalir. mata ni xhenti2 mengerling ke arah ank dan suami dihujung sana. suami duduk bersila dgn tgn diikat kebelakang. mata dan mulut ditutup, dan seorg dr mereka memegang ank. leher suami diacu parang. Ya Allah..









2 org yg berparang bwk lov disekeliling rumah, mereka suruh lov keluarkn semua brg2 bhrga dari 1bilik ke bilik yg lain pula. ada salah seorang dr mereka berkata "lps ambik semua kita rogol dia bunuh".









lov ingt hayat lov sampai kt ctu je. coz rumah parents lov mmg xde bnde bharga. mmg byk prabot n brg2 prhiasan tp xde duit n brg kemas.









kebetulan masa tu kami pn xbergaji lg. duit pn ada beberapa inget je. mereka mengambil semua peralatan eletronik yg kecil2.










beg, pakaian dan xtau apa lg..kemudian cincin perkhwinan lov pn mereka ambk.









kerana mrh xdpt byk bnde2 bhrga mereka kemudian membawa lov ke satu sudut. distu lov di cabul. -mereka raba seluruh tubuh lov beramai2-









Ya Allah azabnya rasa msa tu, tp alhamdulillah tidak sampai rogol. tp mmg ngeri.dgn keadaan tgn dibelakang. mulut diikat. suami dan ank diacu parang. Allah je yg tahu mcmn perasaan lov msa tu.









kemudian mereka membawa pula suami lov masuk ke dlm satu bilik utama. kemudian pintu ditutup. slps itu lov pula diseretnya. kemudian ditolak jatuh ke bilik kedua pula. lov terduduk distu.







dlm pd masa tu lov xnmpk lg suami dan ank ksygn lov tu. bile mereka keluar dlm mencari lagi brg2 yg mereka perlukan . lov ambil peluang ni.









lov tarikh tgn lov kuat2 ketepi dan ketengah semula utk longgarkn ikatan. kemudian ada slh seorg dari mereka masuk semula kebilik mereka meletakkn lov.









lov mendiamkn diri. org tu ambk 1 kain batik diserkupnya di kepala lov. segalanya gelap gelita. rasa sukar utk bernafas dgn mulut dan wajah yg tertutp.









lov menangis2 sambil berdoa kpd Illahi di dlm hati. kemudian POK! satu bunyi yg kuat singgah di kepala lov. lov rasa pijar je..pdgn yg suram2 td mnjadi semakin kabur. lov terhuyung hayang.









di dlm hati tidak lekang2 nama Allah. rasa seperti akn mati. tp x..lov terdengar mereka berbual pula.









1 : "mahu kasi bunuh aja anak ini"








2 : "anak baik..bagus ini anak tidak menangis.."









3 : "aku mahu anak ini..aku ambil yg ini aku mahu jaga".








terdengar je yg lov bakal kehilangan ank yg baru kenal dunia itu, seprti ada 1 kekuatan dtg. lov bangun..-berlutut- kepala lov gelengkan kuat2.
dgn mulut tertutup tu lov merayu...-Ya Allah nk tulis pn dan sedeh sgt ni-








tolonglah..jgn ambk ank saya..tolonglah encik..saya rayu encik..demi Allah jgn lah ambik ank saya. tlg lah encik...








-ckp xbape btollah coz mulut terikat-








lps tu semua berlalu pergi..lov meraung2 masa tu..tgok ank yg xtahu apa2 tu tersengeh2 didokong org lain.








tros lov terduduk semula..rasa mcm nk pitam. mcm nk mati masa tu. lov da rasa nk gila da.








tp dgn kuasa Allah, org yg mendokong ank tu dtg semula.. "kamu nak ank kamu, kamu ambil dia skrg, kalau kamu boleh!"








lov terkejut. dgn linangan air mata lov kuatkn diri, lov keraskn tgn. lov sentap wayar yg terikat kt tgn lov. dgn kuasa Allah juga. ikatan tu mnjadi longgar sekelip mata.

bkn cuba jd seorg wira tp sesiapa pn sebagai seorg ibu akn sehabis daya akn cuba menyelamatkn nyawa anknya jika itu tlh diberi pilihan.










terus lov tarik ank dr tgn dia. lov terduduk semula ketakutan. lov peluk ank lov sekuat-kuatnya. terus org tu berlalu pergi.










lebih kurang 5 minit keadaan menjadi senyap sunyi. lov bangun perlahan2.










lov intai sekeliling rumah dr dlm bilik, mmg da kosong. pintu belakang terbuka luas.









terus lov berlari kunci pintu. lov dukong ank. lov berlari lg ke bilik utama mncari suami.









alhamdulillah suami lov mashi hidup. dia terikat dr mula hingga keakhir.









suami xtahu apa yg terjadi dan tidak berani utk melawan takut akn dikasari lebih lg.









dgn tingkap yg dah diumpil, pintu pn xbrapa nk kuat. lov takut utk stay kt ctu lg..utk beberapa jam lg..walaupn masa tu dah pukul 4.









lov ajk abg lari ke rumah makcik. -motor suami dah dicuri-










kami berlari lebih kurang 10 minit kerumah makcik.. lov suruh abg dukong ank dan lari dulu. lov tengok ada sebatang beloti di dlm bilik lov td. myb ngn beloti tu dia pukul kepala lov.









dah sampai rumah makcik baru lov prasan kedua-dua lengan lov mcm kena kelar. akibat rentapan td.









trok lov punya trauma until now..pkl 3 je lov akn tjaga.









then lov skunk pantang tdgr bunyi2 walo sekecil mn pun.










lov lebih suka tidur brasingan. myb salah seorng kan terselamat.









selalu lov akn suruh abg wit pwincess tdo bilik then kunci pntu. mmg pelik..tp lov trauman sgt..lov tamo kehilangan mereka lg..










lov tamo kejadian ni tjadi 2kali di dpn mata lov..









walopn abg xbape stuju tp diikutkn juga.. kalo xnti lov akn nanges2 je..lol









lov trauma ok..ada sape2 tau hal ni?ade sape2 kesah? xde pun...T_T









ni cuma kajadian kisah benar yg prnh lov alami sndiri. didpn mata. berhatilah2 kwn2.









pastikan besi tgkp rumah anda tidak diumpil. setiap hari tengok2kan la.








pastikn tidur dibilik. kunci.kalo bleh bwk snjata skali.









dan kalo tjadi sperti ini, dinasihatkn jgn melawan. berdoalah..









Allah Maha Besar, Allah Maha Berkuasa ke Atas Segala2nya









**story ni xde pic coz ni cite sedeh k..T_T

Khamis, 14 Oktober 2010

KO GILE??? BUANG TEBIAT? HAHAHAHAHA!!!

Mula2 bile dpt je buletin bulanan tdika pwincess terbeliak biji mata lov, lov punyerlah tersenyum lebar..puas rasa dihati gembira dan bsyukur sgt2 coz pd 30hb ni pwincess akn mghadiri mjls konvo dia yg ptama.. hahaha
tu riak n prasaan lov ktika mula2 bca pd pmulaan surat tu. then bile lov bca smpai tgh2 tu lov pn TERBELIAK BIJIK MATA!!! lalu lov bca semula dr ats hingga ke bwh ..lov TERBELIAK LGI!!
LOLOLOLOLOOLOLLOLOL
mmg best bile tau phk tdika akn mengadakan mjls ini di hotel, then mmg bengang bile tau pwincess da ble nyanyi lagu cina n india..
bkn mrh pe..pwincess asyk la ulang2 lagu tu kt rumah..bile lov tego or mrh dia mzt dia nyanyi lagu2 tu..sampai lov bengang..
abg lov kata, "bialah nti dia nk buat persembahan time mjls konvo tu..awk jgn mrh2 dia..."
ahhh xpedulik..nk mrh jgk.. "adek!!! ko ble x benti nyanyi lagu tu??? bingit pale otak mi.." LOL -ikut prasaan-
tp yg paling buat lov xtntu arh until now is.....MJLS KONVO TU...PUNYA TEMA IS....HITAM / MERAH = ARABIAN NIGHT!!!!!!!
semua ibu bapa diminta utk mengenakan pakaian arabian night!!! kalo ank2 tu lov usahakan jgk la sampai aku dpt..tp ni aku n bpk nya???
ko gile????? buang tebiat?? <<>
mjls tu pd hjg bln ni..tp sampai skunk lov tatau nk pakai pe... da la lov skunk da mula blaja pakai jubah bila stat klua rumah... ni nk soh aku pakai pakaian arab2 yg lov rasa arabian night ut mzt seksa2.. :P
oooooo tolong la.. kt mn la lov nk carik pakaian cmtu?
dlm pale otak lov, lov nk pakai jubah hitam yg ada corak2 merah then tudung cm biasa je..abg biasa la mzt kemeja..
oooo tidak....siap pwincess pesan lgik "mi n byh jgn lupe pakai cantek2 tau msa mjls adk tu...tcher da bgtau mi kn pakai pe??'
ooooo tidakkkkkkkk penen pale otak aku,,
cume skunk ni lov ingt lov ttp ngn pendirian lov ngn jubah hitam merah tu...patu lov nk tmbh je.. iaitu penutup mulut tu -pnutup muka or ape nta org panggil..tu..purdah ke??- lov tatau..!!!! :(
patu nk pakai inai corak2 tu...tp abg tatau nk pakai kn ape yg de kne mengena ngn arab ni...xkn la songkok arab kot??? ohh tidak!!
abg lov tu da la xske ikut2 tema cmni...tkot dia plak yg mls nk pegi nnti..pecah pale otak nk piker mende ni..
KWN2 TOLONG LA LOV....BGLA IDEA2 KALO ADA...LOV TAMO YG SEXY2 K!!! uwaaaaaaaaa tolongla bg idea kt lov... tolong....

Isnin, 11 Oktober 2010

CARA BERPAKAIAN UMAT ISLAM YG SEMPURNA


erm cantik je kan, bila la agknye ble jd mcm tu sepenuhnya kan..

AURAT ANAK DAN ISTERI -SUAMI & BAPA YANG DAYUS


Salam, perkara ni lov copy from blog kakchik,
lov nk jadikan sbagai peringatan utk diri lov sndiri dan juga kwn2 laen yg ingin berkongsi sama.

kdg2 kite sendiri terlupa perkara2 yg kita aggp remeh ni..tp dosanya besar jika tidak dbuat.

sebagai ibu, isteri atau pn ank.. kita sudah mampu utk berfikir dan cukup baik akal fikirannya.

kpd ayah dan para suami yg membaca, renung2kn juga dan bsama2 lah kita
berusaha lebih lg ke arah kebaikan demi khidupan di akhirat sana.




sebuah keluarga islam
kata seorang kenalan, salah satu faktor kenapa masih terlalu ramai perempuan islam hari ini
tidak menutup dan menjaga aurat mereka dengan sempurna,

ialah kerana DAYUSNYA SEBAHAGIAN KAUM LELAKI.

v

v

kaum wanita ni memang suka nak selalu CANTIK, kalau boleh nak selalu dipuji

samada fizikalnya.. pakaian, perhiasan dan apa jua yg berada di badannya..

dan pujian yg paling wanita sukai ialah dari SUAMINYA.. dan mungkin jika masih bujang dari AYAHNYA..

v

v

Sayangnya pujian2 ini menyebabkan mereka menjdi semakin tidak mnjaga aurat mereka

dlm mnjaga batas-batas aurat mereka..

hasilnya kita lihat pelbagai variasi berpakaian wanita islam pd masa kini..

v

v

cthnya : baju kurung mengikut potongan bdn + tudung kecik (ats dada)

: selua pnjg ketat + blaus + selendang jarang

: berjubah ikut potongan bdn (kdg2 boleh nmpk garisan slua dlmnya) + tudung ats dada + ber 'pin' di belakang lehernya

: berkebaya paras punggung, ikut potongan bdn + tudung selempang

: berhias dari hujung kepala hingga hujung kaki dan pergi ke merata-rata tmpt -tayang bdn-

(ini sekadar contoh, kalo nk diikutkan terlalu byk lg fesyen yg mgikut cara yg tidak betul ini)

v

v

myb ini jawapannya :....

v

: ada ramai juga lelaki yg byk ilmu agama tp nk tegor ank isteri ni amatlah berat lidahnya..

: suami berketayap, beserban, imej bak seorang ustaz tp selamba duduk sbela isteri yg btudung kecil.. kdg2 melekat di dada,

xkn xprasan tudung ank isteri tu, tegurla sebelum keluar rumah.. tu kan sudah tnggujwb suami / bapa?

v

v

: jns mls nk ambk kisah, "ala takpelah..jnji dah btudung.." (kata2 mereka yg snggup mnggung dosa dgn membiarkn shja).

> tutup aurat ni bkn skdar bertudung shja, blaja la lebih sedikit untuk mghindarkn ahli keluarga dr api neraka..

v

v

jgn berlepas tgn utk mgjar ank isteri bab2 agama ni, lebih2 lg bab2 solat dan aurat..

kata2 yg yakin, penuh teladan dr seorg ayh or suami itu sndiri akn meyakin kn ank n isteri utk mnututp aurat mereka

ingtkn mereka ttg dosa, api neraka, ceritakn jua contoh2 muslimah sejati pd zmn nabi tdahulu..

v

v

biarlah tegas, namun ikhlas demi kesejahteraan bsama ahli keluarga.

itu mmg sudah TANGGUNGJAWAB seorang SUAMI & AYH ..

v

v

sebagai lelaki, suami or ayh penting utk blaja hal2 aurat ni agr dpt mendidik isteri, anak ke arah jln yg diredhai Illahi.

syukurlah jika kita semua sudah sedar dan berubah ketika masih hidup ini masih dipelihara oleh Allah S.W.T

esok lusa? belum tahu lagi, belum tentu lg apa nasib kita di alam fana ni..

ketika Allah masih memberi kesempatan ini bsama2 la kita semua brubah mnjadi isteri, ank, muslimah yg sejati.

v

v

akhir kata, maaf sekiranya perkongsian ini ada menyakitkn hati mn2 pihak,

cuma ingin berkongsi dan mendalaminya bsama2.

salam.

Rabu, 6 Oktober 2010

SELAMAT HARI LAHIR SAYANG

lov asyk saket je skunk ni so prncgn utk buat bdy pwincess pn xdpt dilakukan..
n spatutnya lov nk buat mjls tu ngn bdy adek lov skali tp..nta la mcm2 pkara yg buat semuanya tbantut..
so pwincess asyk la merengek nk buat jgk walopn mak dia saket ..budak2 mn tau ye tak?
so lov ame kpeluang ni bli jajan2 ni time ofs lov bli jajan2 utk mjls hri raya..
lov bli sikit2.. lama2 jd la byk cmni.. huhuh..
soryla cyg xdpt sambut dgn smpurna..g pn abg xbg sambut2 bdy ni..
so sekadar bersedekah jela kpd budak2..bg mkn sket2..
pwincess la org yg paling hhpy hari tu..dr time g skola sampai balik tsenyum2 lg..
yg bestnye tcher2 nya siap bg hadiah lg.. -alat tulis n toys-
tq tcher..n hppy bdy syg..
pwincess keletihan mnolong lov membungkus jajan utk kwn2 tadikanya..-yg mak dia punya leteh dia xhengat ye!!!-


semua da diangkut msok kereta..pg tu g keje nek kete..coz byk sgt brg2..

bdy kek yg dibeli...pwincess yg pilih sndiri.. ermmm..


sdp kot... -xrasa pn..semua brg2 ni dihntr tros ke tdika pd tu-


haa ni la semuanya..utk pelajar tdika seramai 80 org..lov bungkosla 85..


kek cam biasa rege RM80++ moist coklet kek.. perghhh meleleh air lio..



kek coklat -kck2 je- yg ni lov tempah ngn kakak ipo..200biji rege RM60 -haaa murah kan?-


rasa dia mmg sedap sgt..kek dia lembut n lembab je rasanya..sorang kne mkn 5 bji baru puas.. :P


time tgh srabot...masukkn satu persatu jajan2...sronok time2 cmni..



tu dia...lambakkn semua dlm kotak then baru amek satu2..meheheeh












































Isnin, 4 Oktober 2010

ADUHAI SIPUT2 PUJAAN ATI KU.. :p




Lov, abg n pwincess mmg sukeeee sgt mkn kerang, siput, lala, remis, ketam, udang, pendek kata mknan laut ni.. seminggu skali mst mkn.


setiap kali balik kampung di perak kami akan melalui jalan pantai remis dan sekitar sbk bernam

so mmg byk jual bnde2 ni kt sna coz dkt ngn pantai. mmg fresh!!

setiap kali balik kami ambk kesempatan ni utk beli n msk then mkn puas2 coz kt tmpt kami dok susah jgk nk cari natang2 ni..hahaha


arwah nenek lov yg ajar siang siput2 ni sume..ikan pun dia jgk la yg ajar cmne nk siang..ermmm rndu nenek..





mule2 tu cuci dlu kasi berseh dr lumpur2.. lov gune btg pisang baru bersih..berseh x? ^^


bukti fresh!..maseh idup lg maa -dia cube nk larikn diri tu-



satu yg belum potong satu bekas lg utk yg sudah.. :P sediakan paper byk2..nti dia bersempor2.. lol


potong ekornya sikit.. mkcik lov mrh lov potong pendek2 sgt.. tp cmni baru senang nk sdot.. :P





haa cmni la..selalunya lov akn tinggalkn 2 or 3 bonggol tu..-ikut saiz- baru senang nk mkn.





haa kn lov da ckp nnti di tepercik2..bucuk.. meheheh


selalunya siput sedot or siput isap ni lov msk lemak cili api yoo..baru sodap.. sruttt srutt..sup.. :P



pic msk xtnjuk la..malu..mehehe -sbenornya da msk xhengat dpn blkg da..mkn je ingt- :P





MENTARANG


haaa yg ni plak lov beli minggu lps baru je balek dr kampung -balek kampung lg- ^_^





dlm bekas..sumenye idop2 g..seram lak tgok..





rupanya pnjg2. hujungnya tjm bwhnye plak bulat..mcm peperkilometriko plak.. :P


haa tu dia...sedang menjalar2 klua dr kulitnya.. hohoho soram mak nengok..


haa ni dia ats meja cik adek tu..dah dilonggok longgok kan..

1 kilo rm8.00 tp kalo beli 3kilo dia bg rm20.00 ade diskaun.. hehehe..


tu dia..dilonggok kn plak dlm sinki utk proses mencuci..kulit dia tajam wooo.. hati2..


coz da mlm2 buta lov xdpt nk carik btg pisang so lov guna bros sabut..hahahah kurenk tol..seb bek bros baru..lol :P

erm tula dia bile da siap dicuci..baru puteh melepak..suci dan murni.. cam iklan minyak msk la plak.


kata cek adek yg jual tu...jgn rebos mentarang ni nti ilang manis dia.. so dia soh lov kukus je..

tp lov tmbh la ltk daun limau purut n halia n serai..tok bg dia wangi lg harum semerbak..perhhh sedap bau dia..



tgok tuh...da msk...bau dia..perghh xhengat..


then lov pn operasi mengopek kulitnya plak...

nk tanggalkn isi ngn kulit pn satu hal coz dia melekat kuat n isinya plak dr sebelah dlm mmg bersambung ngn kulit..

kiranya kalo da kopek tu kne cek2 lg coz dlm isi kt bhgn ats tu -myb kpala dia kot- ada mcm bertulang..

kang tmakan tecekek sape yg sussah.. T_T


So as u can c, yg kaler itam2..tula yg lov maksudkn 'myb kpala dia' n kt ctu la yg ada cam tulang tu..

kalo ble nmpk kt ctu..yg wane itam2 tu lov dan operate sket.. utk kluakn tulang or kulitnya dr isi.. -fhm ke idok ni- huhuhhu

aftr tat ble la msk kari ke -kari kering-, lemak ke -biasa org msk ni-, smbl ke, rendang ke.. -ada kwn lov buat rendang msa raya mmg sdp-

tu bg sesiapa yg ble mkn la..kdg2 xsmue org ble nk telan benda ni..lbeh2 lg rupa dia yg mcm cicak -kata mkcik lov- :P

tp lov msk lemak je..then lov boh kcg bunces.. perhhg sodap..!!! suun pn ok jgk kot..mehehehe

rasa mcm kerang2 la..tp len mcm sket..lov ble mkn tp xble byk la..abg lov suke gile..btmbh2 itu je yg dia mkn. .hohoho

pasni nk carik ape lg nta...tgok la nnti..sodapnya la..






GMBR SEKITAR HARI RAYA




Walopn sakit/semput teruk lov gagahkn jgk utk braya pg tu.. so ni la pic2 yg sempat disnap utk kenang-kenangan..
mn tau dpt ke x bjumpa lg ngn bulan ramadn n shawal di tahun2 hdpn..
bkn rumah mkcik lov je lov pegi..rumah pak long, pak lang pn lov g jgk..tp xsempat nk snap pic coz semput dtg menyerang. -lol-



abg baru balek dr msjd bg sapan dlu..hehe


pwincess malu2 nk bsalam ngn abuya.. -pwincess telah dpt bpose sbyk 20 hari-


erm syg abuyah ye



slm umi plak yer


ermpp syg ank umi..



pwincess ngn syazani -spupunya- commelnyer diorg ni..



haa ni juadah kt umah makcik lov..mmg byk sgt..n sdp2..nyum2

ni ank sdara lov..

ni dia tuan rumah...mak sedara lov.. yg mmg terel bab2 masak ni..huhu

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang