JOM TERJAH~

Khamis, 8 Julai 2010

Bawa Anak Ke Pasaraya or Membeli belah

Lihat wajah ini...bygkan dia ank anda..ank kita semua..
.
.
.
.
bygkan pula wjh kita bila kita nk klua membeli belah..(bygkn la..) :P
.
.
.
mzt hppy en..tp..
.
.
mcmn dgn ank kita semua? -ye!!! ank kita sendiri!)
.
.
.
tgok wjh ni..ni la rupa2 ibu diluar sana bila bhdpn dgn ank2 mereka..ketika membeli belah..di psaraya.
.
.
cantek ke?
.
.
mekap cantek2 pn xguna.. - walopn muke ko mmg cantek-
.
.
.
tp prangai ko thp cipan..cipan pn lg cantek dr peel ko..
.
.
cam mrh je kan bila org ckp cmtu kt ko?


lihat wjh ni plak.. ini ayh..ayh kpd ank2 kecil yg belom memahami erti kata sebenar khidupn..

.
.
kalo ko rasa xble bli brg dapop or apa2 je..knapa ko ikut sama..
.
.
kalo ko rasa xtau pilih brg mn yg elok..kenapa ko xpilih utk jaga ank ko baek2
.
.
.
.
.
kenapa mzt ko langgar ank ko dgn troli?
.
.
ko prnh rasa x kaki ko ke langgr ngn troli besi yg lbeh kurang bso ko tu? -apa ko rasa?-
.
.
ko rasa mcm nk trajang je org tu bila sakit tu ilang.. -aku prnh rasa-
.
.
mmg bebisa..
.
.
knapa ko ngok sgt bwk ank iaitu drh daging ko tp ko xble control dia?
.
.
ko gelar diri ko ayh? ibu?
.
.

lihat budak2 kecil ni..mcm ank2 ko..ank2 aku..

.
.
kenapa mzti setiap kali di psrya ank2 ini akn menjerit menangis.?? patut kah? meztikah? wajibkah?
.
.
ko ingt org yg dgr sronok? ko ingt ko mrh2 or maki hamun ank tu org akn puji ko?

.
.
kene maki lg ada..


pecaya atau x..stiap kali lov g pasaraya mzt akn tjadi bapa langgar ank ngn troli nk kasi budak tu diam dr menangis xdpt benda..
.
.
nk elak malu ko?
.
.
oii!!
.
.
ko dah sakit kan ank tu..ko cuma tmbh kesakitan pulak kt bdn dia..
.
.
xslh ank menangis nk kan sesuatu..
.
.
kalo ko rasa xmampu nk blikan utk dia..
.
.
apa kata ko duduk dlm kreta je ngn ank ko..
.
ank xsakit..xberharap..
.
.
ko pn xsakit ati..
.
.
bini/laki ko senang nk bli brg tnpa gngguan
.
.
mntk tolonglah sgt2..
.
.
tlg jgn seksa ank2 yg tidak bedosa.. - bkn ank aku pn aku nk sebok-
.
.
tp aku sedih sgt2..
.
.
bkn senang utk mjadi ibu/ayh..
.
.
melahirkan membesarkan..
.
.
sungguh mudah ank2 ini disakiti..
.
.
biarlah ank menangis.. -dia mmg ank2-
.
.
blikn apa dia nk..bkn tiap2 hari ko shoping..
.
.
myb sbulan 2x..xkn xmmpu blikn dia mainan yg murah2.. -kalo xmampu sgt-
.
.
ko ibu/bapa ank2 ini kan??
.
.
ko xkenal ank2 ko ke??
.
.
.
pujuklah dgn penuh kaseh syg..
.
.
ikhtiar belikn gula2..keropok ke air kotak ke? vitagen ke?
.
.
anak2 lahhh..mudah nk pujuk ank2 ni..-yg ko pyh sgt tu napa?-
.
.
.
sedih sgt2 bila aku tgok ank2 ni nanges kt psry.
.
.
budak yg kne langgr ngn bapa dia wit troli tu....-aku nk nanges lg ni-
.
.
menggelitik dia thn sakit..kaki dia kene besi..Ya Allah..mmg aku xdpt nk maafkn perbuatan org tu
.
.
.
mmg aku rasa nk tampa je muka dia..
.
.
ko ayh/ibu..kalo xdpt nk bli brg utk ank..bglah dia main satu2 benda..
.
.
contoh : ambk je apa2 mainan..bg dia main
.
.
.
letakkn ank dlm troli..biarkn dia rehat n main dlm tu..
.
.
.
lyn ank main sambil ko tolak troli..-ssh sgt ke?-
.
.
ko jd kabur mata n sronok sgt sopink psl tu la en?
.
.
tros ko lupa ank ko tu
.
.
.
aku ni bkn org senang..tp insyallah xprnh skali pn ank aku menangis kt mn2 psry or kt mn2 pn
tmpt kami keluar bsama..
.
.
sedaya upaya mjaga, mcuba berpenat lelah n bermcm2 lg agr ank itu sronok
.
.
gembira
.
.
tolonglah..
.
.
aku mntk tolong sgt2..
.
.
.
jgn sakitkn ank2
.
.
.
jgn lupa diri..
.
.
.
Ya Allah, maafkn lah aku hr ni..saket sgt hati ni coz da byk kali aku tgok benda2 mcm ni..
ank2 kecil yg xbedose..
.
.
yg xtau apa2..
.
.
bgitu mudah jd bgini..
.
.
.
maaflah emosional sgt..tp serius aku dah tension tgok bnde2 mcm ni..
.
.
.
kalo kornk rasa korank tgolong dlm golongan yg di ats tu..
.
.
.
pndg2lah sekeliling..bdoa lah jgn jmpe aku..
.
.
.
sure ko kne maki dpn org ramai nti..
.
.
.
tp kalo ko bkn org di atas tu..
.
.
.
trima kasih byk2..kamu ibu/ayh yg penyanyang..
.
.
semoga Allah akn sentiasa memberkati dan memberi rezeki ke atas keluargamu.
salam.

2 ulasan:

lov_note berkata...

tau x, bila g psry sekitar klang/s.alm mmg selalu tjadi peristiwa ni dpn mata lov..

thn mzt suami yg da fhm pangai lov akn bwk lov g tmpt len jauh dr bunyi ank menangis tu..

lov xble thn..samada lov akn menangis or g mrh2 org tu..-bkn senang lov nk dpt seorg ank-

selalunya org melayu je pangai mcm ni..-bkn nk kutuk bangsa sndiri- tp ini kebenarannya..

mereka xble kawal emosi..n mudah sgt agkt tgn..

kalo la lov ni org kaya hartawan or jelitawan ke dermawan :P ..

setiap budak2 kt psry mzt lov akn hadiahkn satu permainan utk xmo bg diorg menangis n berharap..-kesian budak2-

maaflah kalo bahasa lov kasar sgt..T_T

suhaisweet berkata...

Visiting here friend, cool blog n n3..nice..Very special brought for u.. Check it out!

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang