JOM TERJAH~

Sabtu, 4 September 2010

RAHSIA POKOK TUNJUK LANGIT


Salam,

pokok tunjuk langit ni adalah nama bg tumbuhan herba yg sgt2 baik utk kesihatan.


kenapa namanya cmtu? coz... buahnya akan tumbuh menegak dan menunjuk ke arah atas -langit-


apabila sudah ckup masa buah ini akn meletup dan mengeluarkan isi di dlmnya.. -isinya byk dan berkulit n berisi seperti kuaci-


bg org2 bkn melayu mereka lebih gemar menyebut pokok tunjuk langit ini sebagai pokok kapal terbang @
buah hujan kerana akhirnya akn jatuh berderaian di tanah.


apabila buah tunjuk langit ini meletup maka isi didalamnya akn bertburan di tnh..
so ramai la pengunjung yg mmg knl dgn keajaiban tumbuhan ini akn mengutipnya..

lalu isi yg sememangnya mempunyai kulit itu akan disimpan dan dibiarkn kering sebelum dijadikn ubt-ubatan sprti di ats ni

inti didlm nya serupa sprti kuaci..rasanya? ermm pahit sgt2!!
lov rasa ubt2 pil dokter pn xde la sepahit ubt ni..

namun kesannya sgt mujarab..terutama skali buat pesakit drh tinggi..
coz pkcik lov mmg mengamal kn mkn ubt ni n alhamdulillah dgn kuasa Allah di dah tak pyh mkn ubt hospital lg skrg ni..
dah tu pkck yg dah tua tu pn bertmbh kuat n mampu mengayuh basikal sejauh 1 jam tnpa henti.. wow!!!



bkn tu je mlh sgala pnyakit turut mujarab..jika mmpu mengamal kn ubt herba ni..


dikedai2 skrg, sebiji pil or isi kuaci buah ni dijual 50 sen sebiji/sekeping...MAHAL KAN!!
ini kerana buah ni jarang or sukar ditemui..

kita cuma mmpu berusaha Allah saja yg menentukannya.


Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang