JOM TERJAH~

Sabtu, 25 Jun 2011

PESTA BUKU SELANGOR 2011


Siapa anak Selangor?

haa yg bukan anak Selangor pun tak mengapa
kite anak Malaysia so ble pakat ramai-ramai datang coz..

Negeri Selangor ada menganjurkan satu program atau gerakan membaca perdana


yang telahpun berlangsung dari 24 Jun sehingga 3 Julai 2011dari jam 10 pg hingga 9 mlm



di mana? di SACC - Shah Alam Convention Centre

ada pelbagai aktiviti menarik yang menanti

nak tahu apa aktivitinya?

buka je laman web ni :

hhtp://www.pestabukuselangor.my

@

www.ppas.gov.my




bermula ngn kempen berhenti sebentar dan membaca...
yang akan diadakan secara serentak diseluruh Negeri Selangor
pada jam 10.45 pg sehingga 11 pagi.. pada 26 Jun 2011


pelbagai acara seperti :


  • pertandingan menyanyi kanak-kanak,

  • pertandingan membaca
  • ceramah motivasi
  • bengkel kesihatan
  • pelancaran novel
  • bedah buku
  • grooming

dan macam-macam lagi!!!
bestkan..apa salahnya untuk pertama kali or sekian kalinya kite bawa anak, isteri,
suami, ibu bapa, adik, anak buah ke majlis seperti ini..




inilah dia wajah-wajah penganjur majlis ni...


so petang ni pada pukul 4 akan ada satu sesi bersama les copaque'


iaitu peminat upin ipin!!!!



anak-anak pasti gembira..


eh maseh sempat lagi kalau nk pergi ni.. jomlah!



selain itu, untuk pada penulis-penulis baik yang berdaftar atau tidak, profesional ke tidak,


penulis-penulis cerpen, penulis blog


pendek kata semua penulis di jemput untuk majlis ini pula...



ianya adalah percuma tapi cuma perlu daftarkan diri untuk persediaan makan minum sepanjang
perhimpunan ini nanti


kalau tidak silap lov ada sijil yang akan diberikan kepada
sesiapa yang menyertai aktiviti perhimpunan penulis ini..


lov berminat gile nk join tp da xsempat...


btw lov akan pergi kjp lagi... c u all kt sana k..


eh. marilah kite bersama-sama menjayakannya..


ianya sambutan hari ilmu..


semoga ilmu yang ada dapat dikongsi bersama..


selain dapat menambah ilmu baru yang lebih beharga..


JOM BACA!!



HARI TERBUKA



Semalam lov still kerja lagi walaupun abg dah siap-siap ambil cuti bukan cuti untuk pergi bercuti,
tapi cuti untuk hadiri Hari Terbuka sekolah pwincess


lov ambil setengah hari balik kol 3 pastu kami terus ke sekolah..
sekolah agama pagi tu jugak, lov xtau pun sekolah agama buat pada hari yang sama..
datang-datang pagi tu tengok ramai ibu bapa dan banyak kereta parking sana sini terus masuk kelas tanya cikgu..
cikgu kata "ye puan, hari ni ibu bapa kena datang ambil kad laporan pelajar"
malu betul lov dah la ramai ibu bapa lain, rasa geram pun ye jugak..
pwincess ni bila cikgu dia kasi surat untuk ibu bapa dia xpernah bagi kalau tidak ditanya..
terus lov duduk dengar penjelasan cikgu pasal pwincess..
sekolah agama? urmm agk kecundang dctu..
lov xsalahkan pwincess pun coz lov sendiri pun xbapa nk fhm bhsa arab ni..
so iyekan jela kata n nasihat dari cikgu..
walaupun cmtu kata cikgu, pwincess seorang yang rajin, ingin belajar, banyak bertanya, mendengar kata
cume kadang-kadang dia suka termenung termenung ataupun berangan.
cikgu pun xtahu nk kata apa.. urmm apalah masalah ank lov ni..


*********************************************

sekolah kebangsaan pula?

lama gak nk menunggu giliran coz orang memang ramai..
pwincess agk menyerlah di sekolah petang.. cikgunya pun kata prestasinya dah meningkat..

semualah kata2 pujian..
-yg boleh menyedapkan ati seorang ibu/bapa-
pwincess dpt 3a1b..no. 4/39.. b tu apa? haaa b.i lah apa lagi...
dia mmg mls nk blaja b.i... sbo ajela.. nxt time kne tingkatkn usaha oke my pwincess..

Khamis, 23 Jun 2011

GCB MC DONALDS KEMBALI!!!


hari ni balik2 dah xlarat nk buat apa pun,


kebetulan ari ni gaji plk tu,


so dgn mls msknyer.. ajk abg klua bli mkn mlm..


nnnn



TADAAAAA!!! :p


Grill Chicken Burger


ianya dah pun kembali! sedapsedapsedap..


memang sesuai ngn citarasa rkyt malaysia.. :P


yela btul coz ianya penuh ngn krim, lada hitam dan daun salad yg segar!


keunikan rasa ayam panggangnya memang memuaskan hati n perut gueh.. hehehe


GCB ni besar tau, ala cite byk xperlu korang pun dah try mende ni...


bg sape2 yg xtry lagi or blom prnh cuba pd sebelum2 ni... tnggu apa lagi?


jom2 g mc donald yg berhampiran...mls beratur? drive thru kan ada... hihih


dpt sekali mkn ni mmg puas ati dan boleh tergolek kekenyangan.. hahaha




so juicy...lada itam yg membuka selera... nyumnyum!!


alamak hbs suda... sedap mkn, perot happy senang ati... <3



pwincess mkn chessbege je...dia laen2 xlayan..


sebelum mkn bege dia mkn sundae with kentang goreng... dah selamat dlm perjalanan


ni plak abg punyer.. dia ni je kegemaran dia.. laen2 tadak..hohoho


ini mlm ana belanjes okes..!!


sume da kyng? tdo!! hihihi


OFIS LOV TERBAKAR, PWINCESS KAT DALAM

coz akan ada pemeriksaan dari pegawai atasan nnti,


kami geng2 ni pakat2 la nk dtg keje ari sbtu, mngu..


ari cuti nk kje so kne la bwk si kecik tu..


siap bekalan sume..


geng2 yg lain pun siap masak2 dari rumah dah mcm org nk g picnic kami ni..


mslh aircond pjbt ni dah lama dah sebenarnya..


dah ramai yg dtg n cuba btolkn aircond tp sume xbejaya..


nta mcmn ada brg lov tertinggal kt pjbt ats..


so pesan kt pwincess dok ofs bwh diam2.. mi dia nk naek ats jap..


dia pun oke je..


btw bila da naek tu rasa xsedap hati plak..


coz on d wy nk naek tu da terbau mcm ada bende terbakar


maken lama ati maken xsedap..nk buat kje pun xble..


tros lov turun cepat2..


turun2 je tgok semua org gelabah sana sni..


pjbt lov penuh ngn asap...


dlm keadaan yg penuh asap tu, ngn kwn2 yg kelam kabut keluar..


lov redah gak masuk coz xnmpk pun pwincess kt luar..


dlm pale otak mst dia dok je kt tmpt lov tinggalkn dia td..


patu nmpk dia dlm asap tebal keluar pelahan-lahan..


Ya Allah terkejut sgt.. naseb baek xapa2..


jantung dah nk terkeluar da..


terus lov peluk dia bwk keluar jauh sket dari ofs..


bantuan tiba pdm asap n sedikit api yg menyala...


plug utama pun dah dimatikan...


alhamdulillah semua xapa2 pun.


so ni la pic keadaan slps semua reda.. check it out!



nmpk x? nmpk cam sikit... tp bahaya ni..hishh mmg menguji btol..

ini pic skrg, yg terkini iaitu setelah ianya dibaiki oleh juruteknik yg lain..



my working space... maseh ada asap lg.. tp dlm pic xnmpk..

aspnyer ada kandungan apa lov pn tatau..

coz ianya boleh bvuat mata merah dan pedih gegile...


pjbt gelap gelita.. namun bersyukur sgt2 coz kejadian ni berlaku sewaktu kami ada,


time ada org kalo xde org bygkan lah.. tentu api semakin marak..


tntu bngunan pjbt kami hbs terbkr..


alhamdulillah semua selamat ..




ps : skunk kami dok mcm dlm bilik dingin beku... sejuk gile la plk.. hohoho

Ahad, 19 Jun 2011

KOMIK BARU LAGI...



komik terbaru lov, lov singgah kt tesco ampang kot masa tu


masa on d way nk g banting tu..


beli lah komik bebuih cinta ni...RM8.50


ceritanya mengisarkan tentang kaum ikan duyung yang berubah menjadi manusia


dan berada dikalangan manusia biasa


kisah ini bermula apabila ada seorang gadis biasa meluahkan rasa cintanya pada


pada seekor duyung..


bermacam perkara aneh, sedeh yang berlaku kerana duyung amat membenci manusia..


kerana bagi duyung, manusia sangat kejam dan suka membunuh duyung..



ilustrasinya bewarna warni... lukisannya juga sangat cantek dan menarik...

kisah ini menjadi sangat menarik lagi
apabila ada diantara adik beradik duyung ingin membunuh gadis yang mencintai adiknya..
macamana akhirnya? huhuh belilah ek.. >:)

ini komik kedua yang lov beli..


komik ni dari mula-mula tengok macam xmenarik langsung..


coz kulitnya yang bewarna hitam.. patu gambar-gambar wataknya pula buruk


kecuali gadis rambut panjang lurus tu..


tapi ayng buat lov beli adalah kerana ianya KOMIK SERAM..


pd pandangan lov komik seram mesti ilustrasinya agak kureng dictu..


lepas tu penulis akan sengaja membiarkan pembaca terkeliru...


dan banyak berfikir..



seperti yang dijangkakan.. -kdg2 jangkaan xtepat pun-

memang cerita ni best!! & SERAM!!!!


cerita ni mula-mula lai dah amat menyeramkan ,


dan mengelirukan...


pada pertengahan cerita kite akan rasa kite dah kena tipu ngn penulis ni..


hahahaha


dari ctu kite boleh tahu penulis ni amat bagus,
coz dari segi pembacaan je dia dah ble mainkan perasaan dan kekeliruan kita.


memang sape 2 yang minat cerita seram tu patut beli cerita ni...


gambar-gambar dia xdelah teruk sampai xnmpk apapun


ia tidak terlalu penuh ngn watak atau tambahan gambar yang menyemakkan...


so g la beli cerita ni...


memang banyak komik2 seram yang lain, tapi lov xbeli sangat coz gambar dia agk


menyemak penuh sangat dan sangat-membosankan dgn kaler yang gelap sahaja.


tapi komik ni x....ianya memang best dan sangat berpuas ati... <3


psst : my comic book now is 157!!


hheheeh

SELAMAT HARI BAPA / HAPPY FATHERS DAY


sebuah bingkai gambar -pic abg sedang dukung pwincess-

v


v



Selamat Hari bapa buat seluruh bapa di dunia..


terutama sekali buat bapa lov sendiri..


so sempena hari ayah, bapak, daddy, dad, pa, abah, abuyah..


tiadalah majlis besar-besaran yang disambut atau diadakan...


untuk ayah lov sendiri hanya doa yang mampu lov kirimkan..




buat pwincess sebelum pergi berkursus lagi lov dah sediakan hadiah buatnya..


hadiah yang lov beli dan sediakan buat pwincess serahkan kepada abuyahnya..


tidak semahal mana, tidak seistimewa mana pun, tapi sangat brmakna buat lov ..


bila lihat anak menyerahkan sebuah hadiah kecil kepada ayahnya,


melihat anaknya tersenyum manja sambil memeluk leher lalu melepaskan sebuah ciuman di pipi ayahnya..


melihat ayahnya tersenyum sambil memeluk kembali anaknya lalu menghadiahkan pula ciuman didahi anaknya..


kemudian kedua-dua mereka tertawa gembira sambil melihat ibunya..hahahaha


emo plak.. :P


semua tu sangat bermakna ...

kepada semua ayah, bapa di dunia ini,



TERIMA KASEH AYAH...SAYANG AYAH SELAMANYA..

IM HOME...


Assalammualaikum,


lov dari minggu lps mmg xde kt rumah coz berkursus.. balik2 tu hari khamis


balek-balek mztlah tros pengsankan diri.. hah
ahah -walopn g kusus bknla pnt sgt pon-


so hari jumaat tu dah stat kerja balik, masuk-masuk je kerja?

ermm berlambak-lambak


kertas kerja atas meja..!! arghhhhh ingt masuk2 kerja boleh rehat ke?


kerja tu until minggu depan punyer projek..



so stat dari hari jumaat sammmmmpailah hari khamis munggu dpn lov byk kerja nk dibuat.


rasa nak menangis je.. coz byk kerja2 yang dirancang masih tertunggak..


datang pulak kerja-kerja baru..






balek rumah konon2 nak update blog. internet plak xde!!!


hari ni baru bleh online..aduhhhhhhh sangap dah pale otak xdpt internet.. :P

Khamis, 16 Jun 2011

Kalau Tuhan Dikenali-Mawaddah



Bila terasa diri terlalu sibuk sangat,


Macam dah takde lagi hari esok,


Bila Sakit tu rasa mcm dah nak mati,


Bila rindu menjadi sendu,


Lov akan dengar lagu ni,


suka sangat lagu ni coz,


ianya akan mengingatkan diri ini tentang Tuhan Yang Maha Berkuasa


semoga lagu ni menjadi dorongan dan dpt mengingatkan diri kita akan Allah s.w.t


bkn apa, kite manusia biasa..


manusia yg tidak pernah terlepas dr melakukan sebarang kesilapan..


kdg2 perasan, kdg2.. tidak sedar sama sekali..


Semoga kite sentiasa mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa..


dari Nya kite dtg... kpdNya jua kite akn kembali..



IMPIAN MORIB HOTEL - LOV G KURSUS


Selamat Datang ke Impian Morib Hotel.... hoyeh!


lov berkursus kt cni dr 13 - 16 jun

peserta dari Selangor lov n kwn ofs.. kami berdua girl.. :P


peserta dr seluruh negeri di Malaysia


Sabah & Sarawak juga lah..


sonok gak bile sesekali kursus dekal hotel-hotel ni..


xdelah pusat latihan je, agk boring dictu..


kursus apa? ermm korang xnk tahu.. :)




Kaunter pendaftaran/sambut tetamu/ dan semuanya lah coz ada 1 kaunter je kt cni.. kikiki
kalo tgok kaunter tu nmpk agk biasa je..
yelah hotel ni pn berada dlm kawasan perkampungan gak la..
belakang hotel pantai morib sebelah tnh kosong, dpn dia kubur.. :o
tp tmptnyer mmg menarik n harga yg agk berpatutan ...


ahh? ooo ini bkn iklan eh, ni pengalaman lov kusus kt cni je.. heh.

ni lah laluan nak menuju ke bilik, walaupun dekat je klang ngn Banting?
tp dek kerana kami di bawa ronda2 oleh abg driver ofs ..
opssss!! bkn scandal2 eh.. or bkn mkn angin..
ada byk urusan tp xde kenderaan so byk2 masalah
dihimpun satu the saketkn kepala..
akhirnya kami berserah jnji sampai.. hahahahah
mcm korang fhm en lov ckp cmni.. ala wat2 je phm..
-luahan perasaan- :P




kene naik tangga 1 tingkat ni utk ke bilik lov ..
tertibe lov terperasan 1 munger opss bunga comel sgt..
nmpk x kck je dlm pic ni? xnmpk? haaa tgok bwh..
v
v



cantik tak?!!! hihihih comel je..dia je skuntum kt ctu.. ehh? skuntum ke sebatang? erm apa2 aje lah..



ini laluan ke bilik kami, byk pintu2 bilik kt cni.. so jgn tersalah bilik suda.. hahahaha :P


okeh itu nombor bilik kami selama berkursus ni... selamat datang!!!
fuhh penat gile dok dlm kete g putar satu dunia!!
kami nak berehat!!
zzzzzzzz



owh itu dia org pertama yang masuk nk serbu katil! :P
jom masuk!




haaa itu dia seperti yang dicari!! hahahaha
ada sebuah katil besar dan sebuah katil bujang..
dah member rembat katel besar lov amek lah katil kecik..
:P




nmpk tak cara member rembat katel? lol!!
dia dah campak beg2 dia kt ats tu.. siap ngn bantal busyuk ank dia..
utk pelepas rindu.... betul ke ni?
bantal ni bantal ank akak ke bantal akak?? muahahahahaha
..
lov tros g cermin tepi tu nk tengok apa ada di sebalik langsir....
jeng jeng jeng!!!!

v
v
v
v




woahhhhh kolam rupanya? canteknya lahh
sejuk mata memandang...
kalau tahu berenang ni dah lama lov terjun dari atas ni..
-kalo pandai berenang lah-




tgok kanan pulak.. woahhhhh besarnya kolam ni.... seronoknyer.......
"bestlah akak..." -borak ngn kwn-
"woahhhhh canteknyer... "
sekali kwn ckp "ko ni kenapa? xpernah jumpa kolam?"
kuangkuangkuang -ambek obat-
-mn prnh kak kt uma cume ada kolah je-
bhahahahahahahahaha

x kesahlah kak... nk terjun gak ni cam best je...
tengok bwh dekat ke jao eh?


v
v
v




errrr urm xdelah jauh sangat pun...


tp xpelah... kite lama kt cni.. -alasan-



ermmm canteknyer lahhh,

takpelah dapat tengok pun jadik lah labuuu

cuci mata maa... blub blub blub blub...



ruangan rehat kat luar dewan kuliah kami sewaktu berkursus disini..


best dan sangat merehatkan...


dok cni sambil-sambil meneguk secawan kopi dan sepotong kuih..woahh nikmat!




dewan berhadapan dengan dewan kami,


kalo xsalah ada 2 dewan disini.


1 dewan kelanang dan 1 lagi dewan kami iaitu dewan jugra..




tempat di mana minum pagi dan minum petang disediakan...


memang seperti suasana kampung.. mendamaikan..



apatah lagi keadaan disekeliling memang sekitar kawasan kampung..


hijau je mata memandang...



cyahh!!! ini dewan tempat kami dok berkampung selama 4 hari berkursus ..




pemandangan dari bawah... atas tu lah bilik semua peserta


pemandangan dari belakang bilik kami.. sebuah taman kecil sebelum ke kolam renang...


menarik berada disini... cantik sangat.




haaa tu la pantai morib.. kawasan ini tertutup.. memang bukan untuk bermandi manda..



myb tempat ni dalam dan bahaya kot.. myb lah..



sepanjang berkursus ni lov melantak-lantak kopi o dan kopi susu disini..


memang lah lov penggemar kopi tapi kopi kat sni rasa sedap dan lain pulak


so sape2 yang singgah disini -daerah banting-


jangan lupa ke kilang kopinya oke..


kopinya best!


ada tajuk-tajuk kursus yang best.. tapi bila tiba time xbest tu... ya ampun


mengantuk gile kami habis semua gula-gula yang disediakan..


sape kenal gula-gula kat atas ni?


yeee inilah gula-gula yang boleh membelah lelangait dan lidah..


gula ni tajam..


zaman dulu gula-gula ni dijual 6biji 10 sen..murah kan...



tajam-tajam pun kami pulun gak coz dah mengantuk sangat..


ini dah piring yang keberapa lov pun xtau...tapi byk jgk lah kami mkn.. hohoho



lov suka ngn ukiran corak pokok jagung ni... kalo xsalah lov ukiran ini dari pasir..


yeke? rasanya lah..



kami keluar untuk ke dewan makan pada jam 7.30 pagi..



cuaca kat sini memang panas, myb dekat ngn kawasan pantai...


tapak projek bersebelahan ngn hotel kami...




pokok dimana org-org tua kata pontianak suka dok dalam ni berselindung..


kemudian terbang apabila hari malam..



hahaha mana lah lov tahu.. itu cuma cerita orang-orang tua..





kolam renang... luasnya...nk lompat je rasanya,..


tempat beristirehat.. owh romantisnya..
kalo dpt berdua-duaan ngn abg kt tepi kolam ni.. miahahaha -gatai-


suasana petang yang indah.. seronok kalau dapat bersama keluarga kan...ermmm


kolam lagik!!! hahahaha





laluan di taman yang menghijau... dah nak masuk bilik time ni..
ermm cayangnyer tempat ni..




dari jao pn still nak tgkp pemandangan ni lagi..



hahahah


capture it remember it...






kedai jual jajan pun ada jugak... yey kami mmg suka tempat-tempat mcm ni...



bekalan stok itu penting.. hohohahah





lov yang dah pening berkursus... -xde keje la tu-


ehem-ehem mamawafi time nk balik...sonok sakan ni.. huhu..

and tis is me... agk penen n mereng gitu,.. :P








SEKIAN TERIMA KASIH..











Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang