JOM TERJAH~

Isnin, 20 Mei 2013

SAYA ANAK MALAYSIA




Assalammualaikum,

Alhamdulillah berjumpa lagi kita kan...hahahaha

mcm kelakar pun ada, kejap timbul kejap tenggelam lov ni kan..

oh ya, lov tenggelam masa semua orang sibuk dlm bulan mengundi..


siapa yang sudah pergi mengundi tu, alhamdulillah

selesai kita menunaikan tanggungjawab kita pd negara..

tanggungjawab pd Allah, agama, ibu bapa, masyarakat,

jiran tetangga dan byk lg..


itu yang kita nampak, yang tidak nampak byk lagi sebenarnya

walaupun yang harian tu pun kita sudah terasa byk n beratnya

tanggungjawab kita tu


alhamdulillah jugak, kali ni adalah kali kedua lov mengundi.

yey!!!!! lov memang bersemangat untuk mengundi

mengundi pemimpin yang kita hormati, sayangi

supaya negara kita ini bertambah aman dan harmoni..


Alhamdulillah, negara kita telah lama merdeka..

tp sedih bila ramai antara kita sendiri trpksa bercakaran

pergaduhan, pertelingkahan, lebih teruk lagi blaku kemusnahan..

pertumpahan darah dan kerosakan..


kita harus ingat, semua yang telah berlaku adalah

sudah menjadi ketentuan Illahi

tidak kira dlm susah dan senang, kita semua harus bersatu padu

duduk dan cuba berganding bahu menyelesaikan tidak kira

apa pun yang bakal mendatang..


skiranya kita semua seperti itu, mslh, musuh semua akn tkot

utk tampil kehadapan..

kerana kita berganding bahu..ikatan tidak akn terlerai di ats bahu

masing-masing...semua ada tanggungjawabnya..

tidak kira walau apapun tohmahan yang dtg..



Patutnya ada tindakan undang-undang kpd mereka yg

tidak pergi mengundi atau kepada majikan

tidak membenarkan

pekerja-pekerja dibawahnya cuti untuk keluar mengundi

 masa habis time mengundi tu kalo kita g shoping

kita boleh tengok betapa ramainya manusia

yg jari mereka bersih...xde dkwt biru langsung..


sygnya undi2 mereka tu, sia-sia je jadi rkyt malaysia...

rasa mrh, geram, nk tegur pun ada...tp kang lov plk

yg masuk pnjara kne blasah or lov blasah org..lol

gurau2..

 
KITA ANAK MALAYSIA... 

SELAMA INI KITA MERDEKA...

BIARLAH KEMERDEKAAN INI KEKAL UNTUK SELAMA-LAMANYA..



ps : patriotik la plak kn...miahahaha :P

lov kalo dibiarkan bercakap mmg cmtu.. :P





Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang