JOM TERJAH~

Selasa, 31 Disember 2013

ASYIK LAH MENGHILANG..BORED..



Assalammualaikum,

lps beberapa bulan baru jumpa lov kn...huwaaaaaa

lov pn mcm da ilang smngt je..yela ilang smngt nk berblog..T_T


lov jatuh sakit, teruk sgt, demam xhenti2,

batuk kuat yg berterusan lebih sebulan, lov byk cuti n mc kerja..

erm tak tahu apa nasib lov skrg..hahahaha

-btol2 da mcm org bputus asa rite?-


selama masa sakit ni lov dah pergi ke 2 buah klinik kerajaan, 

2 buah klinik swsta, 1 hsptl..lol

result?? xde apa2 mgkin jgkitan paru2..dpt ubt batuk n panadol..
  
sampai awl disember.. lov g kinik gov lg..n sound dote..lol sound ke?


lov kata

 " dokte saya sakit apa ni? dah lama sangat saya sakit..

tolonglah dokte bg saya ubt kuat siket ke..

lama2 saya boleh kne buang kerja dokte.."..



dokte tu gelak je..coz da biasa lov cek dgn dia...last2 dia mntk 

buat pemeriksaan utk tibi..TIBI??

n now stlh beberapa mngu buat pmeriksaan ksihatan

hntr ujian darah, x-ray, kahak n suntikan pd kulit

resultnya akn klua pd isnin ni...uwaaaa lama btol tunguu 


da tension sgt2. ni..batok ni mcm xboleh brenti..xde kahak langsung

berdarah pn tidak...tp kuat gile..boleh tcabot sume usus2 perut ni..

bole tekenceng2 dibuatnya..


seach psl tibi, terkejut lov...pnykt ni boleh bwa kematian...T_T

baru je buat pemeriksaan tb, kwn2 pn da mula mjao diri..

mcm takot2 je diorg nk dkt ngn lov..terasa tau..

takpelah, myb diorg cuma bhati2..tibi mmg boleh berjangkit..

T_T


doa kn lov ye,  mgkin lps2 ni lov akn bcuti pnjg dr mnulis kt blog ni

sedeyh...




eh lupa nk ckp...SELAMAT TAHUN BARU 2014 semua...

azam thn baru :


  • nk jadi seorg istri yg solehah

  • nk jd seorg ibu yg lebih btgungjwb

  • nk jd sorg ank yg memudahkn / mgembirakn org tuanya

  • nk jd seorg kakak yg sntiasa ada utk adik2 nya

  • nk jd seorg pekerja yg lebih komited n bdedikasi

  • nk jd seorg kwn yg setia

  • nk jd seorg hamba yg taat

  • xnk ponteng kelas mngaji lg..

  • nk turunkn berat bdn! hahaha 
 
  • nk hapdet blog skurang2nya 1x seminggu...ehehee kalo boleh..

hrp2 result lov dpt isnin mgu dpn ok...till we meet again..bye2..


Isnin, 2 Disember 2013

KOMIK PELAYAN RAHSIA - WASHIO MIE


  Lov rasa or mmg lov ada byk cerita2 dari Washio Mie..

kebanyakkannya adalah berlatarbelakang cerita2 cafe..

pelajar2 yg bkerja sambilan di cafe..

kisah2 cinta yang cute2

antara lain, gambar-gambar dari cerita washio mie juga menarik 

ada pelbagai, setiap watak tidak sama cara lukisannya..

dan setiap gerakan seolah-olah hidup dlm setiap bukunya..

setiap cerita di ceritakan dgn terperinci

so bila bca mmg syok je...hahahaha -verangan-

xrugi lov simpan setiap koleksi dari washio mie..

walopun hampir kesemua cerita2 nya berkonsepkan cafe

setiap cerita dari satu cerita mmg berlainan

so g dptkan k.. :P

 


brp cerita washio mie lov ada??? jap2 nk kira...


1 2 3 4 5 6...errrrr


byk la...nanti korang kira sendirilah.. :P



 

KOMIK 24 WARNA - CHIBA KOZUE

 


 Hari pertama Nanaka menjejakkan kaki ke sekolah tinggi/menengah

dia telah berselisih dengan seorang pelajar lelaki yang bajunya kotor dilumuri cat

entah kenapa dia boleh jatuh cinta dengan mamat tu pada pandangan pertama..


pelajar lelaki tu seorang senior yg meminati kelas seni lukis

seorang yang macam takde perasaan..leka dlm dunianya sendiri

Nanaka ni macam bertepuk sebelah tangan je..mcm dia je yg terhegeh2 

kat mamat tu..


tp layanan, renungan, dan sikap yang ditunjukkan umpama suka

namun sukar untuk dibaca. tiba2 boleh berubah..

disamping makan hati ada seorang lagi pelajar senior yang juga

kwn baik mamat tadi yg mengambil berat akan diri Nanaka


walopun Nanaka sikit pun xde perasaan kt senior sorang lagi ni

yg teruknya si Nanaka ni yg terpaksa mencari, mencungkil perasaan

mamat yg xde perasaan tu..lebih byk mkn hati si Nanaka ni

btw mcm mcm biase lah... hppy ending

cuma xmcm cerita cinta biasa yg lov baca...mmg mcm kayu je mamat ni..

lol



ok la..itu pendapat lov, korang nk tahu apa yg batu, apa yg kayu

korang bca sndiri..hahahahaha


tat's all.. papai..











KOMIK DESIR-DESIR SAKURA


Komik Desir-desir Sakura ni best, komik ni berlatarbelakangkan musim bunga sakura

penulis mahu cerita ini membawa keceriaan pd pembaca sama

seperti kembang dan cerianya musim bunga


komik ni bmula dengan watak seorang gadis yg bnama Satsuki, yang terpaksa 

btgunggjawab mjaga adik beradiknya seramai 6 orang

hidupnya mjadi sedemikian setelah kematian ibunya.

ayahnya pula cuma ada sebuah syarikat kecil yang hampir2 muflis


kerana tertekan dgn masalah kewangan, timbul salah fhm

antara Satsuki dgn ayahnya, Satsuki bertindak melarikan diri dari rumah

dan dia terjumpa seorang pemuda/rakan persekolahan/anak orang kaya/

kerana terlalu sedih Satsuki terima je pelawaan pemuda tu

 utk dia mnumpang dirumahnya


bermula dari ctu, bermacam2 perkara terjadi dirumahnya, adik beradiknya,

ayahnya, pemuda itu dan keluarganya, dan Satsuki sndiri.

sehingga pd satu masa mereka sudah jatuh cinta

 

so... nak tahu kisahnya kenalah beli kan?

at last mzt la pghujung kisah yg ceria..

n diingatkan sekali lagi..dan lagi dan lagi.. ini semua kisah komik

kita tak boleh lah nak samakan dengan khidupan harian

lagi2 kisah2 ini ditulis oleh penulis2 jepun

kita ni orang islam, ada adat n pantang larangnya dari segi pergualan

n peradaban..


cerita ni utk suka-suka..jgn berangan nk jd cmni pulak..thehee..

yg baik jadikan pngajaran, yg buruk jdkn sempadan..



 
 

Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang