JOM TERJAH~

Selasa, 2 Disember 2014

APA STATUS KORANG DI LAMAN SOSIAL



Assalammualaikum,

helo2, selalu x korang lepaskan perasaan marah kt fb ke insta ke 

apa2 je la yg sume org bole nmpk, bca n komen..



aisyo, lov xsuke la org yg lepaskan marah dgn laman2 sosial mcm tu..

selalu tgok org buat..diri sndiri rasa mcm ehh xpyh la smpai mcm tu

nape ko nk bg tau sume org ke org tu jht, org tu slh,

btol ke ko pasti org tu buat slh mcm tu..or kata2 yg macam tu..


tp bru2 ni lov yg buat...aishh apa la nk jd ngn lov ni..

mrh punyer psl sampai lov tulis kt lmn tu, 

walopn xrujuk nama org tu, semua org tahu siapa yg lov mksudkn tu..

semua org kenal...hahahah..


bile sume org komen, org chat psl bnda tu

lov rasa bersalah pulak, psl bnda yg lov tulis tu sume org dok kutuk dia..

myb mmg perangai dia mcm tu sampai sume org knl

tp kalo da smpai sume org bckp psl org tu...berdosa lov cipta 

n timbulkn lebih byk lg fitnah psl org tu..









lov nk pdm post tu tp rasa xberdaya, smpai ada kwn kelas ngaji lov tego

kenapa buat mcm tu?

utk apa? marah? ambk wuduk.. solat...

kenapa nk lwn tkdirnya Allah? bnda da jd kn..org tu mrh kite..

mgkin kite ada buat dosa..jd amarah org tu buat kite menangis..

buat kite rasa teruk, kite rasa rendah..

masa tu sape kite cari? Allah..ingt Allah byk2..


ingt sume tu sbagai pghapus dosa...

org yg mrh2 or maki hamun tu xde dosa pn..mgkin allah dtgkn dia

sbagai pghapus dosa utk kita sndiri..jd tenang la..

rasa bhgia, allah ada utk kite, allah pndg kite..

psl tu allah bg kite ujiannya..



pegi pdm balik sume tu, tgok da makin pnjg..makin mjdi2..

xbaik, bdosa...esok2 elok je nk masuk ke pintu syurga tpkse tunggu org

tu sbb nk mntk maaf dkt dia..xtahu berapa lama lg kne tunggu..



Ya Allah, masa tu rasa malu sgt....malu dkt kwn tu..malu dkt Allah

malu pd diri sndiri...dugaan kecik mcm ni pn aku huru hara kan..

kcik mcm ni pn xboleh nk thn...

tros lov g pdm post tu..senyum...maafkn org tu dlm ati..



dgn kuasa allah esok lusa tu, org tu mntk maaf dkt lov

alhamdulilllah....hahah rasa mcm kelakar pn ada..

tp da belajar sesuatu dr perkara ni..


hrp2 korang pn xbuat mcm lov ni..

kalo mrh ke, rasa xpuas hati, rasa ingin tahu...

sabar...tenang...or tnye sndiri pd org tu...jgn dgr cite org laen..

doa pd allah...yg baik tu dtgnya dari allah


kalo yg buruk tu adalah dr kite sndiri...kite ada buat dosa,

kite ada buat silap, ada sakitkn ati kwn2..

sakitkn ati ibu ayh, adek2..jiran2..

kdg2 tnpa kita sedar....jd semua bnda2 buruk yg dtg tu..utk sedarkn kite..

utk kurang kn beban dosa kite smntra kt dunia ni..in sya allah


then setiap kali lps solat, jgn lupa doakan utk semua,

ibu ayh, nabi kite, diri kite, ank2, suami isteri, jiran2. guru2

kwn2..yg knl xknl, yg rpt xrpt..musuh..da semua umat islam..

kite ni bersaudara...cuma ada yg berada dilandasan..

ada yg sedar, ada yg tidak sedar...


sbagai mnusia kalo kite xdidik ati ni...dia akn bwk kite jauh mengikut dunia

dunia ni smntara...dunia ni pentas...semua lakonan kcuali mereka2 yg 

beriman kpd Allah..


haiz jgn mrh pulak...mcm kne dgr ceramah pulak sume arini..

ini dr kisah lov sndiri..bnda baik kite jdkn teladan..yg buruk jdkn smpadan..



papai~~






Tiada ulasan:

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang