JOM TERJAH~

Khamis, 26 April 2012

PESTA BUKU ANTARABANGSA 2012



Semua orang da tau kn,

kain rentang, iklan, banner n mcm2 lagi la iklan pasal

 
PESTA BUKU ANTARABANGSA 2012 ni..


sebagai seorang penggile komik gempakstarz

haruslah disitu utk lov mengejar mereka2 GEMPAKSTARZ ini walopun dimana

mereka berada..hohohoho

-ayt bodek-


lov ingt nk g hari sbtu ni, jumpe disana disana disana disana.. >...<

soso sape2 yg gile mcm lov ini apa yg lov dpt kongsikn..

cekkitdaod!!!




ada juger sesi autograf, da 2x lov pegi ada kartunis tgh sain2 komek diorg..

tp nta, xberminat nk pegi berebut2 tu..

tgok2, cenyum2, intai2 je kartunis2 yg comel2 tu..hihihhi

i kan pemalu.. :P


pssst : lgpun yg brebot2 nk sain kartunis tu sume dak2 skola..dak2 remaja..




kalo lov la yg g brator agk2 tepengsan doplo kali kartunis tu.. :P



mcm tahun lps, kite diberi senarai komek, so kite cume pangkah je yg mn kite nk.. tp

lov cume tanda 1-2 je.. then bile tibe kt kaunter tu..staf2 tu tnya..


**************************************

staff g-starz : ini je ke kak?

lov : haaa ini je dek..yg lain2 dah ada.. -mmg dlm senarai tu sume lov da ada-

staff g-starz : hishh mana boleh semua da ada...akak beli ni utk sape? adek ye?

cuba akak kol adek akak tu tnye btol2..bli byk2 skali senang ada diskaun time2 ni..

lov : -dlm ati terbakau, utk adek dia kata? apa aku da tua2 ni xble bca komek ke?-

***************************************


miahahahaha..papepun thun ni nk pegi lg..korang nk kirim ke?

ke kite jumpe disana..



btw, sape2 yg nk bwk ank tu......kalo rasa nk bwk diorg nk bg diorg hav fun..

pastikan korang cume bwk kt area2 utk knk2 shaja...jgn bwk diorg merata2..

mampuih penat ank ko, kang da meroyan2 kt ctu ko jgk yg malu,

ko jgk yg pnt kan..



n search la utk pastikn pelan lantai bku2 kegemaran korang tu utk

memudahkan lg perjalanan.. mcm lov skunk ni..



TO MY GEMPAKSTARZ...BWKLAH GIFT2 YG BYK UTK PMINAT..

ARI TU LOV XDPT COZ DA HBS... SEDEYH TAO..




okela menceceh sampai dsni shja...

pnt ni, mguruskn bebudak frm slngor ni..tp ari ni dak2 slgor is d best!!!!

terimas di ats sokongan n kerjasama dari korang.. i lap biu... :P

-da lari topik-



SENTAP T_T



Peristiwa mlm tadi sebenarnya,

lov n abg xnk mkn mlm td.. so odw balik uma tu kami tapau nsk aym kfc buat pwincess

lps solat apa smua lov pn hidanglah nsk tu utk pwincess, ank dara lov.

**


lov pn dok dpn dia lyn dia mkn sambil nengok tb..

set nsk aym tu kn ada 2 ketol aym, nsk, air n sup..

dia da mkn2 tinggal lg sketol aym tu.. jom bca luahan ati lov.. :P

**


pwincess : adek xnk da aym tu..

umi : adek xnk? mkn lah.. hbskan..

pwincess : xnk, umi jgn usik plk adek nk bg abyh aym tu..

umi : ha oke tapelah nti abyh da hbs ngaji adek soh la dia mkn

**


-abyh nye pun keluar bilik-



pwincess : abyh, mknlah aym adek ni.. adek xnk

abyh : tapelah bg umi je.. abyh xnk..

pwincess : umi xnk, abyh mkn lah.. adek nk bg abyh je..

-tercengang lov dibuatnya-

**


abg : ayg mkn la yang, abg xnk..

lov : tapelah abg je mkn, ayg xnk.

abg : lah nape plak ni? -tros abg dok kt sbela-

lov : adek nk bg aym ni kt abg je, bkn umi dia.. -tros blah g mndi mlm2 buta-

**


dlm tgh mndi tu boleh lov menangis teresak2? ce bygkan..

bendanya bkn beso sgt pun, budak tu bkn tahu pun apa yg dia ckpkan..

dah mmg pwincess tu manja lebeyh ngn abyh dia nk buat lagu mn kan?

**


lov nta kenapa terasa sgt dihati, lama lov mndi.. sampai mata bengkak2..

bgkak bkn pasai dok berendam lelame, tp coz nanges.. hahahahaa

errrr, lov kua lps abg ckp dia nk kua g msjd..

**

lps siap2 sume lov dok dpn pc, xbleyh nk blajo.. lov maen game.. -sewel-

terbawak2 kan? emo btol lov mlm td..

pwincess xde apa2 perasaan, cume agk bengang sket ngn  lov

coz, rupa2nya masa lov mndi tu pwincess kne tocer ngn abyh nyer

**

da saket mata maen game, tros bareng kt katel tgok tb..

pwincess da oke kot dari mrhkn lov, tros dia ambk bntal bareng sbela lov..

tp lov xble nk control hati lov yg da sentap ngn apa yg pwincess ckp td..

**

nta kenapa lov rasa mcm org gaji plak, tetibe rasa dia xske xsyg kt umi dia ni

dlm mcm2 benda yg dia buat lov ble sbr..tp cara dia ckp mlm td tu..

aduhhhh sentap btol.. bygkan la sampai lov nanges2.

**

kikiki.. oke2 kite sambung oke..

then tgh bareng2 tu pwincess kjp2 tgok lov, myb dia pelik tgok lov xbckp ngn dia..

-lov kalo mrh mmg style diamkn diri je-

xboleh, rasa kesian..nk tgok dia..nk pelok dia.. tp bile tgok je dia

air mata lov ni asyk nk mlimpah ruah je..aduhhh trok btol..

sampai la da time dia nk tido tu dia bsuara.. slalunya umi dia yg tnye..

ni umi xbckp2 dia bukak mulot

"umii.. umi xbuatkan adek milo ke mlm ni? adek nk milo umi.."

**


mcm yg lov ckp td la..nta dtg dari mana perangai burok ni..air mata lov xbenti2 ngalir..

uwaaaaaaaaaaaaaaa

konon2 nk tunggu air mata kering coz xnk tunjuk kt pwincess yg lov nanges..

tp rupa2nya sampai lov tertido, sedo2 da pg...

sedeyh sgt xbuatkan dia air milo mlm td..kesian ank umi..maaf ye..

**

bgun awl pg ni, gsok bju, buatkn air utk abg n milo utk pwincess,

kjotkn dia, mcm biasa stiap pg..lps siap2 dia minum..mcm biasa..

but pg ni abg hntr lov g keje dulu coz lov n dak2 ofs ada bgkel kerja di luar..

**

dah salam2, lov cium n pelok pwincess, then beri salam lov belalu pegi..

dlm ati msa tu trasa mcm ada sesuatu yg xkene, tp xingt apa..tros je menonong g keje..

xlama lps tu abg msj,


"adek da smpai sekolah, td kt ofs dia tunggu je uminya tengok blkg..

nk babai katanya..tp umi xtengok pun..

abg ckp, umi terlupa tu, baru dia ajk abg pergi.."

**


Ya Allah, itulah benda yg aku terasa somethin xkena tadi.. dgn xsemena-mena

mengalir lagi air mata ni, lov xsengaja buat cmtu.. lov memang xde niat langsung..

coz mmg slalunya sebelum masuk lov mzt pusing babai dia, then baru dia bg abyh nya jln..

kesian sgt kt pwincess..

**

bukan lov berdendam dgn ank, xde niat langsung.. lgpun apa yg tjadi bkn slh dia..

pwincess tu baru 8tahun, xtahu apa benda yg dicakapkannya..

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

**

kenapa lov sentap, kenapa lov trasa sgt?

coz dlm idop ni, dari awl hingga akhr.. bila lov sygkn seseorg..sape2 ajelah kan..

lov akn syg sepenuh ati lov..but,

bile kite da syg org, kite xsedo diri..syg sebenau-benaunya sampai xingt diri..

akhirnya jd mangsa, akhir cerita, kita ni lah yg jht,

kite ni lah yg buruk, kite ni la yg kurang ajo, kita la si puaka tu..

**


kenapa sbelum2 ni xckp cmtu? kenapa awl2 xckp cmtu?

kenapa time ko nk mntk tolong, time nk luahkn perasaan ko, kata caci maki ko

ko xckp kita ni si puaka? si kurang ajo? hahahahahaha

**


so coz da slalu sgt jd cmni, lov da xpcaya org laen slain fmly lov 3 ketoi ni je..

but bile pwincess ckp bnda cmtu, lov da tbyg someone else yg mmg menyakitkn ati lov..

yg mnimbulkn kudis dlm ati ni..luka lama tu trasa bdrah oke..

**

eloo lov ni manusia, ada perasaan...sedalam mana pun lov cuba smbnyikan..

skuat mn pun lov gelak tawa, namun luka tu still ada..bila2 masa boleh bdrh..

**


time senang kite bsama, kenapa time susah.. time perlu buat 1 kputusan,

kite yg da byk bkorban ni yg pasti akn disingkirkan? -byk ke bkorban?- :P

itu perumpamaannya lah..

**


****




mood : rasa nk bwk diri ke tepi laot, nk mula menaip cerita cinta..cinta tragis~




v

v


ingt2 balik, insafi diri balik, itu semua ujian Allah s.w.t, bila da kena baru tau rasanya kan?

kalo xkena mslh tu, kita xkn brubahkan, brubah kearah yg lebih baek lg..

Alhamdulillah, terima kasih.

**
















Rabu, 25 April 2012

PATONG HAPE? AHH APA?




Assalammualaikum,

hish btol2 sgt mengganggu akl dan fikiran tau si pwincess ni..

sape lagik kalo bkn ank dara lov yg sorang tu..

balik2 sekolah, dia dok bebel2..

v

v

pwincess : umii tolongla adek nak jgk patong tu..adik tringin sgt

-si pwincess ni kalo bckp kalah org tua2-


umi : erm? patong ape lg ni? bkn abyh da xbg adek maen patong lg ke?


pwincess : ala ni boleh punya, dia xda kaki, tangan, dia comelllll sgt..


umi : haaa? patong hape yg xda kaki tangan ni? patong rosak ke hape?


pwincess : ala umi ni saje je.. adek tringin nak ada patung tu umi..patung telo nama dia


umi : aahh?? apa? patong hape?


pwincess : patong telo la umi,... penat la adek ckp ngn umi ni..


umi : lorh dah tu umi xphm adek ckp hape.. patong telo hape?

-mmg xble nk bygkan patong tu patung hape-


pwincess : ala umi niiiiii!! patung telo la umi, telo tahu tak telo?


umi : hish adek ni, umi tnya je da nk mrh2.. cuba ckp betul2..patung tu nama apa?

adek nmpk dkt mana? mcmn rupa dia?


abyh : ala yang, patung telo yg dia buat isi tnh liat msa dia kcik2 tu.. yg ayg mengamok2

bagai nk gila tu..


umi : erkkk oooooo patong tu yg umi tros lempor klua umah tu ke? lol

-baru tringat balik-


pwincess : aik? dulu2 masa adek kcik adek ada patong tu ke abyh?


abyh : adeeeeee adek tu kcik2 semua adaaa, tp xreti jaga.. umi blikn adek mcm2

sume adek rosakkn..last2 umi adek yg tension hbs sume dicampak nya..


pwincess : umi ni jht la, kenapa umi buang mainan adek?

-muka da sedeyh, mata da berair2-


umi : amboi2.. sedapnyer mulot..umi jht ye? yg adek tu xreti jga brg? umi bli mhl2

then bos abyh pun slalu bg mainan, adek tu yg xreti jga.. samada adek bg org..

or adek jahanamkan.. so tindakan trakhir mi adalah lempaukan..fhm?


abyh : hahahahahaaha :P


pwincess : adek yg rosakkn? patong telo tu pun ke?

umi : yeeeeee ingt senang ke nk carik bnde tu? bli kt penang totak..

pwincess : ala miiiii tolongla mi, adek nkkkkkk sgt patong tu..plis3..


umi : -diam dribu bhsa- + -dok pikir kt mn lg ada jual patong tu bdekatan cni-


pwincess : miiiii? mi dgr x mi? plis mi adek nakkk..


abyh : dah tu adek, g mndi..esok2 ada la tu..tau sgt umi ko tu..



uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mmg sgt2 menyentap!!!

abg lov pn tau pangai lov ni xske org bhrap cmtu..lebeyh2 lg fmly

aduhhhh manolah teman nk carik patung ni dgr kadar segera kt selangor ni weyh...

tulon2 kalo ada sesape yg tahu..


ni uh patongnyer..




patung ni ukiran kayu, yg slalu diukir dgn tgn bkn mesin oke..

patung ni slalu diukir dlm rupa bentuk seorang petani.. why petani ?

petani digambarkn sbgai s'org yg kuat bkerja demi keluarga yg dipikulnya..

psal tu patung ni slalu nya yg paling bso adalah ketua keluarga (ayh@ibu)

then dlm2 patung beso tu ada ahli keluarganya yg lain.. selalunya patung ni ada 7 ahli..

coz kata org jepun no.7 tu nombor bertuah.. -katanya la kan-

ala kalo korang nk tau lebeyh lnjut lagi carik la kt tenet ye..huhu

byk beno kalo nk diterangkn..  :P




 
puas da carik dlm tenet baru tau nama dia


MATRYOSHKA - patung ukiran tgn dari negara rusia upanya..hohoho

lov panggil patong telo je..

ala kan ada cita katon dia kt astro tu..

 

aahhh HIGGLYTOWN HEROES.. dia nengok cite ni kot..

hish budak2 skrg ni mcm2..

lov ske patong ni coz msa kcik2 dlo lov ske nengok DORAEMON

ada dlm satu episod tu si nobita ni memunggah mainan2 lama dia

then entah mcmn dia tjumpa patung telo mcm ni tapi rupa pahlawan jepun la..

nenek dia yg bg msa dia kcik2..patung semangat katanya..

patung tu kalo jato mcmn pun dia ttp akn bgun semula -bdiri balik-

so dlm khidupan ni walo jatoh byk mn pun kite ttp kne bgun semula mcm patong smngt tu..

lol -da lebeyh2 plk citenye-



so kalo ada kwn2 yg tahu psl patong ni, dijual kt mn? harga skali ke? tolongla bgtau ye..


trimas!~~~~




Selasa, 17 April 2012

BERI LALUAN~~ SALAM PERPISAHAN BUAT SAHABAT

 
Assalammualaikum, 

hehehe ye lov maseh dlm mood 'bercuti' dari mnules blog..

but nk buat entry ni KHAS buat seorang sahabat..


check it out!!

v


v


v


v


 v

13 April 2012 (Jumaat) kami satu geng ofs g jsco bkt raja

n celebrate di joni khas utk memba lov yg akn btukar jbtn pd isnin dpn,

so mmg xjgka pun kami akn ke joni ari tu,

mmg xde rncg apa2 pun smpena memba nk btukar ni

coz brita ptukaran tu pun kami dpt tahu scara TERKEJOT :p



so lps mkn balek ofs, ptg tu kami dok gelisah..

dlm ati.. xkn mkn aje kot? xkn xde adiah ke? munger ke? lol

membe kami sblm2 yg btuko pn ada adiah tau..

yela adiah utk kenang-kenangan..memori bsama..ceywa.. :P



dlm kol 4 1/2 masa tu kwn pakat g mrempet carik kek coklat..

khas utk membe ni...alhamdulillah dpt jgk dia carik..

so ni la kek tu..nmpk mcm simple je, tp rasa dia sdp..

keikhlasan, n kgembiraan kwn2...huhuh sedeyh..



 kek ni kecik comei je...tp cukup, semua dpt rasa...



 acara yg dnnti2 kn...punch kad t'akhir :P

cenyum zila...kao telah dibebaskan... >:P


so ni la pengantin memba yg akn btukar tu.. miss zila.. bkn mozilla oke..

acara potong kek...uwaaaaaaaaaaaaaa sedeyh tao..

 

 kak lia : nah suap sket, sket je tapi...jgn byk2..

zila : akak niiiiii...aku xsempat geget da tarek...


zila :  ala hbs kne pipi ni, baru pas mekap td...hbs la bedak aku...
 
kem : ape ko kibas2 ni zila? brabok la ko ni, nk bersen da haku ni
 
zila : habok hapa ko ni? tepong la..
 
kem : hbs la nombor2 ksygn aku ni...brabok buat dek si zila ni.
 
zila : sampai ati ko kem, syg nombor2 ko dari ako...
 
kem : heii mztila...  




ani : hahahaha direnjis2 dipilis...ditepung di la tawar...

hai tepung busuk kami tabur....buat mu si air mata..

zila : tolongggggggggggggggggggg, tolong haku kem

kem : kehkehkeh aku ble tolong nengok je zila weyh



oke inilah rupanya memba yg telah ditepung tawar..

-acara tepung menepung mmg telah diwarisi dari jaman bjaman-

ksian membe lawa2 nk balik dah jadi mcm udang celop tepong.. huhuhu

zila : dah la tu weyh, no kamera plis...


kami : owhh ko nak balik dah ke zila

zila : korang watpe lagi kat ctu?

kami : kami nak ucap bye2 la kt ko..xboleh ke?

zila : boleh tu boleh..tp lain mcm je aku tgok korang ni

kami : ala nti kami rindu kat ko nak ucap  gak buat kali t'akhir

 

zila : ala aku dah agak dah, benci lah ngn korang ni

ani : ala bucuk-bucuk intan payong...nak ambik lagi ni, tinggalkn separo utk kak lia

zila : dah la weyh, aku balik nk pegi paso ni...

 

ani : xdpt org moto pn boleh la zila

zila : weyh da la org tengok tu, dah la weyh..malu haku..

ani : ahhh aku xkira...aku nak jugak.lalalalalala

LOL



ps : sume pic2 n dialog kt ats telah disusun n diedit oleh pmilik blog

hnya utk suka2 shja, n telah mdpt kbenaran tuan punyer diri dlm kes ini :P

dihrp zila, ko tros sukses dmsa2 akn dtg... 

da bjaya nnti jgn lupe kwn2 lama kt cni, hntr2 mcd ke hape ke ye...

ampun dan maaf skali lagi dipinta...

smoga ko tros bjaya n hppy evr after...

amin~~


Rabu, 11 April 2012

LOV AMBIK DIPLOMA DI USM???


Assalamualaikum,

hye once again, jumpe di hari yg sama tp pd entry yg blainan..ehehe

erm baru je muncul stelah lama xon9 kn..tp tbe2 nk off untuk 2-3 buln ni..

agk poyo kan, tp itulah kbenarannya.


erm yeye salah satu sbb xsehat sgt2 skunk ni, then lg satu sbb of tis..

v

v

v


taraaaaaaaa...bcoz lov amek diploma kt USM  ni uh...wahahahah >:)

ASSALAMMUALAIKUM SAHABAT...


Assalammualaikum, 

Alhamdulillah hari ni merupakan hari ke 6 lov jatuh saket..lg.

smlm da mula boleh bgun, tu pun tpkse kuatkan diri 

mmg bjln tp rasa nya mcm sdg terbang je kan..hahaha

smlm ada exm IT kt INTAN, da gtl2 mohon kne la g kan

xg kang syg plak, tetibe tempah nama disenaraihitam apekehal plk kan..


Erm, dah lama rasanya xbukak blog ni, ape lg on9 kt mn2 tenet,

ofs? hampeh..dlu2 ble la kalo time2 rehat tu bukak2 blog kengkawan..

bca2 n komen sket2.. skunk lgsung xble da kne blok ngn batu blok.. lol

-mrh la tu-



Tahun ni mcm2 kejadian yg kesemuanya boleh lov katakan,

psl jatuh saket. start2 ngn pwincess demam sminggu,

lps tu lov plak 2 minggu... lps tu pwincess balek..



sedang2 pwincess nk baek tu dpt brita bpk kt kg plk masok spitall

n sampai skrg ni bpk xsht2 lg... lps tu abg jatuh saket dkt2 2week gak

until nw abg xsht2 lg, wlopun demam da kebah tp mata still merah

-kata org tua2 pns dlm-


then kalo da ank n suami tu saket, mmg xsah la kalo 

si isteri n ibu ni ambek saket tu kan.. heheeh

yela da kite yg menjaganyer...sket byk dpt gak..


tp mmg musim dmam skrg ni, lov langsung xkena asthma

tp dmam pns n saket mata..dmam da xda tp mata still bengkak lg..

dari ubt farmasi, ubt spital, ubt farmasi balik xbaek2..

dugaan besar ni..


lov doakan semua kwn2 lov, fmly, n semua saudara2 diluar sana

xdela dpt penyakit yg melarat2 cmni..xhenti2..kesian sgt tau..

bdn ni da rasa lemah sgt..mkn hape pun xrasa..payau je tekak ni..

korang byk2kan la mnum air mineral..

tp kalo da saket jgk tu anggap je dugaan dari Allah

kpd hamba yg disayangiNya..

-mgkin utk dihapuskn dosa2 kecil dgn saket ini, 

or mgkin ujian utk kuat ke x hambanya ktika dlm keadaan tidak bdaya dlm bribadah 

kpdNya-


-kite kena slalu bersangka baik kpd Pencipta kita kan-

pic? erm byk pic2 msa saket ni coz xde keje so asyk tgkp pic sndiri je

tp xde plak pakek tudungnya...so xble la nk dilotakkan kek cni..eheh

soriiiii...


erm rindu kat semua, xsbr2 nk g pantau blog kengkawan ..ehehe 

-pantau?- x_x    


-ayt xbape nk btol tu mgkin sbb ubt da tlalu byk msuk otak 


bye..


Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang