JOM TERJAH~

Isnin, 4 Oktober 2010

ADUHAI SIPUT2 PUJAAN ATI KU.. :p




Lov, abg n pwincess mmg sukeeee sgt mkn kerang, siput, lala, remis, ketam, udang, pendek kata mknan laut ni.. seminggu skali mst mkn.


setiap kali balik kampung di perak kami akan melalui jalan pantai remis dan sekitar sbk bernam

so mmg byk jual bnde2 ni kt sna coz dkt ngn pantai. mmg fresh!!

setiap kali balik kami ambk kesempatan ni utk beli n msk then mkn puas2 coz kt tmpt kami dok susah jgk nk cari natang2 ni..hahaha


arwah nenek lov yg ajar siang siput2 ni sume..ikan pun dia jgk la yg ajar cmne nk siang..ermmm rndu nenek..





mule2 tu cuci dlu kasi berseh dr lumpur2.. lov gune btg pisang baru bersih..berseh x? ^^


bukti fresh!..maseh idup lg maa -dia cube nk larikn diri tu-



satu yg belum potong satu bekas lg utk yg sudah.. :P sediakan paper byk2..nti dia bersempor2.. lol


potong ekornya sikit.. mkcik lov mrh lov potong pendek2 sgt.. tp cmni baru senang nk sdot.. :P





haa cmni la..selalunya lov akn tinggalkn 2 or 3 bonggol tu..-ikut saiz- baru senang nk mkn.





haa kn lov da ckp nnti di tepercik2..bucuk.. meheheh


selalunya siput sedot or siput isap ni lov msk lemak cili api yoo..baru sodap.. sruttt srutt..sup.. :P



pic msk xtnjuk la..malu..mehehe -sbenornya da msk xhengat dpn blkg da..mkn je ingt- :P





MENTARANG


haaa yg ni plak lov beli minggu lps baru je balek dr kampung -balek kampung lg- ^_^





dlm bekas..sumenye idop2 g..seram lak tgok..





rupanya pnjg2. hujungnya tjm bwhnye plak bulat..mcm peperkilometriko plak.. :P


haa tu dia...sedang menjalar2 klua dr kulitnya.. hohoho soram mak nengok..


haa ni dia ats meja cik adek tu..dah dilonggok longgok kan..

1 kilo rm8.00 tp kalo beli 3kilo dia bg rm20.00 ade diskaun.. hehehe..


tu dia..dilonggok kn plak dlm sinki utk proses mencuci..kulit dia tajam wooo.. hati2..


coz da mlm2 buta lov xdpt nk carik btg pisang so lov guna bros sabut..hahahah kurenk tol..seb bek bros baru..lol :P

erm tula dia bile da siap dicuci..baru puteh melepak..suci dan murni.. cam iklan minyak msk la plak.


kata cek adek yg jual tu...jgn rebos mentarang ni nti ilang manis dia.. so dia soh lov kukus je..

tp lov tmbh la ltk daun limau purut n halia n serai..tok bg dia wangi lg harum semerbak..perhhh sedap bau dia..



tgok tuh...da msk...bau dia..perghh xhengat..


then lov pn operasi mengopek kulitnya plak...

nk tanggalkn isi ngn kulit pn satu hal coz dia melekat kuat n isinya plak dr sebelah dlm mmg bersambung ngn kulit..

kiranya kalo da kopek tu kne cek2 lg coz dlm isi kt bhgn ats tu -myb kpala dia kot- ada mcm bertulang..

kang tmakan tecekek sape yg sussah.. T_T


So as u can c, yg kaler itam2..tula yg lov maksudkn 'myb kpala dia' n kt ctu la yg ada cam tulang tu..

kalo ble nmpk kt ctu..yg wane itam2 tu lov dan operate sket.. utk kluakn tulang or kulitnya dr isi.. -fhm ke idok ni- huhuhhu

aftr tat ble la msk kari ke -kari kering-, lemak ke -biasa org msk ni-, smbl ke, rendang ke.. -ada kwn lov buat rendang msa raya mmg sdp-

tu bg sesiapa yg ble mkn la..kdg2 xsmue org ble nk telan benda ni..lbeh2 lg rupa dia yg mcm cicak -kata mkcik lov- :P

tp lov msk lemak je..then lov boh kcg bunces.. perhhg sodap..!!! suun pn ok jgk kot..mehehehe

rasa mcm kerang2 la..tp len mcm sket..lov ble mkn tp xble byk la..abg lov suke gile..btmbh2 itu je yg dia mkn. .hohoho

pasni nk carik ape lg nta...tgok la nnti..sodapnya la..






1 ulasan:

lov_note berkata...

lps2 kukus tu ank lov ratah cmtu je..coz dia xske sgt msk2 lomak ni.. -dia tau mak dia msk podas2-

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang