JOM TERJAH~

Isnin, 6 September 2010

PENGALAMAN KENA TGKP BSH???



Masa tu coz da lama xklua dating, kami bdua rncglah nk keluar bsama ptg yg indah tu..huhuh -indh la sgt-



mmg rsa xsbr2 nk klua dr rmh n g jln2..



so akhrnya sampai ke Tanjung Harapan or org lbe ske panggil Tanjung Gila.. -tatau la napa- lol



tgh dok2 borak n gelak2 xhenggat org..tiba2 dtg satu suara "Assalammualaikum!..boleh saya tengok ic?"



aik...kitaorg pn tkejotlah..abg yg sedang duduk menikmati pmndgn laut tros bangun bdiri lalu btnye "wslm, kenapa ye encik nk tengok ic kami?".



"eh!! jgn la byk ckp..mntk saja lah..kamu dah la duduk tempat mcm ni..berdua-duaan tak tahu malu?!! kamu tak tahu dosa ke?!! kamu ni islam ke tidak???!!". -kata lsh seorang dr mereka ber-4-



"buat dosa? maaflah encik...saya xfahamlah apa encik cakap ni..lagipun kami bukan berdua..kami bertiga..ni..bukan encik xnmpk..". -bls abg-



"kamu jgn ingat kami ni bodoh tahu..org skrg ni mcm2 diorg boleh buat..sekarang serah je ic..lepas tu ikut kami naik van..kita ke pjbt agama kalo berdegil kita terus kebalai je..". kata org yg beserban pula.



tros lov plk bangun terkial2.."encik kami ni dah kawin lah encik..ini anak kami..saya ni dlm pantang lg ni..". LOL



"sekali lg!! kamu ingt kami ni bodoh ke? sekarang ni org boleh dating2 buat keje haram bwk adik..tp ngaku ank..ini adik kamu kan?mengaku sajalah..kenapa dgn kamu ni? ".



-semua pengunjung kt ctu tgok kami-



"Ya Allah encik, demi Allah encik, ini anak kami..dan ini isteri saya,,dia dlm pantang lg ni..".. -kata abg-



"mn bukti ini ank kamu? mn surat branak? kad nikah kamu mn?". kata diorg lg..



"kad nikah saya xbuat lg encik, surat branak tu dah la besar xkn lah saya nk bwk pergi mn2? lgpn xsangka boleh kne tgkp bsh mcm ni..Ya Allah..apa yg boleh saya buat nk bg encik percaya ni?". -kata abg-



"ko...ko bg nombor telifon mak ko skrg!! ko telifon dia..aku nk ckp!!! " -kata pegawai tu lg kpd lov- ksr gila diorg ni ada yg 2 org tu je ok-



lov pn tros dail nombor mak..tros ckp ngn mak "mak org kne thn ngn pegawai jais ni mak tlg ckp ngn dia jp",. "lol"



pegawai itu pn tros la sok sek sok sek kt tepon lov..skjp je..patu dia bg balik..tros dia ckp2 ngn kwn dia..



kjp lg dia dtg balik kpd kami,, "mcm ni la dik...kami ni mintak maaflah byk2..dah malukn adik2 ni.. kami kne bsikap mcm ni nk thn org..tp tersalah tgkp pulak..maaflah ye.. -sambil bersalam n berpelukan dgn abg lov-



lov pn senyum2 jela..ada ke ank aku dia kata adik aku? so gurauan "adik pd ank lov" tu melekat pd lov n abg sampai skrg..



bila jumpe kwn2 or sdara yg tahu hal ni semua org akn usik kami "bwk adik ye kak bang?"

gelaran adik shingge kini -hehehe-


adoiiii kenangan2..

2 ulasan:

indahhouse berkata...

Salam kak,
Senyum lebar saya.:D dup dap pun ada. Memang kalu nak gi pantai kena bawa kad kawin ya kak.. nak bw sijil kawin bukan main besar kan? hihi..

lov_note berkata...

wslm, hehehe..saje je akak bg saspen.. nta akak pn br tau time tu..dah la sijilnya beso gjh xkn nk diangkot ke mn2..

tp elok ada..huhuh..

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang