JOM TERJAH~

Khamis, 30 September 2010

HARI NI AKU GILER SKET

Hari ni dtg2 je ofs tros xbsemangat..rasa lemah,leteh, lembek, n segalanya.. tp aku da tau sunk knpa aku leteh gegile.. LOL!!!!!!!!! pg2 lg lov da sebok nk buat keje..tp xbuat pn ..nta ape2 nta yg lov buat..





keje xsiap2.. tp sbelah ptg da time nk balik baru la lov kelam kabut kne siapkn keje tu hr ni jgk coz esok da bln baru..ambek ubt!! pdn muke lov..miahahahah.. -still gegile lg-





skunk br la lov dpt hbskn semua tgs2 tu..fuhhhh penat semua anggota bdn cek...








balek ni nk g uma kakak ipo coz nk amek coklat kek yg ditempah smlm..tempah utk smbutan bdy pwincess kt tadika esok.. hrp2 bjalan lancar la hendaknya.. asyik tertangguh je..-ksian ank aku- ------- kesian tlinger aku .. LOL..








PENAT...PENAT ... PENAT.. N PENAT....HARI NI MLS MASAK!!! MUKTAMAD!! --'' -hrp2 pengetua dpt la beri persetujuan- LOL








DA LA,,PENAT NK NULES..RSA CAM NK PENGSAN NI..ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Jumaat, 24 September 2010

MAJLIS RAYA LA PLAK

Demam xbaek2 lg ni n mcm biasa ofs akn sebok buat persiapan utk mnymbut mjls hr raya.



taon ni lov xdiberi apa2 tugas yg mcabar ksbran.. lol sume kwn2 dpt tugas masing2 tp lov je yg xdpt..


so alhamdulillah sgt2.. heheeh



tp walopn xdiberi tugs lov ttp akn tlg la kwn2 ofs ni..bkn pe baru la meriah kan bila bkerjasama..



lov stayback sampai kol 8 mlm hr rabu lps utk membuat aiskrim 1malaysia..








bandung kononnya mewakili cina ..





milo mewakili india





asamboi mewakili melayu.. -yeke?-





ala aiskrim org2 kitala..bancuh2 air then boh dlm peket aiskrim tu..patu simpol kuat2.. -pmintaan tinggi ni-






then hari jumaat tu plak lov n kwn2 masukkn gula2 dlm sarungnya utk diberi pd tetamu kecil..-knk2 la-





then today la mjlsnya akn blangsung..lov demam n migran gile2 ni tp kuatkn jgk diri ni.. Alhamdulillah boleh stakat ni..



mjls ni dibuat di pejbt latihan bkn pjbt lov...kt sna nnti mcm gerai2 dibuka dr setiap negeri diseluruh malaysia..




semua negeri bkumpul utk smbutan hr raya ni..sronok sgt coz ble rasa mskn negeri2 laen..


yg penteng n slalu lov xprnh dpt iaitu dageng rusa panggang..huhuh sedeh2..tringin nk rasa..


kami sepejbt akn btolak ke bangi kol 3 ni..slps solat jumaat..



hr ni ank lov plak kt tdika nya buat mjls hr raya jgk..



lov gorengkn makaroni -bentuk haiwan- ngn aym wit carrot n kcg hijo dlm tin tu.. -sdp plak- :P



patu lov gorengkn naget ketam yg kt btg aiskrim tu.. so ank lov bwk dua bekal hr ni..


tp dia sedeh jgk coz umi n ayhnya xdpt nk dtg.. -kami bekerja ok!!!-


datu hr ni lov myb balik lewat mlm la coz kne tngu mjls selesai.. -diorg ni ske buat mlm2 buta..-



tpksela abg n ank lov balik bdua je hr ni..


mlm td dpt plak msj dr abg ipo lov.. "abg sekeluarga (abg ipo no.3) n kak no (kakak ipo no.2) skeluaga



nk dtg umah ko tghri ahd ni..tghri tau" peerghh!! parah kalo bca msj cmtu da sure la dia nk dtg mkn tghri..


adoiiiiii!!! dia da tau adek ipo dia ni demam n xde deria rasa nk msk or rasa2 mknan lg dia nk mai mkn tghri plak.. -joke2-



abg lov da serba slh nk jwb..dia tau bini dia xsehat..tp xkn nk ckp jgn dtg plak kt abg n kakak dia kan??


tp ape2 pn lov akn hidangkn hidangan biasa lov saji utk kwn2 kalo diorg dtg uma..



-setahon skali- xde pn senang cerita mskn tu je yg lov pakar.. miahahahahahahahahaha -amek ko lov gelak-


  • lala goreng halia


  • siakap 3rasa
  • msk lemak aym



  • telo bungkus



  • sayo cmpo / kailan ikn msin

  • sambl blacan + sayo celo

  • spaqetti dagen -ni mzt ada!!!!-

haaa ckupla tu kot.. LOL!!! -abg mmg da ckp lov ni mmg ske membazir- tp nk bg org mkn kne best2 kn? br syokk..




sbtu pg2 nk g paso..bli brg2 semua..letehla rasanya bila dmam2 nk kne buat keje..

datu mngu dpn lov nk buat mjls birthdy girl kt tdika dia plak..aduhhh xabes2 kejenya..


bile la nk hbs mjls2 ni...penattttttttttttttt!!!

Isnin, 20 September 2010

TERHARU PLAK

Mmg lov ni jns xcampo org sgt..bkn sombong tp lov ni pemalu sgt2. lov tatau nk ckp ape bila dok dlm kumpulan yg ramai..even bedua pn xble..
tatau la myb coz dlu pergaulan lov ni mmg disekat oleh family..xbg bcmpo gaul sgt2..myb psl tu kot..heheh
masa raya prtama dirumah lov yg tgh2 dmam ni dikejotkn oleh sore makcik dr luo rumah.. "oiiii lov oiii siap2..ni jiran2 nk dtg umah ko ni".
tercengang lov dngo jiran2 nk dtg. xprnh pn beberapa taon lov dok cni diorg nk dtg umah lov..
so terkocoh2 jgk la lov pakai tudung n kemas bantal2 yg bersepah2..hahahah
tros diorg masuk..masuk2 je makcik mintak gmbr perkahwinan lov..-malu sgt nk tunjuk coz msa tu lov xpakai tdung-
tp abg kata bg jela da semua yg dtg tu pn pompan2 je..ermmmmmmm yola2..
semua tkejot tgok pic tu..semua tnye n xpecaya dlu lov kurus kering la sgt..hahaha -skunk kn da cembam2-
xhbs2 mereka memuji...adoiiii mls tol bila kne puji ..bkn xske..tp malu..sampai rasa nk sorok2 muka ni kt dlm cawan.. -kalo la ble- :P
alhamdulillah semua bermaaf-maafan...ceyhhh tiba2 trasa mcm byk dose plak ngn diorg.. hahaha
tp bgos la..tharu pn ada..
minggu lps plak jiran selang 2-3 buah rumah buat open house..dia punya tkejeut n tercengang tgok lov dtg dgn suami n ank..
dia pn mcm malu2 je..heheheh -same2 malu-
semua yg ada pn tgok je muke lov.. -adoii btmbh2 lg malu-
mkn pn penuh sopan je...LOL -pooyooo!-
xde lg kesempatan utk g braya umah2 kwn lama..mmg xsehat..
coz kalo bkumpul ngn kwn2 ni kne byk beborak ..gelak2..tp lov hnye ble senyum2 n batuk2 je.. LOL

BAJU RAYA?

Memang xde mood nk raya tahun ni, ialah dgn mslh yg dtg btimpa-timpa msa tu..
da tu tempah plak baju raya org tu kasi spoil plak. kaen ikut ukuran tp baju kurung tu ikut ukuran siapa lov pn tatau..

ati pns je mmg rasa nk mrh je acik tu, bkn sbab kain tu rosak tp sbab kaen tu mak lov yg blikn sbagai
hadiah masa dia balek dr bcuti di sarawak baru2 ni.

tp tgok je muka acik tu tros xjadi mrh..sabo2..bln pose lg pn masa tu..hahahaah amek ko..
tros balek tu lov singgah tesco. bwh tesco tu ada butik peniaga dr pakistan..dia mmg jual baju2 kurung n jubah..-pakaian muslimah la-

tros sambo jubah yg ada coz kurung2 ni mcm da tade mood..coz my kurung rosak.. :P

1jubah rege RM99.00 = tu da hrga promosi -agk mhl tp da nk raya msa tu so amek jgk-

lov amek 2 jubah satu kaler perpel satu g kaler hijo.. :P -xpena2 lov pakai kaler hijo.. hahaha-

tp last2 xbel raya jgk..da jatuh saket spnjg raya tu..naseb2..

DAPAT ANAK BUAH LAGIIII

Alhamdulillah, balek2 dr kampung di Perak baru2 ni mymbut hari raya spupu lov yg dok sbela rumah col..masa tu da kol 2 ptg..-br bgun- coz kami sampai lmbt mlm tu.


spupu col dia soh byrkn dwet astro dia..lov pn pelik je..kakak aku ni biar btol..dia dok sbela rumah je..kreta ada dua..motor ada sbijik..boleh plak dia soh aku g byrkn dwet astro dia? -dlm ati bbicara- :P


tros dia jwb "oii aku kt spital ni da branak..ko bila nk dtg tgok aku..tdo je keje ko yer". >:l


ape lg tros lov bkejor g toilet n mndi2,,thn tros g umah mak sedara iaitu ibu kpd spupu lov..so lov angkot la skali..hehehe..makcik lov tinggal coz jaga 2lg putera kakak spupu ni..


so ngn ank2 dia skali lov angkot.. lol


sampai2 spital bsalen razif tros nek ats serbuuu!!!!!!!!! tgok spupu agk trok jgk..dgr docter kata byk drh dia klua,,even dan slesai bsalen pn drh maseh klua dgn byk..-ksian dia-


spupu lemah je tp maseh ble tsyum gmbira..


tgok la ank dia..Ya Allah dpt ank lelaki lg..iaitu ank keempat..kesemua anknya lelaki..dia nk sgt ank pompan..tp lov katalah kt dia..itu rezeki Allah nk kasi..terima jela dgn redha..dr lov ni..ank sorang tu je..T_T


sampai hari ni bby tu blom ada nama lg..tatau kenapa..myb dia da prepare nama girl..kesian jgk..tp dah rezekinya cmtu..hehehe ape2 pn lov la org paling gembira..coz hr2 ble g umah dia n maen2 ngn bby..

Ahad, 19 September 2010

ADUHH SAKET LAGI?


erm sedeh2 dah lama xnules kt blog ni..
rasa rndu semacam plak, bkn mls or sebok braya ..
tp coz lov jatuh saket pada hr takhir kerja sebelum bcuti raya iaitu pd hr khamis.


tepat2 esoknya raya, hari ni lov jatuh saket dgn trok skali..yeye asthma.


mlm2 tu walo pn tgh2 sempot tu lov gagahkn jgk diri g psor mlm cari bhn2 nk msk raya..


mmg trok sgt keadaan lov. msa tu rasa mcm mlm tu la mlm takhr lov ada kt bumi ni..huhuh


mmg trasa laen dr yg laen..sehingga ke hr ni..lov masih lg saket..


tp xla teruk mcm mula2 dlu.


lov maseh lg belum boleh rasa mskn2 yg ada..ape yg lov msk semuanya tmasen n tawar..


mskn raya? rasa nk nanges je mkn coz xrasa ape2..


patu lov xbenti2 batuk kuat..da batuk siap nanges2 lagi..


so keadaan mmg truk..masa balik braya di kampung abg pn semua org laen mcm ngn lov..


jd cmtu coz lov yg bad mood dsebabkn saket..lov xble nk ckp apa2 pn..
bile bckp mzt nk tbatuk..n tbatuk tu buat lov rasa saket sgt kt dada ni..


so lov lbeh byk diam je..kalo xpun nanges coz saket..


ubt? jgn ckp la..siap kinik swsta dah hbs tu g plak kinik krajaan xok2 jgk..


lov da larat nk mkn ubt lg..bau ubt pn ble buat lov muntah skunk ni..


rumah lov? jgn ckp la..tunggang langgang mcm kpl pecah..


dapur je cantek coz xmemasak.. lol


semoga lov cpt sehat n dpt uruskn rumah tngga sprti sediakala..


berat btol dugaan kali ni..

Selasa, 7 September 2010

1ST TIME LOV MEMASAK RAYA

Dgr mcm trok je kan? mzt korang da ble agk cmne pangai lov ni kt dapo..mmg mls! bkn pe tp kalo mknan berat2 cam hidangan raya mmg lov tarik diri.

selalunya or bel dikatakan setiap tahun mak lov yg akn memasak sambil dibntu oleh adik. lov tolong sket2 la..-kdg2 lagsung x-

tp taon ni lov kne blaja memasak sndiri hidangan raya. rasa sedeh n rasa seram takot xjadi plak mskn tu.. bkn pe kalo xjadi kn ke membazir je..

prnh jgk sbelum2 ni lov try memasak rendang aym..tp..komen2 ..:

abg : ni rendang ke? mcm bkn rendang je...

mkcik : ape ko msk rendang mcm ni? teruk betulla ko ni..nk msk tu elok2 la sket..

pwincess : yekkkk..


tp bile lov mkn sedap je..hahahahaha rasa rendang ape..ok la tu kan..

erm tahun ni lov akn memasak sndiri, buku resepi memasak rendang pn lov da bli..LOL. then blog kawan2 juga akn lov open siang mlm nk blaja msk..

sebab abg lov xmkn ketupat n nsk impet lov akn msk :..

nasik <>
nsk impet <>
rendang dagen
rendang hati badam <>

patu msk2 mcm biasa la yg lov terel like sambal udg or smbl soton..msk lemak aym or dagen, then msk ikn 3 rasa..CUKUP!!!

raya pertama lov akn dok umah je..so ngadap mknan je la..or tunggu org dtg uma..

pg2 buta raya kedua tu br btolak balik kg..-perancangan abg lov ni asyk la brubah2-

kwn2 yg ada resepi rendang sdp n mudah tu or nasehat memasak hulur2la kt lov..huhhu -malu-

MCMN NK BUANG TABIAT SUKA PAWAGAM??

Lov mula menonton wyg ketika kakak saudara diajak oleh tunang nya menonton wyg, kakak saudara nk sgt pergi oleh kerana takut dia ajk lov yg berusia belasan tahun menemanknnya.

mak n ayh lov pn mmg bg lov pergi..so mmg sronok sgt.


so pd usia 15 tahun lov akn ajk kwn2 yg lbh besar sket dr lov utk temankn lov mnonton wyg. mcm kakak angkt.. -lov mmg ramai kakak angkt dlu2 la-



tp skjp je..then masa hbs skola jumpe abg dia mmg jns xprnh masuk pwgm..oleh kerana lov ni penggila pawagam n suka sgt tengok wyg..dia pn terikut skali..-msa tu org br nk ngorat2 la kan-




akhrnya bile bkhwin abg melarang keras lov g mnonton wyg..wyg takhr yg lov tgok TOY STORY 3 pd tgh taon ni jgk la.. abg kata xkn la lov da pakai tuduh labuh baju sopan2 nk masuk pawagam??? xmalu??" <<







lov mcm org gile plak..coz lov mmg pntang dgr ada crita baru apatah lg cite2 katon n seram.. lebeh2 lg dia ada plak 3d..waduh2..mau 2-3x lov g tgok..




lov tau slh masuk pwgm tu, tp maseh xdpt lg caranya nk buang tabiat ni..lov bli cd cite yg lov nk tgok tu tp xrasa sronok..xrasa sama..






xkn la nk kne tuka screen beso kot? da tu kne psg power speaker ...hahaha





patu siap psg langsir2 beso2..patu kusi yg byk ngn bilek gelap yg bhawa dingin..ampunnnnnnnnnnnnnnn




mcmn la agknyer nk buang pangai xsnono lov ni..




BERJAYA JUGAK ABG!!!

Alhamdulillah mlm td ngn jem gile yg menyesakkn dada buat ati xkeruan je dah la pwincess xamek lg dr tdika+taska abg plak katanya tgh tsangkot kt jem d bukit raja..hempeh..

v

v

ati ni rasa nk mjerit2 je jam da mnunjukkn kol 6.30 wktu tdka+tska tutup pd bln pose ni...mcmn la ank aku ni..tcher2 dia pn nk balik juga berbuka pose ngn fmily masing2 kn..

v

v

lov try col..lov ckp lmbt sket..tcher pn kata ble tnggu kjp..lov col balik abg ..jwpn abg ttp sama..dia xble bgerak pn..jem melekat..waduh2

v

v

da 6.50 lov col smula tdka+tska pwincess.."tcher maafkn saya ye..suami saya lmbt lg ni tcer.. mcmn la agknyer saya nk ambk ank sya ni..mntk tlg tcher hntr kn kpjbt sya ble x?". kata lov ngn rayu2 lg..huhuhu

v

v

alhamdulillah, rezki Allah..Allah permudahkan segalanya. "maafkn puan, kt cni semua xde kenderaan, tcher2 pn tgh tngu mak bpk dtg ambk ni..ehhh kjp ye puan.." tcher tu ilang..

v

v

jp g dia mai "puan nasib baik ada ni..tcher sorang ni dia lalu ofs puan, kbetulan mak ayh dia pn da sampai saya suruh dia hntr alia ye?". kata tcher ksygn ku itu..huhuh

v

v

"Yeke Alhamdulillah..time kaseh".

v

v

lps pwincess sampai dkt kol 7 tu tros lov bwk dia mnyeberang jln g stesen minyak utk bli juadah berbuka pose kami bdua.. -sedeh- masuk balik ofs tgok tv..

v

v

tgok jm da 7.15 tbe2 abg kol kata da sampai kt bwh..sronoknyer xterkata xde la lov berbuka sorang2..sedeh tau..

v

v

naek2 je kereta azan pn berkumandang..Alhamdulillah bersama2 jga kami berbuka puasa..tros bca doa n hulur air milo tin buat pwincess, nescafe tin buat abg n mee 100 plus..then nguyah kopok..hohoho

v

v

pwincess mkn coklat catberi :P
v
v
xdela mrh kesian jgk kt abg dia pn mzt tension gile dok dlm jem..bkn dia nk jd cmtu pn kn? mak xmembebel ank plak yg membebel..adoiiii sabo jela aku dgn pwincess ni..seb bek bapaknya penyabo..-da la org tua tu tgh sakit gg-

v

v

"abg sakit lg kn? jom kite tros g kinik cabut..skjp je..jom la..". lawe lov

v

v

"sakit tu mmg sakit..kite maghrib dlu la.." . kata abg

v

v

kol 8 tu kami sampai ke klinik -mmg da biasa ngn kinik ni..dokte faezah mmg d best!-

v

v

abg nk masuk tu siap tnye dokte "dokte ble x wife saya ikut sama?". adoiiii la abg aku ni...mnje btol..ke takot? bahahaha.. :P

v

v

dote kata gg abg adalah dlm 8 yg rosak.. -mak ai!!!" abg lov mmg pakai gg palsu pd bhgn dpn ats so gg kt blakang2 dia xamek pduli..haaa ini la jd nya..

v

v

tros lov kata "dokte cabut je semua..". bengang tol..

v

v

agk ssh jgk nmpknyer dote nk cabot gg abg msa tu..lps satu, satu, lps satu. satu alat ditukarnya..graham tu masih kuat lg pd akarnya walo pn bhgn ats dah rosak teruk -berlobang-

v

v

pwincess bz maen ngn ank dokte -boy- comel sgt ank dia tembam gile2..

v

v

tgok abg pn mcm nk bukak silat je tros lov pegang kaki dia.. bkn la pegang kuat2 pn..pegang biasa je.. letak je tgn kt ctu..

v

v

yela mn tau dia takut..siapa yg xtakut jumpe dokte gg kan? lg plk ni 1st time dia jumpe..hehehe klaka la..

v

v

bila da cabot tu dokte siap tunjuk lg gg yg rosak tu..mak ai!! besonyer...hihihi..

v

v

siap tnye lg nk buat gg plsu abg yg baru.. tp dokte faezah pesan soh cabot dlu 7 gg yg rosak tu baru ble buat..

v

v

so siap la abg...tiap2 bulan u kne cabut gg u tu....

v

v

tp alhamdulillah berjaya jgk abg..lov pn senang ati semua selamat..

v

v

fuhh ari ni mmg mcabar..pnt sgt..balik2 mndi n msk megi telo -ats pmintaan utk mkn mlm- dah cantik la tu..sonang punyer kerja..

v

v

teros lov tertido.. lov isyak n trawih kol 4pg!!!! adoiii lewat sungguh.. :p

v

v

patu tros g msk nasik lembek -khas utk org saket gg- then kuarkn udg..soseh soseh..siap nsk grg..

v

v

kjotkn abg kol 5 then kami bsahur sama2..

v

v

^^_^^

Isnin, 6 September 2010

KENAPA ABANG MENANGIS?

Perkara ni jadi dari hari sbtu lg, ketika kami 3 branak ni dok lepak2 tgok tv. lov ngn pwincess tegelak2 tgok cite ape nta..klako la..

sesekali jeling la abg kt sbela..moody je..datu xbyk ckp..


da dkt stgh jm tgok tb, toleh lg..tibe2 tgok air mata abg meleleh2 la mcm air ujan..trosla lov tkjot..

"eh nape ni? abg nk tgok cite lain ke? abg ada ckp ape2 ke td? lov ada buat slh ke?" dgn muke xbslhnyer.

abg lov asyk la tgeleng2..
"datu kenapa nanges2? xprnh pn tgok abg nanges2.. -kcuali msa bdoa <>

"abg sakit gg la..". xthn ni...air mata ni mengalir sndiri tau..rasa saket nyer menusuk2 ke otak ke mata ke pp..semulahh" katanya.

Ya Allah, kesiannya suami lov ni..xprnh pn sblm2 ni lov kawen ngn dia, dia kne saket gg..hahaha klaka pn ada gak. <<>

tros lov g dapo sapu ubt gg pd bros ggnya..lps tu ambik garam dan tabur byk2 kt ubt gg tu..then lov panggil abg soh dia bros gg..

tros dia buat..org saket la katakan..

kjp lg tu dia klua dia diam je.. lov pn xnk tnye mcm2..org tgh saket buat pe nk kaco..

lps 10 min dia senyum2, "time kaseh la syg ....da xsaket da ni..kurang sikit..Alhamdulillah.." katanya..

hahahah itu la petua arwah nenek dlu time lov kck2..

hr ni lov akn pkse n ajk dia g klinik utk cabut gg..!!!! kne gnz sket..nape la org takot sgt ngn dokter gg..

hrp2 hr ni dia stuju lah..hehehe

PENGALAMAN KENA TGKP BSH???



Masa tu coz da lama xklua dating, kami bdua rncglah nk keluar bsama ptg yg indah tu..huhuh -indh la sgt-



mmg rsa xsbr2 nk klua dr rmh n g jln2..



so akhrnya sampai ke Tanjung Harapan or org lbe ske panggil Tanjung Gila.. -tatau la napa- lol



tgh dok2 borak n gelak2 xhenggat org..tiba2 dtg satu suara "Assalammualaikum!..boleh saya tengok ic?"



aik...kitaorg pn tkejotlah..abg yg sedang duduk menikmati pmndgn laut tros bangun bdiri lalu btnye "wslm, kenapa ye encik nk tengok ic kami?".



"eh!! jgn la byk ckp..mntk saja lah..kamu dah la duduk tempat mcm ni..berdua-duaan tak tahu malu?!! kamu tak tahu dosa ke?!! kamu ni islam ke tidak???!!". -kata lsh seorang dr mereka ber-4-



"buat dosa? maaflah encik...saya xfahamlah apa encik cakap ni..lagipun kami bukan berdua..kami bertiga..ni..bukan encik xnmpk..". -bls abg-



"kamu jgn ingat kami ni bodoh tahu..org skrg ni mcm2 diorg boleh buat..sekarang serah je ic..lepas tu ikut kami naik van..kita ke pjbt agama kalo berdegil kita terus kebalai je..". kata org yg beserban pula.



tros lov plk bangun terkial2.."encik kami ni dah kawin lah encik..ini anak kami..saya ni dlm pantang lg ni..". LOL



"sekali lg!! kamu ingt kami ni bodoh ke? sekarang ni org boleh dating2 buat keje haram bwk adik..tp ngaku ank..ini adik kamu kan?mengaku sajalah..kenapa dgn kamu ni? ".



-semua pengunjung kt ctu tgok kami-



"Ya Allah encik, demi Allah encik, ini anak kami..dan ini isteri saya,,dia dlm pantang lg ni..".. -kata abg-



"mn bukti ini ank kamu? mn surat branak? kad nikah kamu mn?". kata diorg lg..



"kad nikah saya xbuat lg encik, surat branak tu dah la besar xkn lah saya nk bwk pergi mn2? lgpn xsangka boleh kne tgkp bsh mcm ni..Ya Allah..apa yg boleh saya buat nk bg encik percaya ni?". -kata abg-



"ko...ko bg nombor telifon mak ko skrg!! ko telifon dia..aku nk ckp!!! " -kata pegawai tu lg kpd lov- ksr gila diorg ni ada yg 2 org tu je ok-



lov pn tros dail nombor mak..tros ckp ngn mak "mak org kne thn ngn pegawai jais ni mak tlg ckp ngn dia jp",. "lol"



pegawai itu pn tros la sok sek sok sek kt tepon lov..skjp je..patu dia bg balik..tros dia ckp2 ngn kwn dia..



kjp lg dia dtg balik kpd kami,, "mcm ni la dik...kami ni mintak maaflah byk2..dah malukn adik2 ni.. kami kne bsikap mcm ni nk thn org..tp tersalah tgkp pulak..maaflah ye.. -sambil bersalam n berpelukan dgn abg lov-



lov pn senyum2 jela..ada ke ank aku dia kata adik aku? so gurauan "adik pd ank lov" tu melekat pd lov n abg sampai skrg..



bila jumpe kwn2 or sdara yg tahu hal ni semua org akn usik kami "bwk adik ye kak bang?"

gelaran adik shingge kini -hehehe-


adoiiii kenangan2..

PERANCANGAN BIRTHDAY PWINCESS

(pic kenangan msa puteri kami brusia 2tahun)



13 September 2004, adalah tarikh kelahiran puteri kami. Jd pd 13 September ni genaplah anakanda kami berusia 6 tahun. dan sememangnya mjadi hr yg paling di tngu2 olehnya.



sblm ni dia hnya melihat smbutan hrjd kwn2 nya shja ditadika, so setiap hr dia akn tnye bila hrjadi adik? bila umi nk buat hrjd adik? -budak2-



lov pn ingt nk sambut hrjdnya yg mgkin akn jatuh pd hari raya ke-4..mgkin la..lov pn ape lg..mmg terel bab2 mrancang mjls ni..hehe..



tros senarai kn menu2 yg lov nk buat like :




  • kek hrjd <>

  • spaqetti dagen bebola aym bsos cndwn -lov buat-

  • mee hoon grg singpore -yg puteh tu- / mee udang -prnch oder ngn kwn- <>

  • nuget ketam yg mlekt kt btg aiskrim tu -mmg popular sgt ngn knk2 kt tmpt lov, diorg ske giler-

  • apam coklat -ode kakak ipo- / pau klapa n kcg -ode kwn ofs-

  • drummet grg -bli je yg segera tu- lov xbli kentang tkot nnti dia da sjok jd keras plk..ksian budak2-

  • buah tembikai -cedok pakai pencedok aiskrim -nti dia jd bulat- n hias kt dlm dulang-

  • kropok udg -double deke- :P

  • air teh'o -selalunya utk parents2- n air b'gas - ni kgemaran budak2-.

  • beg2 jajan -utk knk2- n pulut kunin + kari tolo -utk parents-





bhahaha..itula prncgn lov, itu br menu..blom pmainan lg..then lov pn tnjuk kt abg lov psl prncgn lov ni..



v



v



v


tros kne rijek katanya "MEMBAZIRLAH MI NI..MI MSK PULUT DGN KARI TELO BUNGKUS2 BG JE SEDEKAH JE SETIAP2 JIRAN..KAN SENANG? DOSA TAU SAMBUT2 HRJD NI.."


v


v


ADOI!!!!!! DUSH DUSH! tekono den sebijik duo..:P


v


v


pntlah lov rncg..n prepare dwet2 nyer..-nyimpan for pwincess brthdy-



tros lov diamkn diri -fikir2-


v


v


jp g abg tnye balik "JD KE MI NK BUAT MJLS TU? HISH MI XRASA MEMBAZIR? XSLH NK JAMU JIRAN2 MKN TP ABG TGOK DA MCM MBAZIR JE.BYK SGT TU..


v


v


lov diamkn diri lg..tros abg kata "TERPULANGLA KALO NK BUAT JGK, BKN MRH...NASIHAT... -DA MCM DIALOG P.RAMLEE-


v


v


patu dia kata lg.. "BOLEH KALO NK BUAT, TP DGN SATU SYARAT!


v


tros lov senyum2 kucen kt dia..hahahahah gtl!


v


abg senyum2, "BILA BUAT JGN ADA NYANYI2, JGN ADA TIUP2 LILIN, KALO NK JUGAK..SBLM POTONG KEK TU..BUAT BCAAN DOA..LG BAGUS..FHM?


v


errrrrr,...erm..bgos jgk..betul jgk tu..nti la lov fikerkn balik ye bang.. :P


v


so prncgn ni tgendala lg..lov pn da mcm mls je nk buat... tp tgok la skunk kn tgh mood raya..esok2 tatau la ble berubah kot..

DUGAAN ATAU PEMBALASAN DOSA



Hari sbtu, jm 5 pg slps bersahur lov rsa mcm nk berbual dgn someone yg lebeh tua dr lov like my mum..but entah la lov xfhm lg apa yg sbenarnya yg tjadi..


jd lov mnta izin ngn abg utk kelua ke rumah ibu saudara lov yg terletak selang 10 buah rumah di lorong yg sama. salam pn diberi.. tgok2 ibu saudara lov br nk bersahur..


dia pelik je tgok lov dtg pg2...-coz slalu kalo hr cuti lps solat lov akn tdo smula- bila ibu sdra tnye tro s lov jwb "saje je..rasa mcm nk berbual2".


sbenarnyer bkn tu, sbenarnye lov nk tahu sesuatu, hati ni terdesak utk mdgr sesuatu tntg perkhabaran org yg lov syg sepenuh hati ini. -blm cite da nk nanges-


kami pn berbual xenti2..seronok sgt rasa pedih di hati td ilang serta merta.. tp ati msh tertnye2..


akhrnye ibu sdra lov pn bercerita -mcm tahu je hsrt ati lov-


lega, syukur dan gembira sgt bila dgr perkhabarn yg baik2.. Alhamdulillah Ya Allah.


mcm2 pkara yg blaku dlm idp ni..dan hadirnya mslh ini pd mula nya sgt2 mendukacitakan lov..


stiap hr lov menangis, lov mrh2, lov hmpir2 jgk jd gila -HPYERTENSEN-


mn tidaknya jika kita dikhabarkn slama hr ni duit yg kite kluakn tidak prnh sampai...mlh nama kite telah disenaraihitamkan...kerana itu kita juga bakal dibuang kerja..hrta yg slama ini kita ada telah hilang sekelip mata..SIAPA YG TAK GILA?


tp Alhamdulillah, kerana mslh ini juga ati ni lebih tbuka dan btmbh cintakan Allah..knapa nk menangis sia2 kerana benda yg tlh tiada.. semua tu hrta dunia..


alhamdulillah juga kerna suami tidak prnh putus asa memberi semangat utk diri ini mendekatkn diri kepada Allah, mengadulah kpdNya, Mohon kpdNya, rayu kpdNya, insyallah Allah itu kn Maha Mendengar lagi Maha mengetahui segala2nya.


Alhamdulillah ati ini tbuka menerima nasihat dan terus menginsafi diri -sblm2 ni xsedo diri or lupe diri-


xlama..slps 1mnggu sgala mslh ni ilang dr kpala otak lov..dan lov tlh blaja memaafkn insn itu..-walopn ianya adalah keluarga..seorg yg patut mjadi pelindung tp bkn.- biarrlah apa yg dilakukannya..itu perhitungannya dgn Allah kelak.


didunia ni lov sudah pn memaafknnya, namun..lov rndu, rndu sgt2..lov xnk pisang bebuah 2x..


lov xnk tjadi lg..kerana keprcayaan n ksh syg itu hdp lov hmpir2 hanco.. shingga kini lov boleh diibaratkn dibuang ahli keluarga...kerana mmg lov berterus trg kpd mereka mngenai mslh ini..


mmg lov tnye, kenapa dia buat mcm ni? sampainya ati dia? kitakn keluarga? tp mcm biasa..dia akn jwb dia xbuat walopn lov ada bukti dr bank n peguam..


yg benar lov da tenang skrg..biarlh org xsyg, biarla org buang lov..tp lov tahu Allah itu ada, allah sentiasa memaafkn dosa2 setiap insan.


yg tkilan walo bkn slh lov, lov ttp dibuang..dijdikn org asing, sehari suntuk pd hr sbtu tu lov menangis2..-lov cume insan biasa-


apakah ini dugaan dr Allah untuk menguji kuatkah iman hambanya dlm mnghadapi dugaan atau adakah ini pembalasan dosa2 lampau ..


lov perlu redha, bdosa mempersoalkan ketentuan Allah..


jika ini dugaan, lov hrp sgt lov akn tbh n kuatkn diri mghadapinya sebagai seorang hamba yg bertakwa..dan jika ini pembalasan dosa..Ya Allah ampunkahlah dosa-dosaku..


Amin
..

Sabtu, 4 September 2010

RAHSIA POKOK TUNJUK LANGIT


Salam,

pokok tunjuk langit ni adalah nama bg tumbuhan herba yg sgt2 baik utk kesihatan.


kenapa namanya cmtu? coz... buahnya akan tumbuh menegak dan menunjuk ke arah atas -langit-


apabila sudah ckup masa buah ini akn meletup dan mengeluarkan isi di dlmnya.. -isinya byk dan berkulit n berisi seperti kuaci-


bg org2 bkn melayu mereka lebih gemar menyebut pokok tunjuk langit ini sebagai pokok kapal terbang @
buah hujan kerana akhirnya akn jatuh berderaian di tanah.


apabila buah tunjuk langit ini meletup maka isi didalamnya akn bertburan di tnh..
so ramai la pengunjung yg mmg knl dgn keajaiban tumbuhan ini akn mengutipnya..

lalu isi yg sememangnya mempunyai kulit itu akan disimpan dan dibiarkn kering sebelum dijadikn ubt-ubatan sprti di ats ni

inti didlm nya serupa sprti kuaci..rasanya? ermm pahit sgt2!!
lov rasa ubt2 pil dokter pn xde la sepahit ubt ni..

namun kesannya sgt mujarab..terutama skali buat pesakit drh tinggi..
coz pkcik lov mmg mengamal kn mkn ubt ni n alhamdulillah dgn kuasa Allah di dah tak pyh mkn ubt hospital lg skrg ni..
dah tu pkck yg dah tua tu pn bertmbh kuat n mampu mengayuh basikal sejauh 1 jam tnpa henti.. wow!!!



bkn tu je mlh sgala pnyakit turut mujarab..jika mmpu mengamal kn ubt herba ni..


dikedai2 skrg, sebiji pil or isi kuaci buah ni dijual 50 sen sebiji/sekeping...MAHAL KAN!!
ini kerana buah ni jarang or sukar ditemui..

kita cuma mmpu berusaha Allah saja yg menentukannya.


Layan Iklan Lakk

Cik Nap Kus Shayang