JOM TERJAH~

Rabu, 3 Disember 2014

PESAN KU.. T_T




Assalammualaikum,

haip2...haluuu...


lov ingin berbicara..berpesan..

TOLONG tolong n tolong.. 

tlg la biarkan n jgn gngu org yg lakukan kebaikan, yg sebarkan kebaikan

sedangkan kita xboleh buat semua tu mcm yg dia lakukan..


kite jgn rasa hina, jgn rasa benci or nk  fitnah2 org tu prasan bgos or prasaan baik

n mcm2 lg bila ada org tu xkena dgn kita..or kite pns ati je tgok org tu yg cuba brusaha

mjadi seseorg yg lebih baik dari ari ke ari..kenapa la dgn kita ni..

doakan la dia..automatik doa itu juga akn berbalik utk kite juga..

pcaya lah..


psl tu kite dilarang doa yg tidak elok, or yg bukan2 utk org laen..

coz kite bimbang bnda2 tu akn berbalik pd kite mcm boomerang..

kdg2 bkn kite yg kne doa tu, tp mgkin ibu ayh, suami isteri, ank..

kite xsedar2 lagi..





kita jgn lupa bsgka baik, org tu mgkin setiap solatnya mendoakan kita..

jgn lupa utk usehe diri sndiri utk mjadi lebih baik dr sebelumnya..

buat semua bnda2 negatif, jauhkan diri..

n pcayalah kalo bnda tu baik utk kita, Allah akn dtgkn ianya semula utk kita

bila kite buang bnda2 negatif, pkara2 positif pula akn dtg..

belajar utk lepaskan...belajar mengalah.. 


jgn kita jauhkan diri, teruskan ngn perangai n sifat lama..ubah diri..

ubah hati..lawan ati n perasaan..byk2 ingt pd allah..

bykkn bkwn dgn mereka2 yg positif..mereka2 yg soleh solehah

mereka2 yg byk mengaji, mnimba ilmu kerana allah..

bcmpo dgn org baik2 


jgn pikir utk mjauhkan diri, jgn pkir apa orang laen kata...

pikir n niat..aku buat ni kerana mu ya allah..

bantu aku, teguhkn ati ku..

kuatkan imanku..

yg penting jgn tinggal solat...



sesungguh nya solat tu mencegah kita dr melakukan kmungkaran

pd sape2 pn tmasuk diri kita sndiri..


jgn pikir or  buat andaian sndiri..

ahh aku da mmg cmni..mmg jht, mmg da byk dosa..bio la aku mcm ni..

JANGAN SESEKALI BUAT MCM TU..


ingt, org yg soleh solehah, org2 beriman pn adalah mereka2 yg pernah melakukan

DOSA..

manusia ni adalah pendosa..setiap saat mlakukan dosa..

kita yg da byk buat dosa xmustahil utk mjadi org yg lebih baik dari ari ini..

jgn sesekali hina or mbnci mereka2 yg kurang dari kita...

baik dari segi ilmu, ibdhnya, n mcm2 lg..


kerana satu2 pkara, ibadah itu hnya allah shja yg tahu

sbesar mn keberkatannya...pahalanya..hnya allah yg tntukan segalanya..

tidak tntu lg org2 yg kuat ibdh akn msuk syurga..

namun semua maseh n trus berusaha utk itu..
 

lov bkn la.. seorang pendakwah, lov maseh belajar n byk lg kne bljr..

lov juga masih bjuang ke arah itu..jauh lg perjalanan lov..

semoga sempat n diberi kesempatan..

lov boleh kongsikan apa yg lov tahu je..apa yg lov da belajar..


in sya allah..

 

 


*kenapa bila ada mslh je ingt allah

*kenapa bila kehilangan je ingt allah

*jgn ilang pedoman dgn ksibukan dunia

*dunia umpama pnjara bg mereka yg beriman

*bg mereka yg  tahu dunia ini akn melalaikn..

*mereka yg memilih dunia akn mndpt dunia..

*mereka yg pilih akhirat akn dpt kedua2nya..dunia n akhrt...

*maka beriman dan beramal lah..




Selasa, 2 Disember 2014

APA STATUS KORANG DI LAMAN SOSIAL



Assalammualaikum,

helo2, selalu x korang lepaskan perasaan marah kt fb ke insta ke 

apa2 je la yg sume org bole nmpk, bca n komen..



aisyo, lov xsuke la org yg lepaskan marah dgn laman2 sosial mcm tu..

selalu tgok org buat..diri sndiri rasa mcm ehh xpyh la smpai mcm tu

nape ko nk bg tau sume org ke org tu jht, org tu slh,

btol ke ko pasti org tu buat slh mcm tu..or kata2 yg macam tu..


tp bru2 ni lov yg buat...aishh apa la nk jd ngn lov ni..

mrh punyer psl sampai lov tulis kt lmn tu, 

walopn xrujuk nama org tu, semua org tahu siapa yg lov mksudkn tu..

semua org kenal...hahahah..


bile sume org komen, org chat psl bnda tu

lov rasa bersalah pulak, psl bnda yg lov tulis tu sume org dok kutuk dia..

myb mmg perangai dia mcm tu sampai sume org knl

tp kalo da smpai sume org bckp psl org tu...berdosa lov cipta 

n timbulkn lebih byk lg fitnah psl org tu..









lov nk pdm post tu tp rasa xberdaya, smpai ada kwn kelas ngaji lov tego

kenapa buat mcm tu?

utk apa? marah? ambk wuduk.. solat...

kenapa nk lwn tkdirnya Allah? bnda da jd kn..org tu mrh kite..

mgkin kite ada buat dosa..jd amarah org tu buat kite menangis..

buat kite rasa teruk, kite rasa rendah..

masa tu sape kite cari? Allah..ingt Allah byk2..


ingt sume tu sbagai pghapus dosa...

org yg mrh2 or maki hamun tu xde dosa pn..mgkin allah dtgkn dia

sbagai pghapus dosa utk kita sndiri..jd tenang la..

rasa bhgia, allah ada utk kite, allah pndg kite..

psl tu allah bg kite ujiannya..



pegi pdm balik sume tu, tgok da makin pnjg..makin mjdi2..

xbaik, bdosa...esok2 elok je nk masuk ke pintu syurga tpkse tunggu org

tu sbb nk mntk maaf dkt dia..xtahu berapa lama lg kne tunggu..



Ya Allah, masa tu rasa malu sgt....malu dkt kwn tu..malu dkt Allah

malu pd diri sndiri...dugaan kecik mcm ni pn aku huru hara kan..

kcik mcm ni pn xboleh nk thn...

tros lov g pdm post tu..senyum...maafkn org tu dlm ati..



dgn kuasa allah esok lusa tu, org tu mntk maaf dkt lov

alhamdulilllah....hahah rasa mcm kelakar pn ada..

tp da belajar sesuatu dr perkara ni..


hrp2 korang pn xbuat mcm lov ni..

kalo mrh ke, rasa xpuas hati, rasa ingin tahu...

sabar...tenang...or tnye sndiri pd org tu...jgn dgr cite org laen..

doa pd allah...yg baik tu dtgnya dari allah


kalo yg buruk tu adalah dr kite sndiri...kite ada buat dosa,

kite ada buat silap, ada sakitkn ati kwn2..

sakitkn ati ibu ayh, adek2..jiran2..

kdg2 tnpa kita sedar....jd semua bnda2 buruk yg dtg tu..utk sedarkn kite..

utk kurang kn beban dosa kite smntra kt dunia ni..in sya allah


then setiap kali lps solat, jgn lupa doakan utk semua,

ibu ayh, nabi kite, diri kite, ank2, suami isteri, jiran2. guru2

kwn2..yg knl xknl, yg rpt xrpt..musuh..da semua umat islam..

kite ni bersaudara...cuma ada yg berada dilandasan..

ada yg sedar, ada yg tidak sedar...


sbagai mnusia kalo kite xdidik ati ni...dia akn bwk kite jauh mengikut dunia

dunia ni smntara...dunia ni pentas...semua lakonan kcuali mereka2 yg 

beriman kpd Allah..


haiz jgn mrh pulak...mcm kne dgr ceramah pulak sume arini..

ini dr kisah lov sndiri..bnda baik kite jdkn teladan..yg buruk jdkn smpadan..



papai~~






Isnin, 1 Disember 2014

KITA KETUA BIDADARI D' SYURGA



Assalammualaikum,

hai sume, blog yg xpopiler ni di reka dlu utk luahan perasaan

utk luahkan semua yg tbuku dihati, jd bhn mcipta sejarah sndiri

prjalanan diri..


xsgka da ada rmai pngikut stiap cerita2 yg ado..walpn xberape best..

pendek kata mmg xbest kot..hoho

terima kasih korang..syg korang ketat2 



nk cite ni..
 
duduk2 mnum satu pg coti tu ngn en. suami d sbuah gerai..

kami berbual2 cerita2 yg kelakar..sedih, rncngn hari2 seterusnya..

tibe2 lalu seorang wanita bertudung labuh dan bepurdah..

duduk dimeja sbelah

entah kenapa mata ni xboleh lekang utk lihat wajahnya..

walopn terlindung sepenuhnya..yg nmpk hnya mata yg cantik..


cantik sungguh mata2 wanita yg berpurdah..seolah2 bsinar2.

dia dtg dgn kwn2 wanita juga..kwn2nya 3 - 4 org yg juga btudung labuh..

.tibe time mkn, dia pn mkn..pelan2 dia selak purdahnya

kwn2 berbual dan tertawa..tp mereka dan dia laen skali..

nmpk dia tertawa tp tiada kedengaran

suara lunak mnjenya..




abg tnye, nape tgok org cmtu..jgn la tgok malu dia nti..

baru prasan xberbual2 lg ngn en suami mcm mule2 dtg td..

coz phatian tertumpu pd wanita tu..dlm ati allah je yg tahu

betapa lov teringin sgt nk pakai tudung labuh mcm tu,

siap berpurdah lg...ketawa sopan je, tnpa suara..

-lov ktawa da la mcm katon, kuat plk tu- haizz

wahh indahnya kalo boleh jd mcm tu...cmburu betul rasa di hati..


smpai kesudah lov phatikan dia..bile dia n kwn2nya da hbs mkn tu

seolah2 dia perasan lov asyk pndg dia..dia lalu sbela lov, senyum

n anggukkn kepalanya...

mmg la xnmpk dia snyum.. tp boleh tgok kt mata dia yg mesra n cantik tu..

Ya allah rasa mcm da jatuh cinta pulak..

kalo lov lelaki lov da ikut dia tnye kt mana dia tinggal..nk dtg meminang..lol



en suami gelakkan je pangai lov ni..tgok dia pn tahu sygg tgokkn dia..

mudah mudahan katanya...

lov ni jht lg...byk lg buat dosa...tudung da labuh tp nk labuh lg.. 

mcm wanita tu..



seindah2 nya perhiasan dunia adalah wanita yg solehah..

wanita tu mcm bidadari ..cantik...serius waloopn xnmpk..

tp mcm boleh nmpk ngn mata hati..terkesima..

mcm mimpi..lol


korang2 sume doakan lov..lov pn doakan korang sume..kite sume

agar dpt satu masa nti..diberi ksmpatan utk mjadi wanita solehah, wanita yg beriman

wanita yg mnjaga auratnya dgn sepenuhnya..

sblm kite mnutup mata kmbali kpdNya...


kite2 ni kan ketua bidadari2 kt syurga nti..

semoga kite diberi kesempatan tu di bumi ni lg..n dijauhkan dr sgala

ksilapan n kjhtn..

kan? kan?



tat's all for nw..



papai..


LUAHAN APA LAGI NI..



Assalammualaikum,


Hello hello sume...sape yg ada kt cni? urh? xde org? T_T

da xde sape lg nk jenguk blog ni lagi..huaaaaaa

:P


aiyo lov sebulan sekali baru dpt hapdet blog kn..trok btol..

byk sgt ksulitan yg dihadapi..hahah mcm keje menteri2 plk..

-sedangkan org gaji je-


nk tau cite x? xnk sudah.. :P

nk cite jgk la..hahaha..nk luahkan jgk..

kn lov da tuko kje baru skrg ni jga stor plk..

stor beso2 bkn stor kecik2..

so byk gile keje n tnggugjwb tu da jd beso..berat berat..

rsa mcm nk menangis...

walopn da mmg bkali2 menanges spnjg urus stor ni..


 kje berat tu bole thn lg, tp xde la berat sgt memandangkan ada partner

yg ada n slalu tlg2..alhamdulillah ada gak kwn..


yg xthn tu mental breakdown, tekanan 

tekanan nk buat laporan, tekanan org oder brg,

pengeluaran, penerimaan..jd lg susah..

memandangkn skrg ni da guna sistem..

walopn manual guna jgk..tp kite kne balance kn manual ngn sistem..

payah kot..


walopn sbenarnya kalo dilihat scara logiknya guna sistem 

yg canggih akn memudahkan tp sbenarnya byk lg mslh ngn sistem ni..
 


dgn pgawai2 yg maseh xberapa nk fhm guna sistem

jd mslh2 tu tebeban kt kite slaku pgawai stor ni..kite yg mhon

kite yg sahkn, kite yg terima, kite yg klua..semua kite..

aisyoooo mental ok...


dtg plk hjg2 tahun mcm ni...laporan, odit sume dtg serentak..

terseksa, nk jwb kt odit, nk jwb kt bos, TEKANAN!!!

dpt plak stor cwgn lain or negeri laen rekod sume cantik2..

rekod kite xberapa nk cantik...haaa TEKONO lagi...

sila sediakan jwpn or pikir 2 -3x nk terjun kolam ke nk jwb

sambil kne lambung masuk parit..hahaha

GNZ X?


sape2 pernah buat stor, urus stor tu tahu la kot..tekanan n seksanya

mcmn..lagipun lov maseh baru jgk

kalo nk kira2 tdbir stor alatulis dlu apela sgt...stor kecik2..

brg kecik2..murah2..

bila da jga stor utama ni brg sume mhl2..bhrga, 

sume org nk, susah nk sekat n kontrol kalo x btol2..


lov baru je jga stor utama ni, start pn dlm februari tahun ni..

baru beberapa bulan je, tp da kne tnggung mcm 4 - 5 tahun punyer kje

kertas keje, soklan2 cepu emas, soal jwb ngn pngguna, 

maki hamun pihak atasan..

owhhh sabooo mmg kne byk2.. kalo x mmg nk brenti je..


hahaha tertekan punyer psl.. :P


alhamdulillah da masuk disember ni rasa2nya

da ok sket, rasa2 nya da boleh handle,

lagipn sume odit2 da hbs masuk..seksa da lps

rasa2 nya pn da tahu mcmn nk nipu sistem lps2 ni..lol

-jgn bgtau sape2- :P


aritu masuk pertandingan yg julung2 kalinya diadakan

lwn jbtn2 negeri tp xde rezki kot...xde apa2 khabar berita pn..

ala xpe, kite da usehe sebaik mungkin utk mmberikn yg terbaik

lagipn lov pn baru je dok stor ni,


kalo kalah tu logik la, org baru nk lwn org lama kan..mn boleh..

kalo menang tu magic la plk kan...maseh baru sgt lg..

tp myb xde rezki..xpe2 kite bntding utk tahun dpn..mgkin ada rezki kite plk

mana tahu kan..

-ayt sedapkn ati sndiri-



ok la, nti kite smbung story2 lg hoke..

papai..




 
 

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang