JOM TERJAH~

Isnin, 20 Mei 2013

KAMI GI BERMANDI MANDA DI SG. CONGKAK




Assalammualaikum,

sudah lama lov  wit pwincess rancang nk g sungai congkak, hulu langat

 tapi bende2 mcm ni kalo kita rancang mmg xkn jadi..


so smlm oleh kerana ada satu kelas lov dibatalkan

tros kami ajk abg g hulu langat...

msk2 nsk lmk, smbal udg, aym goreng brempah, telo rebos

kuih seri muka kakak ipo, n jajan utk budak2..

sempat lg g umah kak ipo ambk ank2 dia..


ramai lg meriah..hohoho


bkn ramai mane pon tp berlima je kami ni..tehehe



 seorg pembaca komik tegar xkn tinggalkan komiknya

walo dimana pn berada..wakakaka

syok dok dlm utan, bca komik seram...wahahaha




cantek kan?
 







ok tat's all, laen2 gambar adalah brunsur peribadi..-gatai-

keseronokan yg xterhingga,

ank2 pun da mengigil2 ksjokan baru kami pulang...


alhamdulillah bekalan pun semuanya hbs sebelum kami pulang...

laen kali kami dtg lagi ye...


papai keindahan alm..kebtulan pd ari kami g berkelah ni

adalah ari yg terpanas katanya..

tp kami xrasa apa2 la coz dok berendam.. :P



papai...c u again..nxt time..muah!






SELAMAT HARI IBU, UMI..




Assalammualaikum,

Selalu pwincess balik sekolah abuyanya yg akn jemput

tp petang tu hari ujan pulak..


malas betul lov nak meredah ke tgh2 jem tu...

selalu lov balik ikut jln lain..ermmmm

tpksa jugak coz kesian pulak dengan sikecik tu basah plak nnti


sudah la lov kena menunggu sejam utk ambil dia,

semua org sudah keluar dia terhegeh2 pulak berjalan..geram betul lov


masuk2 kereta, tros dihulurnya satu kotak kecil

"selamat hari ibu, umi..."

tersengeh2 dia mghulurkannya..

msa tu lov dah ati pns...hahahaha

yela org balik kerja kan penat, tempuh jem lg, mnunggu sejam lg,


dia plk keluar lmbt lg...mana tak geram?


tros kene sembur..

"ni apa benda ni? umi abuya bg duit suruh beli makanan

bukan mainan or benda yg bukan2..fhm x?"


dia buat xpeduli je..myb tak tahu umi nya tgh mrhkan dia..

"ala umi bukak lah dulu, tengok apa dekat dlm ni..adik beli ni utk

selamat hari ibu"


gerammmm sgt lov, dah la org tgh memandu dia pulak

sebok suruh lov bukak kotak kecil tu...

lov ambik kotak tu, terus lov letak dlm box kt tgh2 tu..

terdiam dia...kejap tu muncung je...


"cikgu yg jual, adik tengok semua org beli...

diorg kata ada hari ibu...adik kan ada umi...adik ingat

umi gembira bila adik bg hadiah hari ibu tu..."


ngomelnya sendiri...lov tumpukn pd pemanduan..

yela org bukan terel beno memandu..kne bg 100% tumpuan kn..

kjp tu senyap je...rupa2nya dah tertdo..lol


tgok wjh dia yg kcik tu, comotnya, comelnya...

kecian pulak ank aku ni...niat hatinya untuk buat uminya gembira..

haiz...takpe2 nanti sampai rumah cuba pujuk pulak...dah jadi keje..


sampai2 je rumah, lov kejutkan dia...terus dia bukak box tu..dibawanya masuk..

masuk2 je rumah lov tnya..

"mana box kecik td tu dik? 

"box apa? kan umi xnk...adik nak buang.." 


haizz.... geram betullah dgn budak ni...perangai siapa lah diikutnya ni

-mak dia jugak lah kan-


kmudian abuya nya bertanya "kenapa ni dik? ada apa?

dia jwb,

"umi tu, adik nak sambut hari ibu untuk umi...tp umi mrh2 adik

adik dah beli hadiah umi taknak pulak...apalah umi ni"

"adik simpan duit adik utk belikan umi hadiah ni.."  mengadu dkt abuyanya


ati btmbh pns, lov buat xtahu je...tros g bersih2kn diri then bersolat..


lps solat, dia cuba utk mengelak2 dari lov..lov perasan tu..

lov thn dia,

"umi bkn mrh apa dik, bkn umi xterima, tp ari ni je ke hari ibu?

sepatutnya hari ibu tu adalah pada setiap hari adik celikkan mata

pada setiap pg, setiap saat, setiap minit dlm hidup adik..

itulah hari ibu,


ckup sebuah ucapan, xperlu nk thn2 perut dari mkn

coz nk simpan duit bli hadiah utk umi mcm ni...

besar ke hadiah ni? mhl ke? bagus ke utk umi? 

boleh ke hadiah ni thn utk selama2 nya? tak boleh kan....


dah, g solat...then doakan utk umi..itu hadiah terbaik dlm dunia ni..

terus lov ke dapur..terasa sedih pula..teringat semua ibu2 yg prnh hdir dlm diri ini


lps solat pwincess dtg ke dapo, dihulurnya kotak tu lg...

dia kata,

"memang lah setiap hari hari ibu, kan setiap ari adik balik

adik picit umi, kdg2 adik tarik rmbut umi, adik tolong umi,

mula2 adik xnk beli, tp nanti kalau semua org semua ibu2

dpt hadiah, umi tengok umi sedih...nti umi ingat adik xsyg umi..

psl tu adik belikan jugak.."


"yela, trima kasih dek, nanti umi pakai ye.."




meleleh air mata ni, budak ni kalo bercakap mgalahkan org tua...

dlm kata2 budak kecik ni ada juga kbenarannya..

walopun sbenarnya 2 minggu lg hari ibu...hahahaa sabar ajela..


SELAMAT HARI IBU...

IBU ADALAH GURU TERBAIK DIDUNIA NI..


SELAMAT HARI IBU, MAK...


SELAMAT HARI IBU BUAT SEMUA IBU-IBU DIDUNIA NI.. 

                   
                        




Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang